Veřejný detail projektu

Informace o projektu

V rámci projektu CESTA NA TRH PRÁCE bude podpořeno celkem 500 klientů cílové skupiny.

Klientům projektu bude poskytnut komplexní program, zaměřený na poradenství, za účelem zlepšení sebepoznání, sebejistoty, asertivity, zvýšení sebevědomí a soběstačnosti, zvýšení jejich motivace k rekvalifikaci a při získávání pracovních příležitostí. Projekt obsahuje motivační, poradenské a vzdělávací aktivity, které povedou ke zvýšení celkové vzdělanosti cílové skupiny, které bude realizací projektu nabídnuta možnost znovuzakotvení na trhu práce. Pracovní a odborné zkušenosti, získané v rámci praxe a školení, posílí šance umístění klienta na vhodném pracovním místě.

Základním pilířem projektu bude sestavení vhodného rozvojového a výukového plánu aktivit každého klienta.

V programu finanční gramotnosti se klienti naučí orientovat ve finančních rozhodnutích a hospodárně a efektně nakládat s finančními prostředky.

Klient může absolvovat pracovní nebo bilanční diagnostiku za účelem zjištění pracovního a osobnostního potenciálu a posouzení jeho předpokladu pro uplatnění na trhu práce.

Individuální poradenství nabídne klientům maximální podporu, možnost konzultovat klientovu aktuální situaci s odborným poradcem, získat informace o sobě, o svých silných a slabých stránkách, nalézt adekvátní uplatnění v projektu a také na trhu práce.

Klienti zařazení do projektu mohou absolvovat maximálně dva kurzy, mezi nimiž musí být logická provázanost, musí být potřebné na trhu práce, popř. se musí jednat o profesní kvalifikace jako součást kompletní kvalifikace.

V projektu budou klienti podpořeni různými druhy doprovodných opatření, které jim ulehčí účast v projektu (cestovné, občerstvení apod.).

Mzdovými příspěvky budou podpořeni zaměstnavatelé, kteří pro klienty projektu vytvoří nová pracovní místa.

V souvislosti s projektem bude nově vytvořeno 160 pracovních míst, z toho 60 nových pracovních míst, 20 společensky účelných pracovních míst a 80 vhodných pracovních míst.

 

Globálním cílem projektu je zvýšení zaměstnatelnosti a integrace osob evidovaných na úřadech práce v Jihomoravském kraji prostřednictvím realizace komplexního programu, tj. pomocí poradenských, motivačních a vzdělávacích aktivit. Komplexní pojetí aktivit projektu slouží k maximálnímu posouzení potenciálu klienta a vede k efektivní volbě jeho dalšího uplatnění. Individuální přístup umožní nejvyšší efektivitu pro úspěšné absolvování projektu klientem a posílí jeho šance na umístění na vhodném pracovním místě.
Projekt předložil Úřad práce České republiky – Krajská pobočka v Brně. Na jeho realizaci se budou podílet všechny úřady práce v Jihomoravském kraji.
Projekt byl realizován na území celého Jihomoravského kraje v délce 30 měsíců, z toho realizace dodavatelem aktivit probíhala 18 měsíců, pro klienty projektu byly realizovány aktivity po dobu 16 měsíců. Dodavatelem vzdělávacích, poradenských a motivačních aktivit projektu se stala na základě výběrového řízení společnost MARLIN s.r.o. Do projektu bylo zařazeno celkem 537 osob. V závěru realizace projektu dne 22. září 2015 se konala závěrečná konference k ukončení projektu. Za účasti realizátora, dodavatele motivačních, poradenských a vzdělávacích aktivit, klientů a odborné veřejnosti byly na závěrečné konferenci projektu prezentovány a vyhodnoceny výsledky projektu, kterých se podařilo během realizace dosáhnout a byl zhodnocen průběh a úspěšnost celé realizace projektu.
Projekt byl zaměřen na zvýšení zaměstnatelnosti uchazečů o zaměstnání starších 30 let věku, s evidencí na některém kontaktním pracovišti krajské pobočky v Brně déle než 5 měsíců, anebo uchazečů o zaměstnání bez nároku na podporu v nezaměstnanosti. Komplexní program, který byl vytvořen jako potenciál možností vzdělávání v rámci motivačních, poradenských a vzdělávacích aktivit pro klienty, pomohl klientům překonat překážky pro začlenění osob cílové skupiny na trh práce, zkvalitnit a zvýšit jejich znalosti a dovednosti pomocí rekvalifikačních kurzů. Do projektu bylo vybráno 537 osob, s 536 osobami byla podepsána Dohoda o účasti v projektu. Klientům projektu byl sestaven Plán rozvoje klienta, který při výstupu klienta z projektu byl vyhodnocen. 255 klientů se zúčastnilo programu finanční gramotnosti. Pracovní či bilanční diagnostiku absolvovalo 253 klientů. V rámci individuálního poradenství bylo využito 1397,5 hodin poradenství. Klienti mohli absolvovat 2 na sebe navazující rekvalifikační kurzy, ze kterých bylo vydáno celkem 394 osvědčení o úspěšném absolvování rekvalifikačního kurzu. V rámci projektu bylo vytvořeno 66 nových pracovních míst (62 se mzdovým příspěvkem a 4 OSVČ bez mzdového příspěvku), 20 SÚPM se mzdovým příspěvkem do vhodného zaměstnání nastoupilo 109 klientů a 15 klientů obsadilo stávající místa. Z projektu vystoupilo 210 klientů z důvodu nástupu do jakéhokoliv zaměstnání, což představuje 39,20 % ze všech klientů projektu. Výstupy z diagnostik a vyhodnocených plánů rozvoje klienta sloužily jako podklad pro případnou následující práci s klientem poradcům pro zprostředkování zaměstnání na úřadech práce v JmK.
Projekt nepředpokládá využití mezinárodní spolupráce.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Projekt je určen pro uchazeče o zaměstnání nad 30 let věku, kteří splňují jednu ze dvou podmínek: délka evidence na ÚP v JmK je více než 5 měsíců nebo uchazeči o zaměstnání bez nároku na podporu.