V rámci projektu plánujeme 6 klíčových aktivit.
Klíčová aktivita č.1 zahrnuje řízení a administraci projektu.
Klíčová aktivita č.2 si klade za cíl prošlokit management firmy v oblastech:
- Vedení lidí s ohledem na rovné příležitosti
- Work-Life balance a flexibilní formy organizace práce
Cílem seminářů je seznámit management firmy s problematikou rovných příležitostí, gender diversity a gender equality a zavést tyto principy do praxe. Management bude po proškolení ztotožněn s principy rovných příležitostí, bude si vědom důležitosti tohoto tématu, možností a výhod flexibilních forem organizace práce a bude chápat důležitost a vhodnost podpory zaměstnanců na mateřské a rodičovské dovolené, jakož i rodičů s malými dětmi, případně zaměstnanců pečujících o osobu blízkou .Cílem seminářů je také odbourat předsudky a stereotypy týkající se žen ve vedoucích pozicích a stereotypy spojené s odchodem žen, příp. mužů na mateřskou/rodičovskou dovolenou a s příchodem žen, příp. mužů z dovolené rodičovské.
Klíčová aktivita č.3 se týká školení pro personalisty. Proškoleni budou v následujících oblastech:
- Work-Life balance a flexibilní formy organizace práce
- Motivace zaměstnanců z hlediska rovnosti žen a mužů
- Genderově citlivý nábor pracovníků
Získané poznatky poté budou personalisté využívat v praxi při náboru nových zaměstnanců, při řízení dalšího rozvoje zaměstnanců apři jednání s nadřízenými pracovníky v oblasti flexibilních forem organizace práce jako jsou částečné úvazky, práce z domova a práce na dohody o pracovní činnosti či dohody o provedení práce.
4. klíčovou aktivitou je samotné zavedení flexibilních forem organizace práce. V rámci této aktivity zavedeme flexibilní formy organizace práce pro zaměstnance na mateřské či rodičovské dovolené, případně pro zaměstnance s malými dětmi, či pečující o závislého člena rodiny.Konkrétní formu práce domluví personalista s příslušnými zaměstnanci dle jejich možností a náplně práce. Jejich rozhodnutí bude konzultováno s jejich nadřízeným pracovníkem.Jako možné flexibilní formy organizace práce budou nabízeny následující možnosti:- částečný pracovní úvazek- homeworking- práce na dohodu o pracovní činnosti či o provedení práceV rámci této klíčové aktivity budou probíhat odborné konzultace expertky na rovné příležitosti určené pro vedoucí pracovníky a personalisty. Právní specifika flexibilních forem organizace práce bude možno konzultovat pro konkrétní případy s právníkem.
Klíčovou aktivitou č.5 je Šíření výstupů projektu a osvěta.
Cílem této aktivity je rozšířit povědomí o projektu a jeho výstupech mezi ostatní zaměstnavatele v kraji. Budou organizovány workshopy pro zástupce ostatních firem v kraji Vysočina, které budou primárně určeny pro personalisty a management. Na workshopech budou představeny flexibilní formy organizace práce, princip rovných příležitostí, gender diversity a gender equality. Na workshopu se bude podílet projektový manažer, zástupce personálního oddělení a expertka na rovné příležitosti. Dále budou expertkou na rovné příležitosti vytvořeny odborné články informující o výstupech projektu a týkající se témat gender equality, gender diversity a rovných příležitostí žen a mužů. Tyto články budou zveřejněny vněkterých časopisech a na portálech zaměřených na HR.
Klíčovou aktivitou č.6 je Monitoring a evaluace projektu.
V rámci této aktivity bude sledováno plnění indikátorů projektu a cílů. Konkrétně budeme sledovat:-počet žen ve vedoucích pozicích-počet pracujících zaměstnanců při mateřské/ rodičovské dovolené-počet proškolených osob