Z pohledu potřeb cílové skupiny jsou aktivity směrovány:
- na zhodnocení vlastních schopností a rozvíjení nutných dovedností v rámci vlastního plánu seberozvoje směrovaného na zlepšení či znovunabytí pracovních dovedností a na motivaci k doplnění vzdělání v indikovaných případech (aktivita 1, průběžně v průběhu dalších aktivit 2-5)
- na budování dovedností, zjišťování vlastních schopností a budoucích možností práce po skončení léčby, a to v každodenním pracovním programu ve spolupráci s pracovním terapeutem (aktivita 2)
- na prevenci relapsu rozšířenou o moduly práce a terapeutické aktivity a poradenství vedoucí k sebekontrole, zvládání stresu, rozšířené o realistický pohled na práci a volný čas, práci a péči o dítě, pracovní hygienu, vztahy v práci (aktivita 3)
- na poradenství a sociální práci směrovanou na hodnocení a mapování prvního zaměstnání klientů před dokončením léčby, formulaci budoucího pracovního a vzdělávacího plánu a provázání z následujícími službami po skončení léčby, které je možné využít, tj. služby Pracovní a sociální agentury, Pracovní programy v rámci Doléčovacího centra SANANIM (aktivita 4)
- z pohledu mladistvých a mladých dospělých půjde o společnou práci s rodinou, reálný pohled na potřebu dokončení vzdělání, směrování sama sebe (aktivita 5)
Inovativnost projektu je možné spatřovat právě v cíleném zaměření na připravenost v pracovních dovednostech, a to jak praktickou, tak právě dynamicky spojenou s individuálním plánem seberozvoje a terapeutickými zpětnovazebními aktivitami, a uvědomění si zvyšování schopností, nebo naopak ustrnutí ve svých povinnostech a dovednostech.
Tento systém bude v počátcích projektu pilotně ověřován, dále bude podroben evaluačnímu hodnocení a následně by měl po zapracování případných evaluačních změn sloužit jako podklad pro vytvoření systému přípravy na požadavky trhu práce v průběhu rezidenční léčby. Tato inovační aktivita by mohla tvořit podklad pro zavedení účelných změn v podobných typech léčby i v jiných organizacích. Inovačními produkty budou také nově zpracovávané moduly práce; viz aktivita 3.