Veřejný detail projektu

Informace o projektu

ZPA Industry a.s. nabízí inženýrské služby, dodávky a produkty pro elektrické systémy s napětím do i nad 1000V, měřící, regulační, řídící a SCADA/HMI systémy včetně softwaru. Zpracovává tendry pro lokální i zahraniční investory s vysokými nároky na odbornou a jazykovou znalost zaměstnanců. Společnost zaměstnává mnoho odborníků, kteří se neustále zdokonalují ve svých odborných znalostech a dovednostech. 

Tento projekt je zaměřen na vzdělávání, které směřuje do oblasti měkkých dovedností, tzv. obecných klíčových kompetencí. Projekt je určen pro 60 zaměstnanců této společnosti. Vzdělávání bude rozděleno dle cílových skupin i dle témat. Management společnosti absolvuje trénink manažerských dovedností, obchodníci spolu s administrativními pracovníky si rozšíří komunikační a obchodní dovednosti, technici budou proškoleni z komunikačních dovedností s proklientskou tématikou.

Tímto vzděláváním chceme dosáhnout profesionálnějšího vystupování našich zaměstnanců vůči klientům i mezi sebou navzájem. Pro management a techniky bude společným tématem procesní řízení a řízení změn. Toto je důležitá součást projektu, protože tímto vzděláváním chce firma zefektivnit procesy uvnitř společnosti a zlepšit tak služby pro klienty.  Důležitou aktivitou projektu bude vytvoření systému hodnocení zaměstnanců, který ve společnosti není aktivně nastaven.

Další vzdělávání je směřováno do IT dovedností především pro techniky, což zefektivní jejich práci. Poslední velkou oblastí je jazykové vzdělávání (AJ) pro všechny výše uvedené cílové skupiny. Jazyková vybavenost zaměstnanců společnosti je nezbytnou kompetencí. Aktivity projektu jsou rozloženy do 2 let tak, aby vzdělávání nekomplikovalo samotnou činnost společnosti a pro zaměstnance neznamenalo zvýšenou zátěž. Cílů projektu chceme dosáhnout především skrze vzdělávání zaměstnanců.

 

Jsou stanoveny tři hlavní cíle projektu: 1. proškolení zaměstnanců v tématech směřujících k těmto kompetencím: efektivní komunikace, spolupráce, uspokojování zákaznických potřeb, k výkonnosti a samostatnosti, k řešení úkolu, celoživotnímu učení a také komunikaci v cizím jazyce. 2. školení zaměstnanců v tématech procesního řízení a řízení změn s cílem zefektivnit procesy uvnitř společnosti a zlepšit tak tím služby pro klienty. 3. zavedení systému hodnocení zaměstnanců, který je potřebný pro zlepšení pracovního výkonu na základě zpětné vazby, pro intenzivnější komunikaci mezi nadřízenými a podřízenými, pro efektivnější přidělování práce, pro nastavování rozvojových a vzdělávacích potřeb zaměstnanců
Do projektu nejsou zapojeni partneři.
Projekt byl zahájen 1. srpna 2009 a úspěšně ukončen 31. července 2011. Projektu se zúčastnilo 75 zaměstnanců – 18 žen a 57 mužů, kteří se pravidelně účastnili seminářů v oblasti měkkých dovedností, PC kurzů a kurzů cizích jazyků. Celkem obdrželi 358 osvědčení. V rámci projektu se podařilo úspěšně realizovat všechny plánované aktivity: 1. Projektový tým a řízení projektu V úvodu projektu byl stanoven projektový tým, který celý projekt řídil a koordinoval. Minimálně jednou týdně probíhaly koordinační schůzky. Byl kontrolován plán plnění projektu, sestavován seznam účastníků seminářů, tak aby byla zajištěna maximální účast zaměstnanců a nebyl ohrožen provoz společnosti a cíl projektu. Dále probíhalo hodnocení seminářů, školících organizací, plánování a řešení organizační záležitosti. 2. Výběrová řízení na dodavatele vzdělávání Před zahájením vzdělávání zaměstnanců bylo potřeba vybrat vhodné dodavatele vzdělávání. V září 2009 byla provedena tři výběrová řízení dodavatelů služeb dle Metodického pokynu pro zadávání zakázek OP LZZ – MAD 99 s předpokládanou hodnotou nad 200 000,- Kč bez DPH. Z každého vypsaného výběrového řízení byl vybrán nejvýhodnější dodavatel a s těmito vítězi byla uzavřena smlouva. Jiná výběrová řízení nebyla v projektu plánována. 3. Vzdělávání v měkkých dovednostech V průběhu projektu proběhly všechny naplánované semináře v plánovaných termínech a z výsledků hodnocení vyplývá vysoká spokojenost s odbornou a profesionální úrovní dodavatele vzdělávání společností Aperta, s.r.o. Zaměstnanci se zúčastnili seminářů v rozsahu: A. Manažerské dovednosti pro management - 9 vedoucích zaměstnanců Dvoudenní semináře na téma: - Leadership - manažerské techniky vedení a řízení lidí - Komunikační dovednosti - Budování a vedení týmu, prevence a zvládání konfliktů v týmu B. Komunikační a obchodní dovednosti pro obchodníky a administrativní pracovníky - 9 zaměstnanců z oddělení nákupu, obchodu, ekonomie, personalistiky, sekretariátu Dvoudenní semináře na téma: - Komunikační dovednosti pro obchodníky - Proklientská orientace, jednání a vyjednávání Jednodenní seminář na téma: - Obchodní korespondence C. Komunikační dovednosti pro techniky - 28 techniků z oddělení SW, IT a projekce Dvoudenní semináře na téma: - Komunikační dovednosti pro technické pracovníky - Vedení týmu, prevence a zvládání konfliktů v týmu D. Procesní řízení a řízení změn pro techniky a management - 32 zaměstnanců ve 2 tréninkových skupinách. Dvoudenní semináře: - Řízení změn v organizacích - Procesní řízení 4. Jazykové vzdělávání V září 2009 byly zahájeny kurzy anglického jazyka pro 20 zaměstnanců společnosti. Kurzy probíhají každý týden v prostorách dodavatele po celou dobu realizace projektu (s výjimkou prázdnin 07-08/2010). Účastníci kurzů při první hodině absolvovali písemný test a konverzaci s lektorem na základě, kterého byli rozděleni do skupin. Každý účastník jednou měsíčně absolvovali krátký test prověřující získané znalostí. V červnu r.2010 a 2011 všichni účastníci absolvovali závěrečný test, který prověřil schopnost účastníků postoupit do dalšího ročníku. Každý účastník kurzu obdržel certifikát. Účastníci vzdělávání hodnotí kurzy velice pozitivně. V lednu r. 2011 byla také zahájena Business English, o kterou ze strany zaměstnanců byl velký zájem, protože tento typ kurzů společnost ještě nepořádala. 5. Nastavení systému hodnocení zaměstnanců Tuto aktivitu zajišťoval stejný dodavatel, který realizoval vzdělávání v měkkých dovednostech. Pro vytvoření systému hodnocení zaměstnanců jsme vytvořili malý tým, jehož členové byli z řad managementu, zaměstnanců a dodavatele. Tento tým byl proškolen v rámci semináře Zaměstnanec… zisk nebo ztráta, ze způsobu jak vést hodnotící pohovory. V květnu r. 2010 proběhlo dotazníkové hodnocení osobnosti všech vedoucích zaměstnanců a do konce roku 2010 proběhly hodnotící pohovory podřízených zaměstnanců. Byl dokončen systém evidence výsledků hodnocení na podnikovém serveru. Přístup k hodnocení je přidělování přístupovými právy. Na základě výsledků hodnotících pohovorů byl vydán plán vzdělávání na r. 2011. V prosinci r. 2009 a 2010 v rámci interního semináře (aktivita č. 06) byli všichni zaměstnanci seznámeni se zavedením nového systému hodnocení zaměstnanců, o výsledcích hodnotících pohovorů r. 2010 a plánu vzdělávání na r. 2011. Navržené metody a principy hodnocení se dají velmi dobře použít pro výběr nových zaměstnanců a jsou využívány při vstupních pohovorech. Vedoucí zaměstnanci získali znalosti jak provádět hodnotící pohovory se svými zaměstnanci s jasnými výstupy, které slouží k řízení jejich pracovních výkonů a k jejich dalšímu vzdělávání a rozvoji. Výstupy přináší jasné informace o zaměstnancích z oblasti produktivity, motivace, ochoty na sobě pracovat a osobnosti. Z oblasti produktivity – zaměřenost zaměstnanců na dosahování pracovních výsledků. Typy jak zvýšit pracovní výsledky. Z oblasti motivace – zjistit kde se jejich zaměstnanci pohybují a jak dále s těmito informacemi naložit, jak lépe motivovat své zaměstnance. Z oblasti osobnosti – jak podpořit vlastní zaměstnance, zjistit silné a slabé stránky. Jedná se o nově vytvořený produktů, který společnost potřebovala a bude v dalších letech nadále rozvíjet. 6. Interní semináře 18. prosince 2009 proběhl interní seminář o zahájení projektu pro všechny zaměstnance společností – přítomno bylo 60 zaměstnanců z celkového počtu 72 zaměstnanců. 22. a 23. prosince 2010 proběhl druhý interní seminář pro všechny zaměstnance společností – přítomno bylo 60 zaměstnanců z celkového počtu 65 zaměstnanců. Seminář vedli dva interní lektoři a byl realizován poslední pracovní dny v roce 2010 v duchu zhodnocení realizovaných aktivit projektu a seznámení s plány na posledních šest měsíců realizace projektu. Interní seminář byl rozdělen do osmi bloků: 1. blok - Evropský sociální fond ČR 2. blok - Projekt „Rozšíření klíčových dovedností a znalostí zaměstnanců ZPA Industry a.s.!“ 3. blok - Systém hodnocení zaměstnanců 4. blok - Firemní kultura 5. blok - Týmová práce 6. blok - Aktivní naslouchání 7. blok - Vedení rozhovorů 8. blok - Závěr, rekapitulace a shrnutí poznatků Na semináři proběhlo několik workshopů zaměřených zejména na komunikační dovednosti s využitelností nových poznatků ze vzdělávání. Zaměstnanci byli aktivní, se zájmem dále se rozvíjet. Toto nepracovní setkání vedoucích zaměstnanců a jejich podřízených zaměstnanců bylo hodnoceno velice pozitivně a přispělo k prohloubení vzájemných vztahů a k novým námětům pro rozvoj zaměstnanců a celé společnosti. 7. PC kurzy V této aktivitě byly v průběhu projektu realizovány tři typy PC kurzů: - kreslící programy - proškoleno 21 projektantů - IT systémy – proškoleno 20 techniků - řídící a vizualizační systémy – proškoleno 10 techniků. 8. Další odborné vzdělávání Zaměstnanci se dále účastní otevřených seminářů v oblasti - personalistika, celnice a tendry a profesionální asistentka.
V rámci aktivit projektu se nepředpokládá mezinárodní spolupráce.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu