Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Hlavní cíle projektu:posílení konkurenceschopnosti společnosti, sjednocení znalostní úrovně zaměstnanců, prohloubení jejich zájmu o další celoživ. vzděl. a zvýšení adaptability.

Toho chceme dosáhnout skrze tyto dílčí cíle:- prohloubit dovednosti v oblasti projekce a konstrukce- rozvinout odborné prodej. a nákup. dovednosti- prohloubit dovednosti pro efektivity řízení výrob. procesů - udržovat si vysokou úroveň znalostí o legislativě, daních a HR- prohloubit dovednosti pro práci s OS a měřicími přístr.- rozšíření slovní zásoby o odbornou terminologii v AJ a NJ- prohloubit specifické dovednosti pro VUES Brno- prohloubit své znalosti v oblasti RP

Projekt byl postaven na zjištěných potřebách společnosti a zaměstnanců s cílem rozšířit existující vzdělávací systém do komplexní podoby.

naši společnost stěžejní. Obsahem tohoto projektu jsou obecná odborná školení a povolený podíl specific. vzdělávaní (do 20%), které nebylo realizováno v projektu z EDUCY.

Projekt pro nás přináší posílení vzdělávacího systému firmy, který napomáhá výrazně posunout zvláště odborné dovedností našich zaměstnanců.Další zlepšování níže uvedených dovedností je proto klíčovým místem dalšího rozvoje firmy a jejich zaměstnanců. Zvýšení těchto dovedností přináší prospěch také naším zákazníkům; kvalitnější a inovativní výrobky apod.

Projektem se úroveň vzdělávacího systému výrazně zvýší, protože se jedná o systematicky řešený plán rozvoje zasahující všechny úrovně společnosti: management až provozní pracovníky společnosti.

Jestliže chceme dosáhnout vyšší konkurenceschopnosti a adaptability společnosti a jejích zaměstnanců, je nutné prohloubit a rozšířit znalosti a dovednosti zaměstnanců firmy.Proto jsme sestavili vzdělávací plán tohoto projektu na těchto klíčových aktivitách dle pozic: vzdělávání pracovníků projekce a konstrukce, obchodu, nákupu, marketingu, odborně technických pracovníků, vedoucích výroby, ekonomického úseku, HR, technického úseku

nebo typu vzdělávání:jazykové (klíčové), odborné (interní), obecné a odborné specifické.

Při určování jednotlivých typů školení jsme vycházeli z podmínek výzvy, analýzy našeho vzdělávacího systému, potřeb našich zaměstnanců a společnosti (př. 002). Zahrnuté typy vzdělávání jsou v souladu s podmínkami výzvy 94 a s odbornými nebo obecnými kompetencemi pro dané pozice dle Národní soustavy povolání.

Projekt navazuje na již zavedený systém vzdělávání realizovaných vzdělávacích aktivit, který výrazně prohlubuje svou šíří záběru pozic, komplexností a systematičností.

Pro naplnění hlavních cílů (posílení konkurenceschopnosti společnosti a zvýšení adaptability našich zaměstnanců) je nutno zlepšit vzdělávací systém, odstranit jeho slabá místa a rozšířit o další oblasti vzdělávání a větší zapojení všech úrovní firmy.

Na základě dosavadních zkušeností a dalších získaných zkušeností z projektu vylepšíme náš současný vzdělávací systém a dostaneme jej tak na vyšší úroveň.

Hlavní inovativní prvky:- doplnění vzdělávání o specifické kurzy z oblasti měřící techniky (H1) a programování CNC strojů (H2) pro naše podmínky- zapojení interních lektorů, což zvýší přenos a prostupnost know how naší společnosti u klíčových pracovníků ve výrobě- efektivitu vzdělávání budeme sledovat pomocí kombinace metod (analýza zpětné vazby, vyhodnocování změny pracovního výkonu apod.) a cíleně podporovat produktivní formy vzdělávání- většina kurzů jsou postaveny jako firemní, aby lépe odpovídala požadavkům společnosti a potřebám zaměstnanců- u výše uvedených školení si necháme vytvořit vzdělávací programy včetně výukových materiálů- budeme podporovat interaktivní metody, pestrost učebních metod a kombinaci účasti na kurzech se samostudiem z materiálů, plnění úkolů zadaných lektorem apod.- všem zaměstnancům umožníme přístup k učebním materiálům a budeme je motivovat k dalšímu (sebe)vzdělávání

Projektem dojde k rozšíření stávajícího vzdělávacího systému, ale hlavně posílení odborného školení vzhledem k potřebám naší společnosti a jejich zaměstnancům. Počítáme s pravidelným obnovováním a dalším rozšiřováním znalostí v oblasti odborných dovedností, abychom udrželi krok s vývojem na poli vývoje a produkce elektromotorů zvláště pro letecký průmysl.

Management firmy se bude nadále zajímat o další možné způsoby podpory vzdělávání svých zaměstnanců a v případě spokojenosti se vzdělávacími společnostmi, navážeme dlouhodobou partnerskou spolupráci.

Na již absolvovaná školení v rámci projektu budeme realizovat další vzdělávání zaměřené na adaptaci na nové podmínky i na zvyšování kvalifikace našich zaměstnanců.

Očekáváme také, že tento projekt, podobně jako projekt EDUCA přinese zvýšení konkurenceschopnosti firmy díky technologickým a vývojovým inovacím, zefektivnění výroby, zvýšení motivace a loajality pracovníků k firmě, což se projeví úsporou nákladů a lepšími hospodářskými výsledky. Díky tomu budeme moci investovat do vzdělávání více prostředků než doposud. Dále chceme v budoucnu využít zkušeností a znalostí k upevnění interního vzdělávání stávajících i nových pracovníků, přenos best practice a know how v rámci firmy.

Díky ucelenému a systematickému vzdělávacímu programu tohoto projektu a jeho komplexnímu zabezpečení předpokládáme zvýšení motivace zaměstnanců k dalšímu profesnímu rozvoji (firemní vzdělávání a sebevzdělávání).

Posílení konkurenceschopnosti společnosti, sjednocení znalostní úrovně zaměstnanců, prohloubení jejich zájmu o další celoživ. vzděl. a zvýšení adaptability. Toho chceme dosáhnout skrze tyto dílčí cíle: - prohloubit dovednosti v oblasti projekce a konstrukce - rozvinout odborné prodej. a nákup. dovednosti - prohloubit dovednosti pro efektivity řízení výrob. procesů - udržovat si vysokou úroveň znalostí o legislativě, daních a HR - prohloubit dovednosti pro práci s OS a měřicími přístr. - rozšíření slovní zásoby o odbornou terminologii v AJ a NJ - prohloubit specifické dovednosti pro VUES Brno - prohloubit své znalosti v oblasti RP Projekt byl postaven na zjištěných potřebách společnosti a zaměstnanců s cílem rozšířit existující vzdělávací systém do komplexní podoby.
1/ Administrativní zajíštění projektu 2/ Realizace výběrového řízení 3/ Postupná realizace klíčových aktivit dle harmonogramu projektu a zajiětění plnění stanovených indikátorů 4/ Ukončení projektu
Projekt by měl naplnit všechny sledované indikátory, které jsou charakterizovány takto - Zapojeni zaměstnanci žadatele dle pozic: konstruktéři a projektanti: 23 obchodníci: 1 marketing: 2 odborní techničtí pracovníci: 7 nákup: 4 logistika: 1 mistr a vedoucí výroby: 13 controller: 2 účetní: 2 personální referent: 1 programátor: 2 zaměstnanec odboru OIS: 1 metrolog: 1 technolog: 7 TPV: 2 kontrolor jakosti a kvality: 5 obráběči: 9 Celkem bude do vzdělávacích aktivit zapojeno 92 účastníků, z nichž alespoň 73 je úspěšně dokončí - získají osvědčení: KA 2 - Vzdělávání pracovníků projekce a konstrukce - 10 úspěšných absolventů z 13 účastníků KA 3 - Vzdělávání pracovníků obchod, nákupu, marketingu a odborně technických pracovníků - 8 úspěšných absolventů z 10 účastníků KA 4 - Vzdělávání pracovníků vedoucích výroby - 8 úspěšných absolventů z 10 účastníků KA 5 - Vzdělávání pracovníků ekonomického úseku a HR - 5 úspěšných absolventů z 6 účastníků KA 6 Vzdělávání pracovníků technického úseku - 5 úspěšných absolventů z 6 účastníků KA 7 - Jazykové vzdělávání (klíčové) - 7 úspěšných absolventů z 11 účastníků KA 8 - Odborné vzdělávání (interní) - obecné - 15 úspěšných absolventů z 18 účastníků KA 9 - Odborné vzdělávání - specifické - 15 úspěšných absolventů z 18 účastníků

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Zaměstnanci společnosti : Na začátku tvorby projektu proběhlo vyhodnocení systému vzdělávání (příloha č. 2) a také hodnotící pohovory se zaměstnanci za účelem zjištění aktuálního stavu znalostí a zjištění potřeb dalšího vzdělávání. Po důkladné analýze se ukázala potřeba doplnit vzdělávací systém o prohloubení odborných IT kurzů (projektanti), odborné kurzy pro nákup., prodej. a ekonomický úsek. Dále jazykové vzdělávání, interní kurzy pro výrobu a specifické kurzy pro výrobu. Potřeby pracovníků a jejich vazba na klíčové aktivity: pracovníci projekce a konstrukce (KA 2) Zdokonalení dovedností v ovládání konstrukčních SW napomůže zefektivnit proces konstrukce nových výrobků a větší využití možností těchto programů. pracovníci obchodu, nákupu, marketingu a odborně techničtí pracovníci (KA 3) Odborné prodejní a nákupní dovednosti přispějí k vyšším úsporám v oblasti zásob a snížit tak náklady výrobků VUES, což jistě povede k jejich většímu odbytu na trhu. Vedoucích výroby (KA 4) Tito klíčoví lidé ve výrobě potřebují zdokonalit své dovednosti, aby mohli efektivněji nastavovat procesy řízení výrobních procesů a dobře vést svou pracovní skupinu Pracovníci ekonomického úseku a HR (KA 5) Jejich potřeby ve zdokonalení znalosti a dovednosti v jejich oborů se týkají hlavně legislativy, správy pohledávek, controllingu a efektivního řízení lidských zdrojů pracovníci technického úseku a výroby (KA 6, 8 a 9) Správné používání měřících přístrojů a řídících SW na našich zařízeních je důležitou podmínkou pro zvýšení efektivity výrobních procesů ? zvláště v oblasti úspory času a nákladů, zmetkovost apod. Zahrnutí interního a specifického vzdělávání zvýší přenos a prostupnost know how naší společnosti u klíčových pracovníků ve výrobě pozic napříč firmou (KA 7) Potřeba jazykových dovedností je také klíčová napříč pozicemi, ať už pro samotnou komunikaci se zahraničními zákazníky nebo porozumění cizojazyčným textům. Projekt se zaměřuje na cílovou skupinu vymezenou ve výzvě č. 94 - zaměstnanci. Do projektu budou taktéž v souladu s výzvou zařazeni zaměstnanci, spadající do věkové skupiny do 25 let a nad 50 let. Do vzdělávacích aktivit projektu budou zapojeno 83 zaměstnanců: - struktura dle pozic konstruktéři a projektanti: 23 obchodníci: 1 marketing: 2 odborní techničtí pracovníci: 7 nákup: 4 logistika: 1 mistr a vedoucí výroby: 13 controller: 2 účetní: 2 personální referent: 1 programátor: 2 zaměstnanec odboru OIS: 1 metrolog: 1 technolog: 7 TPV: 2 kontrolor jakosti a kvality: 5 obráběči: 9 - struktura dle věku a pohlaví Do 25 let: 1 - žen: 0 25 - 50 let: 69 - žen: 7 nad 50 let: 13 - žen: 4 Potřeby jednotlivých pracovních pozic cílové skupiny zaměstnanci vyplývají z rostoucích nároků dnešní ekonomiky, která dává důraz na adaptabilitu pracovníků. Dále pak konkurenční boj na strojírenském poli, který vyžaduje neustálé inovace a změny, což pro zaměstnance znamená neustálé celoživotního vzdělávání. Všichni vybraní účastníci kurzů jsou silně motivování absolvovat celý program, což potvrzují hodnotící pohovory, který jsme s nimi uskutečnili. Uvědomují si hodnotu vzdělávání a přínos pro své uplatnění na trhu práce - svou adaptabilitu. Cílová skupina je do vzdělávacích klíčových aktivit zapojena svou účastí na kurzech. Dále se bude podílet na průběžném poskytování zpětné vazby, závěrečném zhodnocení projektu a své náměty pro další směřování v oblasti vzdělávání. Aby byli zaměstnanci motivováni pro účast na vzdělávání v projektu a jeho dokončení sestavili jsme řadu motivujících benefitů a nástrojů: - možnost růstu finančního ohodnocení na základě rozšířených dovedností - možnost rozšířit si své znalosti a kvalifikaci - možnost utvářet budoucí vzdělávací systém společnosti - certifikáty z kurzů (nefinanční benefit)