Hlavním cílem projektu je podpora změny přístupu k lidem s duševním onemocněním a k jejich integraci na trh práce a do společnosti prostřednictvím:
a) profesního vzdělávání pro pracovníky žadatele, kteří pracují s osobami s duševním onemocněním;
b) vzdělávání fyzických osob, rodičů a osob blízkých, které pečují o osobu s duševním onemocněním.
V obou případech půjde o duševní nemoci ve spektru poruch příjmu potravy, tj. mentální anorexie a mentální bulimie, záchvatovité přejídání aj.
Cílem oblasti a) bude prohloubení kvalifikace pracovníků registr. sociálních služeb žadatele se záměrem zajistit dostupnou a kvalitní službu klientům.
Cílem oblasti b) bude podpora osob pečujících o nemocného s poruchou příjmu potravy k posílení vzájemné informovanosti o aktuálních přístupech k nemocným.
Psychiatrická onemocnění představují v rozvinutých státech EU největší společensko-ekonomickou zátěž. Česká republika je podle údajů Světové zdravotnické organizace na prvním místě v počtu dní pracovní neschopnosti v roce, z toho 40 % zameškaných dní mají na svědomí právě duševní choroby. V dg kategorii poruch příjmu potravy se setkáváme s vysokým počtem nemocných ve věku 15 až 25 let, a to až ve výši 6 %. Poruchy příjmu potravy tak představují jeden z nejzávažnějších problémů dospívajících děvčat a mladých žen (až 90 % nemocných jsou ženy/mladé dívky). Vyrůstají z určitého kulturního, společenského a osobního kontextu, v jehož rámci se dále vyvíjí a případně léčí. V tomto směru má nezastupitelný význam angažovaný a informovaný přístup nejenom odborníků (ve spolupráci sociální a zdravotnické sféry), ale i rodiny, vrstevníků a dobrovolníků různých profesí. Všechny tyto oblasti pokrývá předkládaný projekt Anabell_Vzdělávání.Realizace projektu přinese cílovým skupinám projektu několik významných benefitů, zejména:- profesní rozvoj,- zefektivnění vlastní činnosti v přímé práci s klienty,- možnost konzultovat témata související s podporou klientů s PPP napříč sociálně-zdravotnickými oblastmi/obory,- další kontakty pro mezioborovou spolupráci,- sebehodnocení.