Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Městský úřad Šternberk (MÚ) v posledních letech cílevědomě usiluje o zlepšování a zvyšování úrovně kvality řízení. Recertifikace ISO v závěru minulého roku, realizované projekty "Efektivní ízení lidských zdrojů, zavádění moderních metod řízení a zvyšování efektivity MÚ Šternberk", to jsou jedny z posledních aktivit v oblasti kvality. V rámci projektu se chce  Městský úřad Šternberk zaměřit na důležitou část svého fungování - na řídící procesy a transparentnost úřadu.Aktivity v oblasti strategického řízení by měly posunout úřad do aktivnější role toho,kdo bere daleko více v úvahu vliv externího okolí, a této znalosti využívá k hledání cest s cílem naplnění svých priorit.Oblasti projektového řízení a finačního řízení  by měly podpořit především schopnost MÚ svoje záměry efektivně realizovat jak věcně, tak časově a také zejména finančně.Za každodenní řízení MÚ včetně rozhodování o závažných záležitostech je zodpovědná úzká skupina manažerů úřadu, jejíž činnost není dostatečně zřejmá veřejnosti - řadovým občanům.Proto chce úřad začlenit  do tohoto projektu také transparentnost a otevřenost.Očekávané výstupy z této části projektu pomohou úřadu zlepšit komunikaci s veřejností, využívat zpětnou vazbu, zapojit občany do rozhodovacích procesů úřadu.Tato aktivita  je zaměřená na všechny pracovníky úřadu a ve svém důsledku se dotkne celé spravované oblasti.

 

 

Zvýšit kvalitu řídících procesů města a zvýšit transparentnost rozhodování a spolupráci s občany a zájmovými skupinami. Toho dosáhnout zlepšením tří významných oblastí řídících procesů: strategického řízení, řízení projektů a řízení financí.
V projektu nejsou partneři.
V oblasti řídících procesů chce úřad dosáhnout lepší specifikace priorit úřadu, zlepšení argumentace a rozhodovacích procesů.V oblasti řízení financí a projektů chce získat větší kontrolu nad prostředky úřadu, možnost přesněji sledovat a řídit dostupné zdroje.Měl by tak snížit pravděpodobnost vzniku zpoždění,plýtvání a chyb.V oblasti transparentnosti by měl projekt pomoci zmapovat stav úřadu,najít další příležitosti a nové cesty k občanům.To vše prostřednictvím realizace 6 klíčových realit.1.Řízení projektu, 2.Projektové řízení, 3. Strategické řízení 4.Finanční řízení 5.Transparentnost a otevřenost 6.Vzdělávání podporující vybrané obalsti.
Standardizace procesního řízení,zkrácení průměrné doby potřebné pro realizaci projektů, zjednodušení komunikace,získání přehledu o aktuálním stavu všech probíhajících projektů.Zavedené standardní procesy strategického řízení.Efektivní systém zpracování financí úřadu včetně rozpočtu, majetku úřadu, nákupních prcesů.Prokazatelně vyšší uriveň good governance na zkladě uskutečněné analýzy slabých míst v oblasti transpatentnosti a otevřenosti úřadu pomocí akčního plánu.Zvýšená úroveň znalosti zaměstnanců o oblasti dodané projektem.Zajištění udržitelnosti projektu.
V projektu není nastavena mezinárodní spolupráce.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Územní samosprávné celky a úřady územních samosprávných celků, jejich orány a jejich zaměstnanci, politici územních samosprávných celků včetně volených zástupců územních samosprávných celků.Počet podpořených osob 100, počet podpořených organizací 1, počet úspěšných absolventů kurzů 158.