Smyslem projektu je prostřednictvím procesního řízení a metody Balanced ScoreCard (BSC) vybudovat ve společnosti Dopravní podnik města Ústí nad Labem zcela novou vrstvu informační společnosti a novou kvalitu firemní kultury s důrazem na kvalitu a možnosti systému řízení. Systém procesního řízení a metoda BSC zajišťují aktivní přístup k řízení a výkonu vedoucích činností v organizaci, kdy management měří a vyhodnocuje řadu jím zvolených ukazatelů. BSC pomáhá managementu oprostit se od úzce profesního pohledu na organizaci a vede k procesnímu pohledu na společnost jako celek. BSC upozorňuje a reaguje na zásadní problémy a výzvy strategického řízení. Je nástrojem pro převedení strategických vizí do konkrétních měřitelných plánů a cílů.
BSC zobrazuje podnik ze čtyř perspektiv, a sice finanční, zákaznické, procesní a zdrojové. BSC se tak stává koncepčním nástrojem řízení organizace, jak na strategické, tak i taktické a operativní úrovni. Jeho charakteristickým rysem je řízení prostřednictvím cílů, a to cílů (či ukazatelů) vzájemně propojených a vyvážených.
Hlavní přínosy nasazení BSC: podpora procesního přístupu, pružné a operativní sledování plnění firemní strategie, synergický efekt při plnění jednotlivých ukazatelů a propojení všech stupňů řízení, zaměření na stejné cíle a jejich rozpracování pro jednotlivé úrovně řízení organizace.
Zavedení systému procesního řízení a metody Balanced ScoreCard umožní další rozvoj řízení organizace tak, aby tato mohla efektivně provádět politiku poskytování veřejných služeb s adekvátní zpětnou vazbou z celé struktury organizace a umožní tak zvýšit kvalitu řízení v organizaci a vzájemnou interakci se zřizovatelem.
Do projektu bude zapojeno 26 osob rozdělených do 3 skupin, a sice top-management (6 osob), střední mng. (10osob) a nižší (liniový) mng. (10 osob). Za realizaci a hladký průběh projektu je zodpovědný realizační tým, složený z hlavního manažera projektu, koordinátora vzdělávacích aktivit a specialisty vzdělávání.