Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Profesionální úroveň služeb MěÚ je nedílnou součástí zlepšování výkonnosti a zefektivnění  služeb veřejné správy v ČR. Současný tlak na minimalizace nákladů na úřady veřejné správy a snižování počtu zaměstnanců klade vysoké nároky na kvalitní a operativní řízení organizace, optimalizaci procesů uvnitř úřadu pro zajištění kvalitního a efektivního fungování MěÚ otevřeného občanské veřejnosti jako předpoklad dalšího rozvoje města a regionu.

Cílem je zvýšit kvalitu řízení a managementu, regulace a služeb MěÚ, rozvinout řízení lidských zdrojů, odbornou přípravu a rozvoj zaměstnanců MěÚ, zvýšit transparentnost a otevřenost úřadu, přeměna VS na efektivní veřejnou službu, přátelskou vůči klientům tím, že trvale snižuje administrativní zátěž a činí pružně rozhodnutí dle legislativních možností, pozitivní propagace úspěchů MěÚ. Projekt řeší strategické řízení vytvořením strateg. plánu rozvoje úřadu a aktualizací strateg. plánu rozvoje města, rozvíjení moderních metod řízení zavedením projektového řízení, motivaci zaměstnanců k výkonu, systematickou podporu jejich iniciativy a uplatnění dobrých nápadů v praxi prostřednictvím systému hodnocení a odměňování, podporu el. kominikace s klienty MěÚ pro získávání zpětné vazby, pozitivní propagací úspěchů. Projekt nebude generovat příjmy a spadá do kategorie veřejně prospěšných projektů. Svými aktivitami projekt jednoznačně přispívá k naplnění strategie Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby, usnesení vlády č. 757/2007., systémově plní cíle stanovené v dokumentu Strategie Smart Administration.

 

 

Zajistit udržitelný rozvoj regionu kvalitním řízením a správou: Strategické plánování - dá základní mantinely pro činnost a rozvoj MěÚ a města. Strategie jako taková představuje koncept toho, co chce organizace, resp. město dosáhnout a jak, zároveň obsahuje měřitelná kritéria pro ověření, že je vytyčených cílů dosahováno. Zkvalitnění a zefektivnění činnosti městského úřadu prostřednictvím aktivit: Projektové řízení - zavedení systému projektového řízení zajistí úspěch řízení a realizace projektů podle zadání a tím i schopnost organizace cíle vytyčené ve strategických plánech efektivně uskutečňovat. Řízení lidských zdrojů - rozvoj stávajícího systému hodnocení a motivace zaměstnanců, podpora iniciativy ke zlepšování. Zvýšení transparentnosti a otevřenosti úřadu, vnitřní kultury organizace a image veřejné správy: Good governance - přenos výsledků dobré správní praxe prostřednictvím využití příležitostí nabízených podporou eGovernmentu, otevřenost úřadu veřejnosti. Řízení kvality - se zaměří především na nalezení prostředků ke zlepšení stavu, které využívají zkušeností pracovníků v organizaci, podnětů občanů a zdravého úsudku s nadhledem nad věcí spojené s pozitivní propagací dosažených výsledků.
Projekt bude realizován bez zapojení partnerů.
Realizace projektu byla zahájena k 1. 4. 2013. Realizace projektu byla ukončena k 30. 6. 2015. Strategie rozvoje úřadu a města Klíčová aktivita Strategie rozvoje úřadu a města byla realizována interním realizačním týmem tvořeným zaměstnanci úřadu dle zaměření prioritních os strategického plánu rozvoje města, za pomoci externího dodavatele služeb. Byly provedeny individuální interview, jejichž výsledkem byla definice cílů města a městského úřadu. V rámci projektu byly provedeny průzkumy spokojenosti veřejnosti a klientů úřadu. Realizační tým pracoval na aktualizaci strategického plánu rozvoje města jak analytické, strategické části i na sestavení akčního plánu. U dokumentu strategického plánu rozvoje úřadu docházelo k vytváření úplně nového dokumentu pro rozvoj úřadu. Byla zpracována analytická část, stanovena vize a vypracován akční plán dle potřeb vedení úřadu a definován návrh implementace SPRÚ do prostředí městského úřadu. Řízení kvality, praxe dobré správy - Good Governance Klíčová aktivita byla realizována interním týmem za pomocí externí firmy. Smyslem aktivity byla adaptace dobrých zkušeností a dobré praxe do podmínek úřadu, byla vyvinuta opatření na zlepšení komunikace s uživateli služeb úřadu. V rámci této aktivity byl tvořen nový produkt s názvem „Metodika zlepšování“. V rámci projektu byly oficiální webové stránky města doplněny o novou webovou aplikaci s názvem „Akce města pod lupou“. Aplikace umožňuje publikaci pozitivních výsledků práce města. Webová aplikace shromažďuje významné akce, které byly v našem městě zrealizovány. Řízení lidských zdrojů Projekt se zaměřil i na oblast řízení lidských zdrojů. Zaměstnanci průběžně absolvovali několik školení tzv. „měkkých“ dovedností. V rámci této klíčové aktivity realizační tým pracoval na novém inovativním produktu s názvem „Systém hodnocení s vazbou na odměňování“. Celý systém hodnocení a plánování vzdělávání byl podpořen SW podporou, která usnadnila proces hodnocení, generování výsledků a sestav dle různých kritérií. Projektové řízení V této klíčové aktivitě pracoval interní realizační tým s dodavatelem služeb na metodice projektového řízení a praktickém návodu k metodice, která obsahuje praktické rady jak si počínat v typizovaných situacích. Dodavatelem byly provedeny školení k problematice projektového řízení. Realizační tým spolu s externím dodavatelem spolupracoval na pilotním řízení projektů, na vytvoření metodiky projektového řízení a jejím zavedení do praxe. Realizace této klíčové aktivity byla podpořena vytvořením SW podpory pro projektové řízení. Projektoví manažeři KA 05 ověřili SW podporu v pilotním provozu. V rámci implementace SW podpory bylo provedeno uživatelské zaškolení SW projektových manažerů.
V průběhu projektu byly vytvořeny všechny stanovené nové/inovované produkty: • Strategie rozvoje města včetně strategie rozvoje úřadu • Metodika projektového řízení • Systém hodnocení s vazbou na odměňování • Prezentace úspěchů MěÚ a vedení města na webových stránkách města • Metodika zlepšování Během realizace bylo podpořeno 158 osob. Dosažená hodnota počtu úspěšných absolventů kurzů je 176.
Projekt nepočítá s mezinárodní spoluprácí.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Primární cílovou skupinou jsou vybraní pracovníci a členové politické reprezentace, kteří se budou podílet na realizaci projektu a na využívání jeho výstupů. Prostřednictvím této cílové skupiny jsou sekundárně podpořeni konzumenti služeb MěÚ, realizovaných zlepšení a kontrolních mechanismů, poskytovatelé zpětné vazby a podnětů pro rozvoj města, tj. občané, zájmová sdružení, podnikatelé, pracovníci spádových obcí a příspěvkových organizací.