Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Záměrem projektu je zefektivnění vzdělávání a rozvoje zaměstnanců Krajského úřadu Libereckého kraje a dalších obecních úřadů Libereckého kraje. Cílem krajského úřadu je přechod ke koncepci učící se organizace, tj. komplexnímu modelu rozvoje lidí v rámci organizace, tedy k procesu, který umožňuje, aby učení probíhalo rychleji než změny vynucené okolím. V takové organizaci se zaměstnanci učí průběžně a také z každodenní zkušenosti. 

Aktivity projektu jsou formulovány tak, aby reflektovaly Strategii "Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby", dle usnesení vlády č. 757/2007 a identifikované potřeby krajského úřadu. Projekt tak přímo reaguje na mezeru ve vzdělávání úředníků krajského úřadu a ostatních institucí veřejné správy. 

Projekt je určen všem zaměstnancům úřadu a ostatních obecních úřadů, je pro ně příležitostí získat nové kompetence a aplikovat je v praxi. Cíle budou dosaženy kombinací poradenství, vzdělávání a aktivního zapojení účastníků. Pro skupinu metodiků je zároveň příležitostí aktivně se podílet na vytváření takových řešení, která budou nadále úřad rozvíjet a využívat. 

Projekt bude řízen interním realizačním týmem, po ukončení projektu budou interní metodici zajišťovat udržitelnost projektu. Dodávky budou zajištěny externími dodavateli vybranými v rámci veřejných zakázek. 

Jednotlivé vzdělávací aktivity zaměřené na aplikaci konkrétních teoretických poznatků do prostředí úřadu budou zaštítěny akreditovanou vzdělávací institucí Liberecký kraj - Krajský úřad, které v roce 2003 udělilo Ministerstvo vnitra ČR akreditaci pod číslem AK I./I-45/2003. Bude požádáno o udělení akreditace na konkrétní vzdělávací programy. 

Žadatel si je vědom, že rozvoj vzdělávání je nutný na území celého Libereckéjo kraje, proto byla nabídnuta participace v jednotlivých klíčových aktivitách projektu také 9 obcím typu III. a 11 obcím typu II. Libereckého kraje. Výběr obcí byl podpořed jejich účastí na vzdělávání realizovaném vzdělávací institucí LK - KÚ. 

Projekt navazuje na již realizované zefektivňování instutucionální kapacity, cílem je tedy pokračovat v započatém zkvalitňování služeb úřadu prostřednictvím poradenství v oblasti EFQM (navazující na realizované sebehodnotící zprávy CAF projektu PIKE) a prostřednictvím nových vzdělávacích aktivit v oblastech, které přispějí k naplnění strategických cílů. Konkrétní cíle: a) stálost záměrů a cílů úřadu (jejich implementace k zaměstnancům) b) osobní rozvoj zaměstnanců a jejich angažovanost c) zvyšování kompetencí zaměstnanců formou vzdělávání v potřebných oblastech d) společenská odpovědnost úřadu (zavedení modelu EFQM). Celkovým výstupem projektu by měly být zcela konkrétní schopnosti úřadů a jejich zaměstnanců efektivně poskytovat služby spojené s výkonem státní správy a samosprávy
Klíčové aktivity projektu: - Řízení projektu - Vzdělávání : Úvod do projektu, představení modelu EFQM - Poradenství : Vstupní analýza na bázi EFQM - Vzdělávání : Finanční plánování a řízení ve veřejné správě - Vzdělávání : Finanční plánování v podmínkách ÚSC - Vzdělávání : Prezentační dovednosti - Vzdělávání : Právo a legislativa - Vzdělávání : Právo a legislativa v podmínkách ÚSC - Vzdělávání : Manažerské dovednosti - Vzdělávání : Efektivní komunikace ve veřejné správě - Poradenství : Výstupní analýza na bázi EFQM - Vytvoření e-learningového programu: Implementace EFQM v KÚ LK - Závěrečná konference
Přínosy projektu pro úřad i cílovou skupinu: -rozšíření vzdělávání zaměstnanců -posílení "společenské odpovědnosti" úřadu -posílení vnitrofiremní kultury, komunikace, spolupráce - revize oblastí pro zlepšení a aktualizace akčního plánu zlepšování -posílení sdílených hodnot a cílů úřadu mezi zaměstnanci - zvýšení odborných a komunikačních kompetencí zaměstnanců úřadu i ostatních zaměstnanců veřejné správy (obecních úřadů Libereckého kraje)

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Územní samosprávné celky a úřady samosprávných celků, jejich orgány a jimi zřizené nebo založené organizace a jejich zaměstnanci Popis a způsob zapojení cílové skupiny: Zaměstnanci se svou účastí v interních procesech podílejí na kvalitě poskytovaných služeb. Za důležitou je považována posloupnost, propojenost a návaznost klíčových aktivit, které podmiňují účast cílové skupiny v aktivitách projektu. Angažovanost cílové skupiny je nejdůležitější součástí dosažení cíle projektu, proto bude do vzdělávacích aktivit zapojeno 350 účastníků, výstupy poradenských aktivit budou komunikovány a diskutovány se všemi těmito zaměstnanci, aby došlo k co nejširší implementaci sdílených hodnot a cílů úřadu. V době předložení žádosti přislíbily spolupráci 4 obecní a městské úřady. Dá se však předpokládat, že zájem během období do počátku realizace projektu zesílí.