Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Cílem projektu je systémová a komplexní podpora OSPOD Moravský Krumlov v kontextu zavádění standardů kvality sociálně-právní ochrany dětí. Aplikací klíčových aktivit projektu dojde k postupnému zvyšování kvality výkonu sociálně-právní ochrany dětí, a to na základě vytvoření inovovaných podmínek pro činnost orgánu sociálně-právní ochrany ve správním obvodu Moravský Krumlov. Týmem OSPOD v součinnosti s vedením MěÚ  Moravský Krumlov byly identifikovány priority v zavádění standardů kvality: personální zabezpečení výkonu sociálně-právní ochrany dětí (1 nově vytvořená pracovní pozice sociálního pracovníka), profesní rozvoj zaměstnanců (vzdělávání, supervize, nákup odborné literatury), systém odborné spolupráce v multidisciplinárních týmech (workshopy a tvorba metodiky) a materiální vybavení pro výkon sociálně-právní ochrany ve vazbě na nástup sociálního pracovníka na nově vytvořené pracovní místo,  vybavení místnosti pro jednání s klienty OSPOD,  webový portál - informovanost o sociálně právní ochraně dětí prostřednictvím inovovaného webového portálu a tvorba metodiky ve vazbě na standardy kvality pro výkon SPO. Cílem projektu je naplnění stanovených priorit prostřednictvím definovaných klíčových aktivit. 

Cílem projektu je systémová a komplexní podpora OSPOD Moravský Krumlov v kontextu zavádění standardů kvality soc.-právní ochrany dětí. Aplikací KA projektu dojde k postupnému zvyšování kvality výkonu soc.-právní ochrany dětí, a to na základě vytvoření inovovaných podmínek pro činnost orgánu soc.-právní ochrany ve správním obvodu Moravský Krumlov. Týmem OSPOD v součinnosti s vedením MěÚ Moravský Krumlov byly identifikovány priority v zavádění standardů kvality: personální zabezpečení výkonu soc.-právní ochrany dětí, profesní rozvoj zaměstnanců, systém odborné spolupráce v multidisciplinárních týmech a materiální vybavení pro výkon soc.-právní ochrany, informovanost o soc. právní ochraně dětí prostřednictvím inovovaného webového portálu.
-
Průběh projektu byl zajištěn realizací jednotlivých klíčových aktivit: KA 01 Personální zabezpečení výkonu SPO Byla realizována klíčová aktivita vytvoření pracovního místa nového sociálního pracovníka na úvazek 1,0 (15.2.2014 – 30.6.2015), který v rámci projektu poskytoval SPO v souladu se standardy kvality, spolupodílel se na tvorbě vnitřních dokumentů a vnitřních metodik. Dále ověřoval funkčnost jednotlivých implementovaných standardů v praxi, zjišťoval zpětnou vazbu od klientů. Rovněž se účastnil vzdělávacích aktivit v rámci KA 02 a supervizních schůzek. KA 02 Profesní rozvoj zaměstnanců V souladu s harmonogramem projektu probíhala realizace dané klíčové aktivity vždy v režimu průzkumu trhu, objednání příslušného akreditovaného vzdělávacího kurzu a jeho absolvování. Všechny uhrazené kurzy byl řádně absolvovány a sociální pracovníci získali osvědčení. Celkový počet podpořených osob je roven hodnotě 4, celkový počet absolventů je roven hodnotě 26 (6 mužů, 19 žen). Zde došlo k mírnému navýšení monitorovacího indikátoru, a to díky výrazné finanční úspoře zajištěné důsledným průzkumem trhu při výběru kurzů. Dále byla zakoupena potřebná odborná literatura a uskutečněny supervizní setkání k poskytnutí týmové i individuální supervize. KA 03 Systematizace odborné spolupráce V rámci realizace klíčové aktivity byla v souladu s harmonogramem projektu vytvořena databáze spolupracujících subjektů, vytvářejících síť spolupracujících organizací podílejících se na výkonu sociálně právní ochrany dětí a mládeže. Dále byla vytvořena metodika multidisciplinární spolupráce specifikující postupy součinnosti OSPOD a spolupracujících subjektů ve správním obvodu. Dále proběhly 3 workshopy multidisciplinární spolupráce. KA 04 Materiální a technické vybavení pro výkon SPO V rámci dané klíčové aktivity došlo v souladu s harmonogramem projektu k nákupu plánovaného zařízení, a to: 1x PC sestava, 1x multifunkce, 1x digitální fotoaparát, 1x diktafon, 1x stůl pracovní kancelářský, 1x otočná židle, 2x konferenční židle, 2x skříň vysoká s policemi, 1x kontejner se zásuvkami a zámkem, 1x kancelářská policová skříň, 1x police na stěnu. KA 05 Vybavení místnosti pro jednání s klienty OSPOD V rámci dané klíčové aktivity došlo k nákupu plánovaného vybavení: 3 ks křesla, 1 ks konferenční stolek, 1 ks police na stěnu, 1 ks skříňová se zásuvkami, 1 ks skříňka s volným prostorem. KA 06 Webový portál OSPOD Klíčová aktivita byla v souladu s harmonogramem projektu realizována především ve vazbě na standard kvality SPO č. 3a a 3b tak, aby prostřednictvím internetového portálu byla zajištěna základní orientace cílové skupiny osob, klientů, ve vnitřních pravidlech a postupech orgánu SPOD. Po formální i věcné stránce bylo zvoleno grafické zpracování formou rozcestníku, obsah je rozdělen na obecnou část a dílčí oddíly, které specifikují problematiku SPO. Z hlediska zpracování je kladen důraz na jednoznačnost a srozumitelnost. KA 06 Tvorba metodiky ve vazbě na standardy kvality pro výkon SPO Výstupem dané aktivity je metodika aplikující obecně stanovené standardy kvality na místní podmínky SPO v daném správním obvodu. Tyto nově implementované postupy byly v průběhu zavádění průběžně ověřovány z hlediska jejich funkčnosti a následně finalizovány dle specifických potřeb klientů. KA 07 Koordinace a řízení projektu V rámci klíčové aktivity koordinace a řízení projektu byly pravidelně realizovány pracovní schůzky projektového a finančního manažera k průběžnému třídění podkladů k jednotlivým klíčovým aktivitám a rovnoměrnému čerpání rozpočtu, porady realizačního týmu, na nichž bylo vyhodnocováno naplňování jednotlivých KA a monitorovacích indikátorů. Dále byly zpracovávány monitorovací zprávy.
Monitorovací indikátory: Počet podpořených osob celkem: 4 Počet podpořených organizací: 1 Počet úspěšných absolventů celkem: 26 Počet nově vytvořených produktů: 1 metodika multidisciplinární spolupráce
-

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Orgány veřejné správy působící v oblasti sociální integrace