V rámci projektu CESTA NA TRH PRÁCE bude podpořeno celkem 500 klientů cílové skupiny.
Klientům projektu bude poskytnut komplexní program, zaměřený na poradenství, za účelem zlepšení sebepoznání, sebejistoty, asertivity, zvýšení sebevědomí a soběstačnosti, zvýšení jejich motivace k rekvalifikaci a při získávání pracovních příležitostí. Projekt obsahuje motivační, poradenské a vzdělávací aktivity, které povedou ke zvýšení celkové vzdělanosti cílové skupiny, které bude realizací projektu nabídnuta možnost znovuzakotvení na trhu práce. Pracovní a odborné zkušenosti, získané v rámci praxe a školení, posílí šance umístění klienta na vhodném pracovním místě.
Základním pilířem projektu bude sestavení vhodného rozvojového a výukového plánu aktivit každého klienta.
V programu finanční gramotnosti se klienti naučí orientovat ve finančních rozhodnutích a hospodárně a efektně nakládat s finančními prostředky.
Klient může absolvovat pracovní nebo bilanční diagnostiku za účelem zjištění pracovního a osobnostního potenciálu a posouzení jeho předpokladu pro uplatnění na trhu práce.
Individuální poradenství nabídne klientům maximální podporu, možnost konzultovat klientovu aktuální situaci s odborným poradcem, získat informace o sobě, o svých silných a slabých stránkách, nalézt adekvátní uplatnění v projektu a také na trhu práce.
Klienti zařazení do projektu mohou absolvovat maximálně dva kurzy, mezi nimiž musí být logická provázanost, musí být potřebné na trhu práce, popř. se musí jednat o profesní kvalifikace jako součást kompletní kvalifikace.
V projektu budou klienti podpořeni různými druhy doprovodných opatření, které jim ulehčí účast v projektu (cestovné, občerstvení apod.).
Mzdovými příspěvky budou podpořeni zaměstnavatelé, kteří pro klienty projektu vytvoří nová pracovní místa.
V souvislosti s projektem bude nově vytvořeno 160 pracovních míst, z toho 60 nových pracovních míst, 20 společensky účelných pracovních míst a 80 vhodných pracovních míst.