Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Předmětem projektu je příprava a zavedení Programu specifického vzdělávání 55 zaměstnanců společnosti MAGNUM Parket, a.s. a vytvoření předpokladů pro jeho aplikaci i po skončení. Ucelený vzdělávací systém nebyl u společnosti dosud řešen.

Společnost realizuje jako jediný světový výrobce unikátní výrobu třívrstvé parkety MAGNUM, dále jako jediný v ČR vyrábí podlahy se zámkovým spojem, s čímž souvisí náročná operace frézování tvaru tohoto zámkového spoje. Současně své podlahy vyrábí v cca 40 povrchových úpravách, díky čemuž je v ČR rovněž jedinečná. Společnost buduje vlastními kapacitami monitorovací a regulační systém pro nastavení a stabilizaci podmínek vnitřního klimatu v rámci technologie s přihlédnutím k optimálnímu stavu rovnovážné vlhkosti dřeva a dále zavádí inovovaný systém operačních kontrol. Stávající MRP systém MFG/PRO má sice výrobcem předpřipraveno velké množství funkcionalit, ale bylo nutno jej upravit na míru s ohledem na potřeby v oblasti řízení výroby, nákupu, řízení skladových zásob aj. Do této doby je IS využíván zejména v modulech TPV, finance a distribuce. Tyto skutečnosti představovaly pro společnost závazek řešit specifické vzdělávání pro své zaměstnance (stávající i nové) ve výše uvedených oblastech. V tomto smyslu se jednoznačně jedná o nepřenositelné kompetence k dalším zaměstnavatelům (i ze stejného oboru). S ohledem na specifičnost programu školení zajišťují 2 interních lektoři, externí specialisté z organizací, se kterými společnost spolupracuje na tvorbě či inovaci výše zmíněných produktů. MAGNUM Parket vytvořil realizační tým (RT) z odborníků, a vzhledem k tomu, že manažer a lektoři mají zkušenosti zatím pouze z OPPI, zapojil do týmu supervizora, který již při realizaci vzdělávacích projektů ESF působil.

Cílem projektu je zvýšení specifických odborných kompetencí stávajících i nových klíčových zaměstnanců, působících v oblasti obchodu, financí, kvality, nákupu a výroby. Aplikace programu specifického vzdělávání přispěje k udržení konkurenční výhody společnosti na trhu. Mezi dílčí cíle patří posílení vzdělávacího systému ve společnosti, vytvoření motivačního prostředí a využití potenciálu zaměstnanců.
Je založen na realizaci 9 klíčových aktivit: 1. Přípravná fáze, jejímž cílem je zahájení projektového a finančního řízení dle metodiky OP LZZ 2. Činnost realizačního týmu, která napomáhá ke splnění cílů projektu, vytvoření předpokladů pro zajištění přínosů a trvalé udržitelnosti projektových aktivit 3. Vytvoření a trvalé nastavení programu Specifického vzdělávání 4. Školení a příprava interních lektorů v oblasti nauky o dřevě, technologii zpracování dřeva, řízení jakosti v dřevozpracujícím průmyslu a v oblasti zpracování dat, vyhodnocení a informačních systémů 5. Technologické školení – zvýšení odborných kompetencí zaměstnanců specifické výroby 6. Školení zaměřené na provádění a statistické řízení operačních kontrol při výrobě – obsahem školení je nový systém operačních kontrol, metody a nástroje sběru hodnot pro statistické řízení, kontrolní mechanismy a nástroje pro vyhodnocení stability kvality výrobků 7. Školení na využití upraveného IS na míru – rozšíření využití IS MFG/PRO 8. Přímá podpora na zaměstnance za dobu strávenou na školení 9. Ukončení projektu, jeho vyhodnocení a multiplikační efekty

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Příjemce zapojí do projektu 55 osob cílové skupiny zaměstnanců (dále jen CS) ve Vyškově, kteří tvořili 96 % projednávané CS při pohovorech. Společnost v současné době zaměstnává 213 zaměstnanců, z toho 122 mužů a 91 žen. CS projektu se skládá převážně z mužů (70,7 %), žen je s ohledem na specifičnost řešené problematiky méně. Podle věkové kategorie převažují zaměstnanci 25 – 50 let (82,9 %), do 25 let (4,9 %) a nad 50 let (12,2 %). Tato skutečnost je dána tím, že do projektu jsou zařazeni již klíčoví specialisté, kde je předpokládána praxe. Z hlediska kvalifikační struktury převažují středoškoláci s 65,9 % a vysokoškoláci s 34,1 %, nízkokvalifikovaní se v CS nevyskytují.