Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Projekt vychází ze znalosti potřeb úzce vymezené cílové skupiny, se kterou realizátor dlouhodobě pracuje. Projekt nabídne aktivity zacílené na osoby rizikové z pohledu zaměstnatelnosti. Všechny osoby zapojené do projektu se rekrutují z obecných cílových skupin uchazečů o zaměstnání a zájemců o zaměstnání. Při zpracování projektu jsme vycházeli rovněž ze zhodnocení situace na regionálním trhu práce, který za poslední tři roky zaznamenal trojnásobný nárůst nezaměstnanosti, jejíž míra je v současné době 10,1%. Z poloviny tvoří nezaměstnané osoby ženy a čtvrtina z těchto nezaměstnaných žen jsou osoby, kterým je na trhu práce věnována zvýšená péče (především jde o ženy pečující o děti do 15ti let).Na základě zhodnocení regionálního trhu práce a podmínek a potřeb CS je připraven souvislý provázaný komplex služeb, jehož ideálním cílem je umístění osob z CS na trh práce.

Občanské sdružení Rodinné centrum Petrklíč v rámci projektu Klíč k práci II (dále jen Klíč k práci II) připravilo komplexní program na podporu zaměstnanosti v sedlčanském regionu. Od roku 2009 realizuje vzdělávací aktivity, jejichž cílem je podpora rovných příležitostí žen a mužů na trhu práce a slaďování pracovního a rodinného života. Tyto aktivity jsou realizovány v rámci projektu Klíč k práci po mateřské dovolené, který byl financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ a ze státního rozpočtu ČR. Cílovou skupinou projektu jsou osoby uchazeči a zájemci o zaměstnání (rodiče po RD, ženy pečující o dítě do 15 let věku, dlouhodobě nezaměstnané ženy pečující o dítě do 15 let věku, rodiče na RD, těhotné a kojící ženy a matky do devátého měsíce po porodu).Klíč k práci II nabízí kontinuální vzdělávací a poradenské aktivity, jejichž cílem je zvýšení zaměstnatelnosti cílové skupiny a minimalizace dopadů přerušení profesní dráhy péčí o dítě. Výstupními hodnotami se projekt snaží sladit šance osob cílové skupiny na trhu práce se šancemi ostatní neznevýhodněné veřejnosti. Jednou z nedílných součástí projektu je nabídka profesní diagnostiky pro část podpořených osob, které projdou rekvalifikačním procesem. Projekt nabídne rekvalifikační kurzy: Účetnictví s využitím výpočetní techniky, Mzdová účetní, Pracovník v sociálních službách, Pracovník obchodu a služeb, Webdesigner, dále pak počítačové konzultace. Již během rekvalifikace budou mít absolventi možnost pracovních konzultací s odborníky z oblasti lidských zdrojů a s pracovními agenturami. Aktivitami projektu bude podpořeno min. 70 osob. Minimálně 19 osob bude po zakončení rekvalifikačních kurzů umístěno na NVPM nebo na UPM (z toho 9 osob s přímou podporou formou mzdových příspěvků).

Hlavním cílem projektu je zvýšit zaměstnatelnost osob rizikových z pohledu trhu práce, konkrétně především rodičů navracejících se na trh práce po rodičovské dovolené a žen pečujících o dítě do 15 let věku (více viz. cílové skupiny). Projekt Klíč k práci II nabízí klientům komplexní program na podporu zaměstnanosti včetně podpory zahájení podnikání. Inovativní aktivitou pro část podpořených osob aktivit je profesní diagnostika, která umožní klientům orientaci ve vlastních dovednostech a možnostech, a usnadní rozhodování o dalším rozšíření kvalifikace. Novou hodnotou projektu je také přímá podpora pracovního umístění včetně komplexního a provázaného poradenského servisu založeného na individuálním přístupu ke každému z účastníků rekvalifikačních aktivit. Další inovativností je využití alternativního způsobu zaměstnávání (sdílené úvazky). V regionu se jedná o unikátní projekt svým užším vymezením cílové skupiny i nabídkou doprovodných opatření, které vycházejí z potřeb cílové skupiny (především hlídání dětí) a využitím alternativních způsobů zaměstnávání (sdílené úvazky). Dalším z cílů projektu je umístění části podpořených osob na pracovní trh (na nově vytvořená pracovní místa, uvolněná pracovní místa, sebezaměstnání formou SVČ).
---
Klíč k práci II byl zahájen. V období březen - duben 2012 došlo k: - oslovení cílových skupin - bylo vypsáno a vyhodnoceno výběrové řízení na dodavatele vzdělávacích kurzů (zakázka malého rozsahu) - celková předpokládaná cena bez DPH je 736.000,-. Celkem bylo osloveno 6 dodavatelů z toho 4 se do VŘ přihlásilo. - byly zahájeny vzdělávací aktivity (profesní diagnostika a RK Pracovník v sociálních službách) - v březnu byla zahájena e-mailová pracovně-právní poradna - další klíčové aktivity jsou podloženy závaznými objednávkami nebo smluvním vztahem Informace k 31. 1. 2013: Byly plně zrealizovány 2 rekvalifikační kurzy - Pracovník v sociálních službách, Prodavačské práce, které úspěšně absolvovalo 16 žen. V měsících červenec a srpen 2012, a leden 2013 proběhly 3 kurzy Obsluhy PC (1x pro začátečníky, 2x pro prokročilé), které úspěšně absolvovalo 23 žen. Pro 3 skupiny budoucích frekventantů rekvalifikačních kurzů proběhla (před realizací kurzů) vždy 3denní procedura Profesní diagnostiky, kterou využilo zatím celkem 17 žen. Součástí projektu jsou motivační aktivity. Tvoří je provoz e-mailové pracovně-právní poradny, kterou využilo od zahájení projektu celkem 18 žen, přičemž dotazů bylo 26 (některé si vyžádaly hlubší zpracování). Součástí motivačních aktivit jsou dále besedy, přednášky a semináře, z nichž od počátku projektu poběhlo 5 akcí: dvakrát se ukskutečnila přednáška s besedou s právníkem, dále dvoudenní seminář Týmoví hráči, dvoudenní seminář Základy podnikání, a třídenní seminář Osobnostní rozvoj. Těchto aktivit se účastnilo celkem 14 žen, přičemž některé z nich absolvovaly více akcí. K 31.1.2013 prošlo aktivitami projektu celkem 56 osob. Z toho je 16 umístěno na trh práce, z toho bylo původně 9 formou podpory mzdovými prostředky z projektu, od 1.1.2013 je to 8 osob (z jednoho sdíleného úvazku pro dvě osoby se stal jeden plný úvazek pro jednu osobu), dalších 7 žen získalo práci s podporou aktivit projektu i vlastní iniciativou. K 30. 4. 2013 Od 18. února byl realizován RK Účetnictví s využitím výpočetní techniky, který absolvovalo 8 žen. V rámci pracovně-právního poradenství byly podpořeni 4 tazatelé e-mailové poradny. Celkem již využilo služeb pracovně-pr. poradenství 18 osob. Další 4 absolventky kurzů realizovaných v rámci projektu, našly pracovní uplatnění. Informace k 28. 2. 2014: Za realizaci projektu byly realizovány pro účastníky projektu rekvalifikační kurzy: Pracovník v sociálních službách Prodavačské práce Účetnictví s využitím výpočetní techniky Webdesigner/Tvorba webových stránek Mzdové účetnictví Základy obsluhy PC pro začátečníky Základy obsluhy PC pro pokročilé Před každou realizací rekvalifikačních kurzů (s výjimkou počítačových) byla pro zájemce o kurzy realizována profesní diagnostika. Za dobu projektu proběhla celkem 5x (vždy v rozsahu 3 dnů), pro 5 skupin zájemců. Během trvání rekvalifikačního kurzu byla frekventantkám nabídnut seminář Osobnostní rozvoj (psaní životopisu, trénink pohovorů, jednání se zaměstnavateli, aktivní hledání práce), na kurz rovněž navazoval kontakt a registrace u zprostředkovatelské agentury (Obslužná společnost, a.s.). Celkem 4x za trvání projektu se uskutečnil pro zájemce z řad absolventů a frekventantů kurzů seminář (2-3blokový) Základy podnikání. Součástí projektu bylo pracovně-právní poradenství v podobě e-mailové poradny, a 3 během realizace projektu zorganizovaných besed (s možností individuálních konzultací) s právničkou. Dvakrát byl za realizace projektu zorganizován 2blokový seminář s osobní koučkou nazvaný Restart, zaměřený na utřídění a sladění vlastních preferencí osobního i pracovního života.
Celkem bylo od zahájení realizace aktivitami projektu podpořeno 100 žen. Více než polovina z nich (54 %) jsou ženy na rodičovské dovolené (která v době jejich vstupu do projektu většinou měla být ukončena do jednoho roku), další početnou skupinou (40 %) jsou ženy nezaměstnané. Rekvalifikační kurzy v rámci projektu úspěšně absolvovalo 40 žen (Pracovník v sociálních službách–8 absolventek, Prodavačské práce–8 absolventek, Účetnictví–8 absolventek, Webdesigner/Tvorba webových stránek–8 absolventek, Mzdové účetnictví–8 absolventek). 37 žen prošlo počítačovými rekvalifikačními kurzy, přičemž některé z nich byly absolventkami i výše zmíněných kurzů. Dalších 32 žen využilo pouze dílčí aktivity projektu (motivačně poradenské aktivity). Každá z rekvalifikantek prošla více aktivitami projektu – na jednotlivé kurzy navazovaly motivační semináře: Osobnostní rozvoj, Základy podnikání, a semináře s osobní koučkou nazvané Restart. U 30 žen z řad zájemkyň o rekvalifikační kurzy byla realizována profesní diagnostika (KA03). Celkem 39 žen bylo zaregistrováno a spolupracovalo se zprostředkovatelskou agenturou (Obslužná společnost, a.s.), která pro rekvalifikanty zajišťovala služby spojené se zprostředkováním práce/uplatnění na trhu práce (vyhledávání pracovních příležitostí, zprostředkování). Pracovně-právního poradenství v projektu využilo celkem 56 osob, z toho 36 osob bylo tazateli e-mailové poradny, a 20 osob se zúčastnilo konzultačních besed s právničkou v místě projektu - v RC Petrklíč. Celkem bylo úspěšně umístěno na trh práce 28 účastnic projektu (28%), další 2 pak našly pracovní uplatnění po ukončení realizace projektu. Z projektu bylo podpořeno celkem 9 žen formou mzdových příspěvků zaměstnavatelům, přičemž šlo vždy o absolventky rekvalifikačních kurzů, a takto podporovaná zaměstnání byla většině případů na částečné úvazky. Část z takto podpořených absolventek spolupracuje se zaměstnavateli i nadále. Aktivity projektu vedly k naplnění jeho hlavního cíle (zvýšit zaměstnatelnost osob znevýhodněných na trhu práce.
---

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

uchazeči o zaměstnání -rodiče po rodičovské dovolené -ženy pečující o dítě do 15 let věku -dlouhodobě nezaměstnané ženy (v evidenci uchazečů o zaměstnání déle než 5 měsíců) pečující o dítě do 15 let věku zájemci o zaměstnání -rodiče na rodičovské dovolené (jejich situace a podmínky nasvědčují tomu, že se po ukončení RD nebudou moci vrátit na své původní pracovní místo) -ženy pečující o dítě do 15 let věku -těhotné ženy, kojící ženy a matky do devátého měsíce po porodu Výběr účastníků proběhne pečlivým individuálním zhodnocením jeho příslušnosti k CS (bude doloženo čestným prohlášením, popř. potvrzením z úřadu práce), postavení na trhu práce včetně zhodnocení stávajících profesních dovedností a jeho motivace k získání pracovního uplatnění. Vybraným účastníkům projektu bude nabídnuta profesní diagnostika a budou zařazeni do rekvalifikačního procesu. Současně se zapojí po poradenského servisu zprostředkování pracovního místa. Každému účastníkovi bude zajištěn přísně individuální přístup a stálý kontakt s realizačním týmem a zprostředkovatelem práce po celou dobu zapojení do projektu.