Hlavní cíle projektu:posílení konkurenceschopnosti společnosti, sjednocení znalostní úrovně zaměstnanců, prohloubení jejich zájmu o další celoživ. vzděl. a zvýšení adaptability.
Toho chceme dosáhnout skrze tyto dílčí cíle:- prohloubit dovednosti v oblasti projekce a konstrukce- rozvinout odborné prodej. a nákup. dovednosti- prohloubit dovednosti pro efektivity řízení výrob. procesů - udržovat si vysokou úroveň znalostí o legislativě, daních a HR- prohloubit dovednosti pro práci s OS a měřicími přístr.- rozšíření slovní zásoby o odbornou terminologii v AJ a NJ- prohloubit specifické dovednosti pro VUES Brno- prohloubit své znalosti v oblasti RP
Projekt byl postaven na zjištěných potřebách společnosti a zaměstnanců s cílem rozšířit existující vzdělávací systém do komplexní podoby.
naši společnost stěžejní. Obsahem tohoto projektu jsou obecná odborná školení a povolený podíl specific. vzdělávaní (do 20%), které nebylo realizováno v projektu z EDUCY.
Projekt pro nás přináší posílení vzdělávacího systému firmy, který napomáhá výrazně posunout zvláště odborné dovedností našich zaměstnanců.Další zlepšování níže uvedených dovedností je proto klíčovým místem dalšího rozvoje firmy a jejich zaměstnanců. Zvýšení těchto dovedností přináší prospěch také naším zákazníkům; kvalitnější a inovativní výrobky apod.
Projektem se úroveň vzdělávacího systému výrazně zvýší, protože se jedná o systematicky řešený plán rozvoje zasahující všechny úrovně společnosti: management až provozní pracovníky společnosti.
Jestliže chceme dosáhnout vyšší konkurenceschopnosti a adaptability společnosti a jejích zaměstnanců, je nutné prohloubit a rozšířit znalosti a dovednosti zaměstnanců firmy.Proto jsme sestavili vzdělávací plán tohoto projektu na těchto klíčových aktivitách dle pozic: vzdělávání pracovníků projekce a konstrukce, obchodu, nákupu, marketingu, odborně technických pracovníků, vedoucích výroby, ekonomického úseku, HR, technického úseku
nebo typu vzdělávání:jazykové (klíčové), odborné (interní), obecné a odborné specifické.
Při určování jednotlivých typů školení jsme vycházeli z podmínek výzvy, analýzy našeho vzdělávacího systému, potřeb našich zaměstnanců a společnosti (př. 002). Zahrnuté typy vzdělávání jsou v souladu s podmínkami výzvy 94 a s odbornými nebo obecnými kompetencemi pro dané pozice dle Národní soustavy povolání.
Projekt navazuje na již zavedený systém vzdělávání realizovaných vzdělávacích aktivit, který výrazně prohlubuje svou šíří záběru pozic, komplexností a systematičností.
Pro naplnění hlavních cílů (posílení konkurenceschopnosti společnosti a zvýšení adaptability našich zaměstnanců) je nutno zlepšit vzdělávací systém, odstranit jeho slabá místa a rozšířit o další oblasti vzdělávání a větší zapojení všech úrovní firmy.
Na základě dosavadních zkušeností a dalších získaných zkušeností z projektu vylepšíme náš současný vzdělávací systém a dostaneme jej tak na vyšší úroveň.
Hlavní inovativní prvky:- doplnění vzdělávání o specifické kurzy z oblasti měřící techniky (H1) a programování CNC strojů (H2) pro naše podmínky- zapojení interních lektorů, což zvýší přenos a prostupnost know how naší společnosti u klíčových pracovníků ve výrobě- efektivitu vzdělávání budeme sledovat pomocí kombinace metod (analýza zpětné vazby, vyhodnocování změny pracovního výkonu apod.) a cíleně podporovat produktivní formy vzdělávání- většina kurzů jsou postaveny jako firemní, aby lépe odpovídala požadavkům společnosti a potřebám zaměstnanců- u výše uvedených školení si necháme vytvořit vzdělávací programy včetně výukových materiálů- budeme podporovat interaktivní metody, pestrost učebních metod a kombinaci účasti na kurzech se samostudiem z materiálů, plnění úkolů zadaných lektorem apod.- všem zaměstnancům umožníme přístup k učebním materiálům a budeme je motivovat k dalšímu (sebe)vzdělávání
Projektem dojde k rozšíření stávajícího vzdělávacího systému, ale hlavně posílení odborného školení vzhledem k potřebám naší společnosti a jejich zaměstnancům. Počítáme s pravidelným obnovováním a dalším rozšiřováním znalostí v oblasti odborných dovedností, abychom udrželi krok s vývojem na poli vývoje a produkce elektromotorů zvláště pro letecký průmysl.
Management firmy se bude nadále zajímat o další možné způsoby podpory vzdělávání svých zaměstnanců a v případě spokojenosti se vzdělávacími společnostmi, navážeme dlouhodobou partnerskou spolupráci.
Na již absolvovaná školení v rámci projektu budeme realizovat další vzdělávání zaměřené na adaptaci na nové podmínky i na zvyšování kvalifikace našich zaměstnanců.
Očekáváme také, že tento projekt, podobně jako projekt EDUCA přinese zvýšení konkurenceschopnosti firmy díky technologickým a vývojovým inovacím, zefektivnění výroby, zvýšení motivace a loajality pracovníků k firmě, což se projeví úsporou nákladů a lepšími hospodářskými výsledky. Díky tomu budeme moci investovat do vzdělávání více prostředků než doposud. Dále chceme v budoucnu využít zkušeností a znalostí k upevnění interního vzdělávání stávajících i nových pracovníků, přenos best practice a know how v rámci firmy.
Díky ucelenému a systematickému vzdělávacímu programu tohoto projektu a jeho komplexnímu zabezpečení předpokládáme zvýšení motivace zaměstnanců k dalšímu profesnímu rozvoji (firemní vzdělávání a sebevzdělávání).