Veřejný detail projektu

Informace o projektu

V rámci projektu plánujeme 6 klíčových aktivit.

Klíčová aktivita č.1 zahrnuje řízení a administraci projektu.

Klíčová aktivita č.2 si klade za cíl prošlokit management firmy v oblastech:

- Vedení lidí s ohledem na rovné příležitosti

- Work-Life balance a flexibilní formy organizace práce

Cílem seminářů je seznámit management firmy s problematikou rovných příležitostí, gender diversity a gender equality a zavést tyto principy do praxe. Management bude po proškolení ztotožněn s principy rovných příležitostí, bude si vědom důležitosti tohoto tématu, možností a výhod flexibilních forem organizace práce a bude chápat důležitost a vhodnost podpory zaměstnanců na mateřské a rodičovské dovolené, jakož i rodičů s malými dětmi, případně zaměstnanců pečujících o osobu blízkou .Cílem seminářů je také odbourat předsudky a stereotypy týkající se žen ve vedoucích pozicích a stereotypy spojené s odchodem žen, příp. mužů na mateřskou/rodičovskou dovolenou a s příchodem žen, příp. mužů z dovolené rodičovské.

Klíčová aktivita č.3 se týká školení pro personalisty. Proškoleni budou v následujících oblastech:

- Work-Life balance a flexibilní formy organizace práce

- Motivace zaměstnanců z hlediska rovnosti žen a mužů

- Genderově citlivý nábor pracovníků

Získané poznatky poté budou personalisté využívat v praxi při náboru nových zaměstnanců, při řízení dalšího rozvoje zaměstnanců apři jednání s nadřízenými pracovníky v oblasti flexibilních forem organizace práce jako jsou částečné úvazky, práce z domova a práce na dohody o pracovní činnosti či dohody o provedení práce.

4. klíčovou aktivitou je samotné zavedení flexibilních forem organizace práce. V rámci této aktivity zavedeme flexibilní formy organizace práce pro zaměstnance na mateřské či rodičovské dovolené, případně pro zaměstnance s malými dětmi, či pečující o závislého člena rodiny.Konkrétní formu práce domluví personalista s příslušnými zaměstnanci dle jejich možností a náplně práce. Jejich rozhodnutí bude konzultováno s jejich nadřízeným pracovníkem.Jako možné flexibilní formy organizace práce budou nabízeny následující možnosti:- částečný pracovní úvazek- homeworking- práce na dohodu o pracovní činnosti či o provedení práceV rámci této klíčové aktivity budou probíhat odborné konzultace expertky na rovné příležitosti určené pro vedoucí pracovníky a personalisty. Právní specifika flexibilních forem organizace práce bude možno konzultovat pro konkrétní případy s právníkem.

Klíčovou aktivitou č.5 je Šíření výstupů projektu a osvěta.

Cílem této aktivity je rozšířit povědomí o projektu a jeho výstupech mezi ostatní zaměstnavatele v kraji. Budou organizovány workshopy pro zástupce ostatních firem v kraji Vysočina, které budou primárně určeny pro personalisty a management. Na workshopech budou představeny flexibilní formy organizace práce, princip rovných příležitostí, gender diversity a gender equality. Na workshopu se bude podílet projektový manažer, zástupce personálního oddělení a expertka na rovné příležitosti. Dále budou expertkou na rovné příležitosti vytvořeny odborné články informující o výstupech projektu a týkající se témat gender equality, gender diversity a rovných příležitostí žen a mužů. Tyto články budou zveřejněny vněkterých časopisech a na portálech zaměřených na HR.

Klíčovou aktivitou č.6 je Monitoring a evaluace projektu.

V rámci této aktivity bude sledováno plnění indikátorů projektu a cílů. Konkrétně budeme sledovat:-počet žen ve vedoucích pozicích-počet pracujících zaměstnanců při mateřské/ rodičovské dovolené-počet proškolených osob

 

 

Cílem projektu je seznámit management firmy a personalisty s tématem gender equality a gender diversity. Budou organizována školení a semináře pro management firmy a personalisty, kde se detailně seznámí s těmito tématy, aby je mohli aplikovat v praxi. K tomuto účelu budou moci využívat odborného poradenství expertky na rovné příležitosti žen a mužů. Dalším důležitým cílem je podpořit zaměstnance na mateřské a rodičovské dovolené vytvořením flexibilních forem organizace práce a též podpořením jejich vzdělávání v průběhu mateřské a rodičovské dovolené. Neposledním cílem je také osvěta mezi zaměstnavateli v kraji Vysočina prostřednictvím workshopů o výsledcích a výstupech projektu.
- Počet žen ve vedoucích pozicích se do roku 2015 zvýší o 20%. - Počet zaměstnanců pracujících při mateřské a rodičovské dovolené se zvýší z 6 na 26. - Během roku 2013 dle plánu proškolíme jednu celou skupinu personalistů, tj. 10 osob. - Během roku 2013 a 2014 bude dle plánu proškolen celý český management firmy, tj. 100 osob.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Management firmy Personalisté Zaměstnanci na mateřské a rodičovské dovolené Zaměstnavatelé z kraje Vysočina