Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Základním záměrem je vytvoření PK, která bude disponovat standardizovanými postupy projektového řízení a bude zodpovědná za koordinaci a usměrňování vybraných projektů. Současně bude postup v jednotlivých projektech koordinován způsobem, aby docházelo k optimálnímu a efektnímu využití nejen lidského faktoru, ale i finančních prostředků. Zároveň bude sloužit jako znalostní místo, metodologická základna, kde budou dostupné informace o již realizovaných projektech a zkušenostech z nich. Na základě znalosti o probíhajících plánovaných projektech bude analyzovat návaznosti projektů a jejich výstupů a přínosů.

Dalším záměrem vytvořením PK je zajištění koordinace požadavků a potřeb resortu MK v rámci fondů EU při přípravách nového programového období 2014+.

Vytvoření projektové kanceláře (PK), která bude poskytovat metodickou základnu, poradenství a odborné znalosti všem skupinám zainteresovaných na projektech MK a resortu. U PK mohou vedoucí jednotlivých projektů získat podporu pro řízením projektů, může také, v případě zájmu zainteresovaných útvarů, zajišťovat koordinaci v projektech přesahujících působnost jednoho útvaru. PK bude sdružovat data společná pro více projektů pro systematické nastavení schvalovacích postupů a zefektivnění reportingu, kontroly a rozhodovacích procesů o projektech na úrovni vedoucích pracovníků i vedení MK. PK bude poskytovat šablony projektového řízení a elektronický manuál a další zdroje ve formě internetové stránky pro resort. Projekt spočívá především ve vytvoření základy pro řízení projektů na úrovni MK. Vytvoření metodiky projektového řízení, vytvoření nástrojů projektové řízení, které sestávají mj. z šablon, SW a DMS a z webu, který se stává informačním portálem projektového řízení a ESIF pro resort kultury.
V projektu nejsou.
Po dobu trvání projektu nedošlo k významným změnám zadání. Podstatné změny byly provedeny v případě pracovního týmu a rozpočtu na osobní náklady, dále pak v počtu školení v projektové managementu. V rámci projektu byly realizovány veškeré zamýšlené aktivity. Během projektu realizátor efektivně komunikoval s poskytovatelem dotace, s ostatními resorty a s dalšími stakeholdery a tím dosáhl možné kontinuity výsledků projektu. Nejvýznamnější problémy během realizace projektu byly personální změna v organizaci a v projektovém týmu, náhlá hospitalizace jednoho z klíčových členů projektového týmu a příprava zadávací dokumentace některých veřejných zakázek. Mezi nejvýznamnější lessons learned patří potřeba důsledné přípravy zadávací dokumentace, které by se mělo účastnit několik pracovníků s různými zkušenostmi. V zadávací dokumentaci je třeba jasně a měřitelně stanovit požadavky na předmět zakázky, aby bylo zabráněno možným dezinterpretacím.
V rámci projektu byla vytvořena jednotná metodika projektového řízení MK, byly vytvořeny šablony projektové dokumentace a zadávací dokumentace, byl vytvořen web projektového řízení MK, byla vytvořena šablona implementující projektové řízení do činnosti MK, byl vytvořen SW a DMS projektového řízení MK a byli proškolení zaměstnanci MK v projektovém řízení.
V projektu není.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Správní úřady, organizační složky státu, zaměstnanci těchto úřadů a organizace a organizační složky zřizované/řízené těmito úřady a jejich zaměstnanci