V počátku projektu došlo k sestavení realizačního týmu, informační kampani, pronajmutí a vybavení Job kafe PÍ + STR kvalifikovanému oslovení dostatečného počtu vhodných zájemců .
V období zahájení projektu (v rámci I. cyklu) probíhaly přípravné práce. Byla nastavena spolupráce s ÚP a zaměstnavateli. Byl sestaven harmonogram školících aktivit. Došlo k masivní informační kampani, byly vytištěny a distribuovány informační letáčky. V přípravné fázi bylo vybaveno a připraveno Job kafe PÍ a STR. Vytvořily se úvodní dotazníky a formuláře.
Proběhly informační schůzky na ÚP Písek a Strakonice.
Zapojení cílové skupiny - většina osob z cílové skupiny bez rozdílu pohlaví spadala do kategorie osob s nižší kvalifikací. Takže tuto skupinu znevýhodňoval na trhu práce nejen věk, ale i nižší vzdělání, či chybějící dovednosti a znalosti. Další omezení může tato skupina vnímat i v tom, že součástí výkonu povolání v dnešní době, se staly znalosti jazyků a počítačová gramotnost, ochota rozšiřovat své vědomostní portfolio, pružně reagovat na nové metody a postupy, což si většina osob z řad CS uvědomila. Proto na ochotu dále se vzdělávat zareagovali účastníci velmi zodpovědně, a zvolili si rekvalifikační kurzy. Klienti měli uvést maximálně 2 druhy rekvalifikačních kurzů. Vybírali z běžných rekvalifikačních kurzů , které jim byly nabídnuty na základě potřeby a nabídek volných míst ze strany zaměstnavatelů. Nejvyšší zájem byl o počítačové kurzy. Druhým nejžádanějším kurzem je rekvalifikace na pracovníka v sociálních službách, jako další byl největší zájem o kurzy strážného a obsluha VZV. Mezi další kurzy patřil - Svářeč, dále pak Modelář nehtů či Vizážistika
Jak dále vyplývá ze zkušeností s poradenstvím v Job kafe Centra 50 + , celkově největší překážkou cílové skupiny 50 + je „počítačová negramotnost“. Je tomu tak z několika důvodů. Osoby této věkové kategorie v době svého vzdělávání neměly možnost získat zkušenosti s prací na PC, jelikož jim to neumožňovala vybavenost tehdejších vzdělávacích zařízení – škol, pracovní činnosti ve výrobní sféře byly spíše mechanizované než automatizované a zakoupit si vlastní PC obnášelo a pro některé z nich i v současné době obnáší vysoké pořizovací náklady. Důsledkem toho je, že se klienti obávají už jen zasednout k počítači, bojí se pracovat s myší (koordinace ruky a očí), jsou dezorientování při vyhledávání jakýchkoli informací na internetu, například i díky stále probíhajícím reklamám, které vybízejí k „odkliknutí“.
K oslovování cílové skupiny docházelo v počátku projektu především na informačních schůzkách na ÚP Písek, Milevsko, Strakonice, Vodňany, Blatná. Hned první měsíc projektu byla vedená masivní informační kampaň, kdy její součástí byly články v místním tisku, na ÚP pak byly vyvěšeny informační letáky. Již od počátku se projekt setkal s velkými ohlasy, především díky otevření kavárny – JOB KAFE v Písku a ve Strakonicích dne 1.3.2013. Job kafe nebylo k dispozici pouze pro uchazeče o zaměstnání, bylo zároveň místem pro zaměstnavatele, kteří zde mohli využít prostor pro osobní jednání s cílovou skupinou v rámci výběru vhodných uchazečů na volné pracovní pozice v jejich firmě. Toto vešlo brzy do podvědomí cílové skupiny a proto se do JOB KAFE opakovaně vracela.