V první fázi projektu bylo nutné vytipovat potenciální klientelu programu a motivovat dlouhodobě nezaměstnané ke změně jejich postojů. Dále identifikovat možnosti, přání a potřeby klienta, a na základě toho s ním společně vytyčit cíle, kterých chce dosáhnout, připravit klienta pro vstup na volný trh práce, případně vzdělat klienta pro konkrétní pracovní pozici nebo typ práce na základě potřeb trhu.
Druhá fáze má za úkol udržet klienta, který již práci získal, v zaměstnání, a to pomocí služby pracovní asistence, kdy je asistent nápomocen klientovi při řešení možných konfliktů a rozčarování, jednak na pracovišti a v některých případech i v rodině, např. při neschopnosti členů rodiny přijmout změny vznikající v důsledku nástupu jednoho z nich do zaměstnání. Dalším dílčím cílem je pokusit se společnými silami s klienty změnit stereotypní pohledy zaměstnavatelů a pomoci tak nastolit atmosféru vzájemné důvěry, kdy dává zaměstnavatel prostor i dalším osobám ze sociálně vyloučených lokalit právě na základě dobré zkušenosti s klientem PPC.
Tato fáze potrvá až do konce projektu, tedy do 31.8.2013. Stěžejním cílem, ať již pro klienty, kteří získali podpořené pracovní místo, což značně usnadňuje start, či pro ostatní, zůstává nabytí schopnosti uplatnit se i nadále na volném trhu práce.