V průběhu realizace projektu Specialista projektu upravuje a specifikuje obsah a metody jednotlivých vzdělávacích aktivit tak, aby byla zachována flexibilita a účelnost vzdělávacího procesu za použití zpětné vazby s cílovou skupinou. Tento přístup maximálně zohledňuje vyvíjející se potřeby cílové skupiny.
Způsob výběru témat školení zcela odráží specifické vzdělávací potřeby účastníků vyplývající z analýzy potřeb cílové skupiny. Na základě této analýzy, dále na základě pohovorů se zodpovědnými pracovníky, analýzy současného stavu a požadavků společnosti a s přihlédnutím k pracovním specializacím účastníků, byly pro cílovou skupinu navrženy vzdělávací oblasti a jí odpovídající kurzy. Tento systém přesně odráží potřeby rozšíření pracovních a osobních dovedností zaměstnanců.
Účastníci, jež se budou podílet na výstupech a výsledcích projektu, se budou permanentně vzdělávat. V kontextu plánu vzdělávání budou v rámci tohoto projektu řešeny vysoce odborné a specifické disciplíny.
Specifické vzdělávání podpořené tímto projektem přináší nové prvky do procesu vzdělávání ve společnosti, neboť se týká nových technologií, které s sebou přináší technologický pokrok. Navíc se týká některých zařízení, která nedodává nikdo jiný v ČR.
V projektu budou realizovány klíčové aktivity, jejichž obsahem je zvyšování a udržování vysoké úrovně technických dovedností, zejména manuálních zručností servisních pracovníků, kteří pracují v podmínkách zvýšených nároků na technickou a jadernou bezpečnost. Společnost SIGMA-ENERGO s.r.o. provádí montáže a poskytuje komplexní servis čerpacích zařízení instalovaných v klasických elektrárnách a jaderných elektrárnách, kde se vyskytují extrémní provozní parametry (vysoké tlaky, teploty a síly) na technicky složitých čerpacích soustrojích. Dobrým a kvalitním seřízením těchto soustrojí se prodlužuje jejich životnost, ale zejména se snižuje riziko poruchy, což je z hlediska technické a jaderné bezpečnosti zcela zásadní. Čerpadla jsou instalována v primárním a sekundárním okruhu jaderných a technologických systémech klasických elektráren, kde musí servisní pracovníci pracovat přesně, spolehlivě, ale také rychle. Proto je nutné udržovat a průběžně trénovat jejich zručnosti, aby nebyli radiačně zatěžováni. Navíc je třeba z důvodu radiace servisní pracovníky měnit, což znamená mít jich dostatečný počet vyškolených a připravených pro zajištění cílů servisu a montáží. Vyškolení pracovníci vyhoví nárokům na zabezpečení požadovaných provozních parametrů (vibrace, teploty) včetně dosažení projektované životnosti daného zařízení a tím zabezpečení technické a jaderné bezpečnosti. Montážní pracovníci se musí naučit rychle a spolehlivě instalovat mechanické a měkké ucpávky na čerpacích zařízeních Sigma a servisní pracovníci se musí naučit samostatné údržbě unikátních čerpadel. Zároveň se naučí rychle a přesně měřit vibrace, teploty, tlaky na čerpacích zařízení Sigma a seřizovat speciální radiální a axiální kluzná ložiska na čerpacích zařízeních Sigma, která podléhají speciálnímu rozsahu technických kontrol povrchu jednotlivých komponent.
Dalším vzdělávacím krokem je proškolení interních lektorů, kteří budou dále školit montážní a servisní pracovníky, kteří musí být schopni podávat spolehlivý, bezchybný a pohotový výkon při správné montáži protipřírub potrubního sání a výtlaku na hrdle čerpadla. Na tyto vybrané úkony pak musí společnost disponovat potřebným počtem pravidelně školených pracovníků a ukazuje se jako nezbytné mít vlastní lektory, kteří jsou schopni zprostředkovat potřebné dovednosti servisním pracovníkům. Dalším školením je Řízení specifických zakázek systémem ORAKISS, jejímž cílem je vyškolit uživatele tohoto specifického systému, především pracovníky odboru výroby, k plánování, sledování a vyhodnocování specifické zakázkové náplně společnosti a vyhodnocování činností ve specifickém prostředí podléhajícím zvýšeným požadavkům na technickou a jadernou bezpečnost.