Terénní sociální práce je poskytována v přirozeném prostředí uživatele. Terénní pracovníci tedy docházejí do přímo do místa bydliště uživatelů, či je kontaktují na místech, kde se uživatelé obvykle zdržují. Opakovaně je nejčastěji řešenou problematikou oblast bydlení, tedy získání nového bydlení, řešení závad v bytech, pomoc s řešením dluhů na nájemném či obrana před vystěhováním z bytu. Dále se velice často řeší problematika zadluženosti, tedy pomoc a poradenství v oblasti exekucí, odporů proti platebním příkazům, sjednání splátkového kalendáře. Dále pracovníci Terénní sociální práce poskytují poradenství a pomoc také v oblasti rodinného práva, sociálních dávek, školství, zaměstnanosti, trestního práva, vyřízení jakýchkoliv dokladů apod. Pracovníci také poskytují doprovody uživatelům při řešení různých záležitostí v případě, kdy uživatel nerozumí požadavkům třetí strany či svým právům a povinnostem a potřebuje pomoci. Služby Terénní sociální práce využilo dohromady od začátku projektu 319 uživatelů. Přičemž pouze za březen a duben roku 2015 bylo poskytnuto 784 intervencí a kontaktů a 462 služeb.
Pracovníci Terénní sociální práce se snaží zejména o podporu uživatelů při řešení jejich situace a to tak, že je se snaží vést k samostatnosti a zvýšit jejich aktivitu při řešení již vzniklé situace. Dále se snaží působit na své uživatele preventivně, tedy vést uživatele k tomu, aby předcházeli vzniku nepříznivých situací, např. pravidelné splácení dluhů byť v malých částkách, placení nájmu či v případě nouze alespoň uhrazení jeho části apod.
V Komunitním centru Maják je dále registrována také služba Sociální asistence Orlová, která poskytuje sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi. Pracovníci Sociální asistence pomáhají rodinám, které se ocitly v tíživé životní situaci, kterou nedokáži zvládat vlastními silami. Jejich cílem je pomoci rodinám získat, udržet či prohloubit základní funkce rodiny. V praxi tedy pomáhají rodinám s přípravou jejich dětí do školy, s komunikací s různými školskými zařízeními, s hledáním vhodnějšího bydlení pro rodinu a sestavení rodinného rozpočtu. Tato služba již také slaví své vlastní úspěchy a podařilo se díky ní předejít mnoha propadnutím dětí ve škole, předcházet uložení nápravných opatření dětem či pomoci získat rodině zpět děti z institucionální výchovy. Mnoho rodin již začalo v různých oblastech své působnosti fungovat samostatně, například u jedné z rodin se podařilo naučit maminku chodit pravidelně k lékaři s dítětem a samostatně si vyřídit všechna povinná očkování u novorozence. Od začátku projektu Sociální asistence aktivně pomohla 33 rodinám.
Třetí z registrovaných sociálních služeb je Občanská poradna Orlová. Poradkyně poskytuje odborné sociální poradenství v široké oblasti sociální problematiky. Tato služba je uživateli využívána spíše jednorázově či krátkodobě. Uživatelé zůstávají anonymní a jsou jim přidělovány kódy. Nejčastěji řešenou problematikou je oblast občansko–soudních sporů, sociálních dávek, zadluženosti, rodinného práva, bydlení apod.
Cílem Občanské poradny je poskytnutí potřebných informací a rad, které uživatel využije pro vyřešení svého problému. V některých případech je uživateli poskytnuta pomoc se sepsáním různých návrhů, odvolání, odporů, žalob či vyjádření apod. Často ovšem stačí i poskytnutí příslušného vzoru dokumentu.
Vzhledem k převážně jednorázovému systému poskytování poradenství, je po ukončení jednání nabídnuta uživatelům možnost vyjádření jejich spokojenosti s poskytovanou službou formou vyplnění krátkého dotazníku. Tím získáváme zpětnou vazbu uživatelů.
Od začátku projektu využilo služeb 160 nových uživatelů. Během března a dubna bylo poskytnuto 103 intervencí.