1.Projektem bude podpořeno formou poskytování mzdových prostředků vytvoření: 20 nových pracovních míst pro ženy a muže na rodičovské dovolené (nebo po jejich návratu z RD), ve firmách bude podporováno využívání flexibilní formy práce.
2.Formou genderového vzdělávání bude podpořeno v projektu 100 osob. Podpořené osoby budou absolventy školení prováděného ve firmách ke genderové problematice - Rovné přiležitosti do firem.
Monitorovací indikátory projektu:
MI plánované:
1/Počet nově vytvořených pracovních míst pro znevýhodněné skupiny - 15,00
2/Počet podpořených osob - celkem - 100
3/Počet úspěšných absolventů kurzů-celkem - 95
MI dosažené:
1/Počet nově vytvořených pracovních míst pro znevýhodněné skupiny - 15,00
2/Počet podpořených osob - celkem - 167
3/Počet úspěšných absolventů kurzů-celkem - 167
V rámci projektu bylo vytvořeno 10 PM na plný pracovní úvazek po dobu 6 měsíců a mzdový příspěvek činil 1 252 800,- Kč (na jedno PM to bylo 20 880,- Kč na měsíc).
Dále bylo v rámci projektu podpořeno mzdovým příspěvkem 10 PM pro osoby pracující na flexibilní pracovní úvazek po dobu 6 měsíců (tzn. přepočtený počet na plné úvazky = 5). Na jedno PM to tedy bylo 10 440,- Kč na měsíc. Jednalo se o změněnou pracovní dobu, homeworking, volnou pracovní dobu, flexibilní začátek nebo konec pracovního dne.
Mzdové příspěvky na PM byly v celkové výši 1 879 200,- Kč, vyčerpáno bylo 1 861 957,- Kč.
Formou vzdělávání bylo podpořeno v projektu celkem 167 osob.
Podpořené osoby v počtu 107 osob byli zaměstnanci 10 zapojených firem do projektu (členských firem OHKŠ). Cílovou skupinou byl především management firem (top a střední management, dále management 1. linie - mistři a zaměstnanci personálních útvarů, dále zaměstnanci, kteří byli zapojeni do genderových rozhovorů).
Dalších 60 osob podpořených formou vzdělávání bylo z důvodu zájmu o genderovou problematiku ze strany ostatních členských firem OHKŠ. Z tohoto důvodu byl navýšen počet genderových školení a dle provedeného průzkumu u členských firem došlo k realizaci 2 jednodenních kurzů genderového školení dne 6.11.2014 v počtu 30 osob a dne 25.11.2014 v počtu 30 osob.
V projektu bylo celkem 167 osob úspěšných absolventů kurzu. Podpořené osoby byly absolventy vzdělávací aktivity v oblasti rovných příležitostí žen a mužů. Úspěšně podpořené osoby představují 100% z počtu podpořených osob.
Hodnota monitorovacích indikátorů byla splněna.
K překročení hodnot monitorovacích indikátorů došlo především projeveným zájmem ze strany zaměstnavatelů o generovou problematiku a také vlivem kvality realizovaného genderového vzdělávání a odborností členů auditorského týmu.
Realizace projektu přispěla k rozvoji informovanosti o RP a motivaci zaměstnavatelů ve členských firmách uplatňovat rovné příležitosti žen a mužů a také k vytvoření podmínek pro spojení pracovního uplatnění a osobního života žen a mužů. Došlo ke zvýšení povědomí zaměstnanců o genderu a možnostech slaďování pracovního a osobního života.
Genderový audit dal 10 zapojeným firmám odpověď zejména na otázky:
- kolik zaměstnanců je třeba mít ve firmě, aby zastali současný objem práce
- kdo ze zaměstnanců je ideální pro danou pracovní pozici
- jsou uplatňovány rovné příležitosti žen a mužů
- jak je nastavený personální systém ve společnosti
- je systém příznivý pro slaďování pracovního a rodinného života zaměstnanců
- jaké jsou výhody flexibilních forem práce
Tím, že došlo v rámci projektu k podpoře vytvoření nových pracovních míst nebo obsazení uvolněných PM u zaměstnavatelů pro ženy (případně muže) po návratu z rodičovské dovolené, byla využita i flexibilní pracovní doba pro ženy, případně muže, po rodičovské dovolené.
Po ukončení vzdělávacích aktivit v oblasti rovných příležitostí žen a mužů a po ukončení genderových auditů ve většině zapojených firem, byla dne 27.11.2014 uspořádaná závěrečná konference, jejímž cílem bylo seznámit účastníky s realizovanými klíčovými aktivitami projektu a dále seznámit potenciální zájemce o danou problematiku s výsledky provedených auditů.
Této konference se zúčastnilo 63 osob. Účastníkům konference byla předána publikace, jejímž obsahem byly závěrečné zprávy z provedených genderových auditů - shrnutí auditu, průběh auditu, plán rovnosti, vyhodnocení krátkodobých cílů, střednědobé a dlouhodobé cíle, analýza současného stavu v jednotlivých profesích, úprava vnitřních předpisů týkajících se aplikace flexibilních forem zaměstnání, sexuálního obtěžování a změn poměrů žen a mužů v jednotlivých profesích. Dále byl účastníkům předán CD-ROM - rovné příležitosti do firem, který obsahuje základní pojmy rovných příležitostí, praktické informace z auditů a příklady dobré praxe. Tyto publikace a CD-ROMy byly poskytnuty členským i nečlenským firmám OHK Šumperk.