Cílem projektu je vytvořit podmínky pro výkon sociálně právní ochrany v souladu se standardy kvality podrobně upravené přílohou č. 1 vyhlášky č. 473/2012 Sb., o provedení některých ustanovení zákona o sociálně-právní ochraně dětí a vytváření tak podmínek pro systematickou sociální práci orgánů sociálně-právní ochrany s rodinami a dětmi jako nezbytného předpokladu pro aktivity veřejných orgánů v oblasti sociální integrace osob ohrožených sociálním vyloučením. Realizací projektu budou zejména podpořeny standardy 2a, 2b, 2c, 3a, 3b, 4b,7b přílohy č. 1 zmíněné vyhlášky.
Pro zajištění minimálního personálního standardu bude přijat nový soc. pracovník orgánu sociálně-právní ochrany dětí (OSPOD) a bude pro něj vyčleněna nová kancelář a vytvořeny materiální a technické podmínky pro jeho práci v kanceláři i v terénu. Zároveň dojde k vytvoření a vybavení vhodného prostoru pro práci s klienty, jimž je poskytována sociálně-právní ochrana, a to v kanceláři nového úředníka SPOD.
Sociálním pracovníkům bude umožněno profesní vzdělávání v oblasti sociálních věcí a získávat odbornou podporu nezávislých odborníků supervizora a právníka formou individuálních a skupinových konzultací a přizváním těchto odborníků k jednání s klienty v případě potřeby a souhlasu klienta.
Pro zlepšení spolupráce v rámci prevence a odhalování rizikového chování žáků se budou konat workshopy se zástupci škol a Policie ČR k nastavení jasných pravidel a zásad spolupráce a komunikace s OSPOD pro včasné odhalování a řešení rizikových situací a klientů. Součástí projektových výstupů bude tvorba interních pravidel pro výkon sociálně-právní ochrany OSPOD. Obsahem pravidel bude nastavení postupů práce, posouzení naléhavosti a přidělení případu, efektivní využívání metod sociální práce, postupy v případě rizikových a nouzových situací, návaznost výkonu SPO na další subjekty. Součástí pravidel budou i doporučení pro srozumitelné a veřejné poskytování informací klientům OSPOD.