Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Cílem projektu je systémová a komplexní podpora OSPOD Náměšť nad Oslavou  v kontextu zavádění standardů kvality sociálně-právní ochrany dětí. Aplikací klíčových aktivit projektu dojde k postupnému zvyšování kvality výkonu sociálně-právní ochrany dětí, a to na základě vytvoření inovovaných podmínek pro činnost orgánu sociálně-právní ochrany ve správním obvodu ORP Náměšť nad Oslavou. Týmem OSPOD v součinnosti s vedením Města Náměšť nad Oslavou byly identifikovány priority v zavádění standardů kvality: personální zabezpečení výkonu sociálně-právní ochrany dětí, profesní rozvoj zaměstnanců OSPOD prostřednictvím nezávislého kvalifikovaného odborníka (psycholog,supervizor), systém odborné spolupráce v multidisciplinárních týmech a materiální vybavení pro výkon sociálně-právní ochrany OSPOD Náměšť nad Oslavou.Cílem projektu je naplnění stanovených priorit prostřednictvím definovaných klíčových aktivit. 

Komplexním cílem je standardizace OSPOD Náměšť n. O. Prostřednictvím KA projektu dojde k postupnému zvyšování kvality výkonu sociálně-právní ochrany dětí: 1. personální zabezpečení výkonu SPO; 2. profesní rozvoj zaměstnanců OSPOD, a to prostřednictvím nezávislého kvalifikovaného odborníka (psycholog, supervizor) s návazným vzděláváním v akreditovaných vzdělávacích kurzech, 3. systematizace odborné spolupráce v multidisciplinárních týmech; 4. materiální vybavení pro výkon sociálně-právní ochrany OSPOD Náměšť nad Oslavou; 5. tvorba metodiky standardů SPO; 6. vybavení místnosti pro jednání s klienty při výkonu SPO.
-
Realizace projektu byla zajištěna uskutečněním jednotlivých klíčových aktivit: KA 01 Personální zabezpečení výkonu SPO Byla realizována klíčová aktivita vytvoření pracovního místa nového sociálního pracovníka na úvazek 1,0 (1.3.2014 – 30.6.2015), který v rámci projektu poskytoval SPO v souladu se standardy kvality, spolupodílel se na tvorbě vnitřních dokumentů a vnitřních metodik. Dále ověřoval funkčnost jednotlivých implementovaných standardů v praxi, zjišťoval zpětnou vazbu od klientů. Rovněž se účastnil vzdělávacích aktivit v rámci KA 02 a supervizních schůzek. KA 02 Profesní rozvoj zaměstnanců V souladu s harmonogramem projektu probíhala realizace dané klíčové aktivity vždy v režimu průzkumu trhu, objednání příslušného akreditovaného vzdělávacího kurzu a jeho absolvování. Všechny uhrazené kurzy byl řádně absolvovány a sociální pracovníci získali osvědčení. Celkový počet podpořených osob je roven hodnotě 5, celkový počet absolventů je roven hodnotě 45 (8 mužů, 37 žen). Zde došlo k podstatnému navýšení monitorovacího indikátoru, a to díky výrazné finanční úspoře zajištěné důsledným průzkumem trhu při výběru kurzů a dále přesunem nevyčerpaných finančních prostředků v kapitole rozpočtu Sociální pracovník. Dále byla zakoupena potřebná odborná literatura a uskutečněny supervizní setkání k poskytnutí týmové i individuální supervize. KA 03 Systematizace odborné spolupráce V rámci realizace klíčové aktivity byla vytvořena databáze spolupracujících subjektů, vytvářejících síť spolupracujících organizací podílejících se na výkonu sociálně právní ochrany dětí a mládeže. Dále byla vytvořena metodika multidisciplinární spolupráce specifikující postupy součinnosti OSPOD a spolupracujících subjektů ve správním obvodu. Dále proběhly 3 workshopy multidisciplinární spolupráce. KA 04 Materiální a technické vybavení pro výkon SPO V rámci dané klíčové aktivity došlo v souladu s harmonogramem k nákupu plánovaného zařízení, a to: 1x PC sestava, 1x multifunkce, 1x mobilní telefon, 1x digitální fotoaparát. KA 05 Tvorba metodiky ve vazbě na standardy kvality pro výkon SPO Výstupem dané aktivity je metodika aplikující obecně stanovené standardy kvality na místní podmínky SPO v daném správním obvodu. Tyto nově implementované postupy byly v průběhu zavádění průběžně ověřovány z hlediska jejich funkčnosti a následně finalizovány dle specifických potřeb klientů. KA 06 Vybavení místnosti pro jednání s klienty OSPOD V rámci dané klíčové aktivity došlo k nákupu plánovaného vybavení: 1x flipchart, 1x pojízdné křeslo, 1x notebook, 1x projekční plátno, 1x dataprojektor. KA 07 Koordinace a řízení projektu V rámci klíčové aktivity koordinace a řízení projektu byly pravidelně realizovány pracovní schůzky projektového a finančního manažera k průběžnému třídění podkladů k jednotlivým klíčovým aktivitám a rovnoměrnému čerpání rozpočtu, porady realizačního týmu, na nichž bylo vyhodnocováno naplňování jednotlivých KA a monitorovacích indikátorů. Dále byly zpracovávány monitorovací zprávy.
Monitorovací indikátory: Počet podpořených osob celkem: 5 Počet podpořených organizací: 1 Počet úspěšných absolventů celkem: 45 Počet nově vytvořených produktů: 2, 1 metodika standardizace, 1 metodika multidisciplinární spolupráce
-

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Orgány veřejné správy působící v oblasti sociální integrace