Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Společnost CARent, a.s. investovala do nových servisních technologií, které jsou unikátní v rámci celé ČR (technologie sušícího robota REVO, koncept Fast Service Unit, lakovací kabina SAIMA CRN01), dále v rámci autorizovaných klempíren a lakoven Ford (invertorová svářečka Invertor ELEKTRON Multispot MI100 CONTROL), díky níž kvalifikovaně opravujeme vozy, při jejichž konstrukci byly použity vysokoultrapevnostní oceli.Abychom mohli plně využít vlastností, které tyto technologie skýtají, bylo potřeba s jejich funkcemi a možnostmi seznámit zaměstnance. Související složku projektu tvoří školení navazující na vývoj CRM a zvyšující se nároky na bezpečnost IT. Z tohoto důvodu je projekt zaměřen na ovládání moderních informačních a servisních technologií.

Cílem tohoto projektu bylo zvýšení konkurenceschopnosti společnosti CARent prostřednictvím systematického zvyšování adaptability zaměstnanců s důrazem na specifická školení v oblasti nejmodernějších technologií používaných v provozu – servisní stroje a související software. Zvýšení kvalifikace zaměstnanců umožní zlepšení pozice společnosti na silném a dynamickém trhu oprav osobních a užitkových vozidel. Dílčím cílem projektu byla realizace vzdělávacího systému, který zaměstnancům umožní získat a osvojit si dovednosti související s využitím nově pořízených technologií a zařízení, navýšení přidané hodnoty zaměstnanců ve společnosti a tím stabilní navyšování odborných služeb poskytovaných naší společností.
Projekt byl zahájen v únoru 2011. V prvních měsících realizace projektu probíhala příprava smluv s dodavateli jednotlivých školení. V únoru byla podepsána smlouva s firmou Betasoft na školení klíčové aktivity č. 6 – JUNO – pilotní CRM jako výsledek vývoje, která je také jediným dodavatelem školení tohoto systému, a klíčové aktivity č.2 Práce se softwarovým modulem SYNERGY. Následovaly konzultace týkající se termínů a upřesnění konkrétní podoby realizace jednotlivých školení. V květnu byla podepsána smlouva s firmou Miroslav Šrotýř HENI CZ na školení v rámci klíčové aktivity č.8. Dále pak proběhl na začátku května průzkum trhu s cílem určit okruh potenciálních dodavatelů specifických školení, kterých se týkala klíčová aktivita č.1 a také soubor vzájemně provázaných aktivit č.3, 4 a 5. Z průzkumu trhu vyplynulo, že požadované plnění je schopen v obou případech dodat pouze jeden dodavatel, firma Auto Fit, s.r.o., se kterou byla v druhé polovině května podepsána smlouva. Dále probíhal výběr a objednávka software a hardware potřebného pro realizaci dalších klíčových aktivit. Od května byl realizační tým projektu zaměstnán převážně přípravou školení a koordinací termínů s ohledem na pracovní povinnosti a dovolené zaměstnanců firmy. I z tohoto důvodu jsme byli nuceni některé aktivity posunout. V září roku 2011 byla podepsána smlouva s dodavatel školení Bezpečnost IT (klíčová aktivita č. 7). V rámci klíčové aktivity č.1 Obsluha plně automatizovaného zařízení REVO, proběhla školení vázaná k jedinečnému multifunkčnímu zařízení REVO, které umožňuje na jednom pracovišti paralelně zpracovávat více zakázek, přičemž lze bez omezení brousit, tmelit, stříkat a s plynulou návazností sušit lak. Proškoleno bylo celkem 24 pracovníků servisu a vedoucích pracovníků. V rámci klíčové aktivity č.2 Práce se softwarovým modulem SYNERGY proběhla školení určená pro všechny techniky, mechaniky a pracovníky skladu, celkem se tedy bylo proškoleno 30 osob. V rámci kurzu se zaměstnanci seznámili s fungováním modulu Synergy, který slouží ke zlepšení spolupráce napříč celým servisním a zásobovacím oddělením pomocí nejmodernějších technologií - jedná se o řízení toku zakázek a materiálu s využitím čárových kódů, zlepšení komunikace mezi zaměstnanci a zákazníky díky propojení systému na internetové stránky. Uživatelé se naučili parametrizovat a využívat nové hardwarové i softwarové vybavení jak pro každodenní práci, tak pro vytváření výstupů umožňujících kontrolu probíhajících procesů a následné zdokonalování a zvyšování efektivity a kvality provedené práce. Klíčová aktivita č.3 Obsluha a použití lakovací kabiny SAIMA CRN 01 – osobní vozy se zaměřila na pochopení a zdokonalení obsluhy nové lakovací kabiny Saima CRN01. V rámci tohoto modulu proběhlo 10 dvou denních kurzů, kde byly probírány a prakticky předváděny jednotlivá témata. Každého kurzu se zúčastní 8 techniků servisu. V rámci klíčové aktivity č.4 Obsluha lakovací kabiny SAIMA CRN01 – užitkové vozy se technici servisu naučil pracovat s lakovací kabinou Saima při servisu užitkových vozidel. Kurz absolvovalo celkem 8 techniků servisu. V rámci klíčové aktivity č.5 Lakování – doplňková školení proběhly 2 typy obecných kurzů, jejichž cílem bylo dotáhnout problematiku lakování do všech detailů, tak aby zaměstnanci znali všechny související aspekty. Prvním Školení vedoucích pracovníků lakovny byl určen pro 4 vedoucí pracovníky servisu, dalším pak bylo Školení pro importéry automobilů značky Ford zaměřený na problematiku lakování s ohledem na specifika automobilů značky Ford. Toto školení absolvovalo 20 techniků servisu. Celkem bylo v rámci této klíčové aktivity proškoleno 24 zaměstnanců. V rámci klíčové aktivity č.6 Juno – pilotní CRM jako výsledek vývoje byla zrealizována školení dodaná výrobcem CRM modulu a kurzy vedené interním lektorem, který zároveň poskytl informační i praktickou podporu školeným pracovníkům. Naší snahou bylo umožnit zaměstnancům rychle pochopit funkce modulu, vyhledávat, třídit data dle parametrů nastavených vývojáři a tyto znalosti zavést co nejrychleji do každodenní praxe. Klíčová aktivita č.7 Bezpečnosti IT byla věnována problematice IT ve společnosti, která pracuje a v budoucnu hodlá pracovat s moderními systémy. Proběhly dva kurzy Bezpečnost používání podnikové sítě CARent a Konfigurace a implementace specifických bezpečnostních politik v podnikové síti CARent, které měly za úkol zvýšit povědomí zaměstnanců v této oblasti. Školení absolvovalo celkem 55 zaměstnanců. V rámci klíčové aktivity č.8 Invertorová svářečka Invertor ELEKTRON Multispot MI100 CONTROL bylo seznámení pracovníků karosárny s novou technologií a důkladně je vyškolit v ovládání, provozu a opravách stejně jako v bezpečnosti při provozu daného zařízení. Byla probrána problematika regulace svařovacího proudu, výkonová rezerva a ukládání svařovacích dat. Školení absolvovalo pět techniků servisu.
V průběhu realizace projektu vzniklo 8 nových produktů – jednalo se o školení, při nichž bylo celkem podpořeno 61 osob, z toho 48 mužů a 13 žen. Úspěšných absolventů kurzů bylo celkem 336, z toho 302 mužů a 34 žen.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílovou skupinou jsou všichni zaměstnanci společnosti CARent, a.s. V rámci jednotlivých klíčových aktivity byly proškoleny skupiny zaměstnanců, kterých se daná specifická školení týkala.