Projekt zavede inovovaný systém vzdělávání tak, že uplatní:
- nový vhled zaměstnanců do problematiky realizace aktivit společnosti na základě nově nabytých znalostí;
- novou kvalitu a úroveň vnímání vzájemných vazeb a vztahů mezi jednotlivými částmi společnosti, procesy, funkčními místy a obory ze strany zaměstnanců společnosti;
- změnu ve vytváření vzájemných zpětných vazeb a uvědomování si vlastní identity zaměstnance ve firemní struktuře;
- nový vzdělávací produkt v rozsahu, který zasáhne plošně celou společnost a do jehož rámce bude vtažena velká část zaměstnanců společnosti;
- trvalý proces vzdělávání i po ukončení projektu.
Standardní školení obvykle probíhá formou předávání informací. Lektor využívá techniky (flipchart, tabuli nebo dataprojektoru) k výkladu. Účastníci školení si pak do připraveného manuálu připojují své poznámky. Výsledkem je zvýšené množství informací k tématu, ale většina účastníků později tyto informace neumí použít v praxi, anebo je má zpracované v takové struktuře, že jsou nepřehledné a mnohdy neupotřebitelné. V tomto projektu chce žadatel využít přínosnější metody. Především se jedná o interaktivní metodu spolupráce s lektorem, kdy účastníci mohou přispívat vlastními myšlenkami, názory a zkušenostmi k náplni výkladu.
Důležité je, že si účastníci mohu získané informace vyzkoušet např. v modelových situacích a postupně se dovednosti naučí použít v praxi, čímž narostou jejich kompetence. Společnost zavede systém trvalého vzdělávání přímo na pracovišti metodou učící se organizace tak, že všichni, jež se budou podílet na výstupech a výsledcích projektu, se budou dále vzdělávat formou pokračovacích vzdělávacích aktivit.