Všechny klíčové aktivity probíhaly podle plánu. Všechny aktivity vedly k úspěšné realizaci projektu a naplňování jeho cílů. Jejich průběh byl průběžně monitorován a podle aktuálních potřeb upravován. Nesetkali jsme se s žádnými podstatnými problémy, které by realizaci jednotlivých aktivit ohrožovaly. Pokud se vyskytly dílčí problémy, realizační tým na ně operativně reagoval. S realizací klíčových aktivit souvisely také nepodstatné změny v projektu.
REALIZOVANÉ KLÍČOVÉ AKTIVITY
1. Řízení projektu
Řízení projektu zabezpečoval na operativní úrovni projektový manager, finanční manager a vedoucí užšího realizačního týmu. Realizační tým se scházel dle potřeb projektu. Manager projektu ve spolupráci s finančním managerem sledoval průběh jednotlivých aktivit a činností dle časového harmonogramu projektu, monitoroval změny a odchylky od původního zadání projektu a připravoval podklady k jejich projednávání s relevantními účastníky projektu. Dohlížel na financování dle schváleného rozpočtu, vypracovával monitorovací zprávy. Aktivita probíhala bez problémů. V poslední fázi projektu došlo ke změně na pozici projektového managera, což ale nemělo vliv na dosahování cílů.
2. Zřízení a fungování pracovní dílny v TK Podcestný Mlýn
Cílem aktivity bylo zřízení pracovní dílny. Byly připraveny prostory stodoly, nakoupeno technické a materiální vybavení, navázána spolupráce s odborníkem BOZP a PO a realizovány nutné bezpečnostní opatření. Současně bylo fungování pracovní dílny včleněno do stávajícího chodu TK. Pracovní dílna se stala nástrojem smysluplné realizace pracovní terapie v TK. S aktivitou souviselo několik nepodstatných změn v projektu (nákup vybavení). Aktivita probíhala úspěšně a bez problémů.
3. Diagnostikování potřeb jednotlivých klientů ve vztahu k uplatnění se na trhu práce, pojmenování cílů klienta, individuální plánování, hodnocení
Každý klient v TK měl svého klíčového pracovníka, garanta, který ho provázel celou léčbou. Formou řízených individuálních rozhovorů byli tito klíčový pracovníci schopni mapovat možnosti jednotlivých klientů, jejich ambice, představy o budoucím povolání a sebenáhled na schopnost vlastního uplatnění se na trhu práce. S každým novým klientem byla po nástupu sepsána zaměstnanci TK jeho pracovní anamnéza. Záznam je veden ve složce každého klienta. Aktivita probíhala hladce a vedla k naplňování cílů projektu.
4. JOB klub skupiny, hodnotící skupiny
V rámci pravidelných velkých zhodnocovacích komunit, které se konaly 1x měsíčně docházelo k hodnocení naplnění individuálního měsíčního plánování klienta, jednak formou sebehodnocení - co se klientovi dařilo, co nedařilo - a jednak formou hodnocení z pohledu dalších členů komunity, což mu poskytovalo zpětnou vazbu na své konání a přispívalo k formování realistického sebehodnocení. Aktivita probíhala bez problémů a přispívala k plnění cílů projektu.
5. Evaluace a hodnocení projektu
Proces evaluace projektu řídila vedoucí TK PM formou intervize se zaměstnanci a dotazníkovým šetřením mezi klienty. Evaluace byla zaměřena především na konkrétní práci s klienty, navýšení jejich pracovních dovedností a míru orientace se na trhu práce. Evaluace probíhala po celou dobu projektu a s jejími výsledky byl obeznámen celý realizační tým na týmových konferencích. Průběžné hodnocení projektu umožnilo sledovat naplňování cílů projektu a dále zefektivňovat aktivity projektu. S klíčovou aktivitou evaluace souvisela také tvorba monitorovacích zpráv a kontrola naplňování indikátorů. Aktivita probíhala bez hladce a bez problémů, její výstupy byly cenným zdrojem informací.
6. Metodika práce s dlouhodobě nezaměstnanými v TK
Na základě zkušeností s realizací projektu vznikla metodika, která metodika bude sloužit zejména k zajištění kvality poskytované služby - Job club v TK do budoucna, k její standardizaci a presentaci. Stala se součástí operačního manuálu TK a je také k dispozici na webových stránkách Společnosti Podané ruce o.p.s. a v databázi produktů ESF., kde slouží jako příklad dobré praxe i pro ostatní organizace služby. Tvorba a finalizace metodiky probíhala podle plánu a bez problémů.
7. Klientská samospráva - role v dílně
Klienti se na podíleli na fungování dílny v různých rolích, které souviseli s vydelegovanými schopnostmi a fází léčby. S tím souvisela také různá míra zodpovědnosti. Tato praxe se ukázala jako velmi užitečná pro to, aby si klienti vyzkoušely různé role a byli tak lépe připraveni na návrat na reálný trh práce. Aktivita probíhala bez větších problémů (kromě očekávatelných operativních záležitostí každodenní praxe a individuálních charakteristik klientů).