Specifické a odborné znalosti zaměstnanců jsou vzhledem k předmětu jejich práce (vývoji unikátního firemního produktu) klíčové. Kvalitu práce, fungování týmů a řízení práce poté ovlivňují zejména znalosti procesů, u senior zaměstnanců manažerské schopnosti, prezentace nebo schopnost předávat naučené informace. Ve společnosti se v uvedených oblastech školí pravidelně, systém vzdělávání byl ovšem donedávna zaměřen zejména na úzkou specializaci jednotlivých zaměstnanců. V minulém roce nově pojatá strategie změnila zaběhlý styl práce ustálených týmů na vývoji hlavního produktu k práci na menších projektech (tzv. start-up projekty), kde se projektový tým vytváří na přechodnou dobu a tvoří jej zaměstnanci skrz celou organizační strukturu. Tento styl práce vychází z agilních metod řízení vývoje SW se zaměřením na flexibilitu, efektivitu a kvalitu odváděné práce. Cílem této změny bylo podpořit změnu ve způsobu vývoje (práce) i podoby nabízených produktů, jako odraz nejmodernějších trendů v odvětví IT (týmová spolupráce, otevřené komunikace, zapojení zákazníka a připravenost na změnu). Tento přechod k agilnímu stylu práce klade větší požadavky na naše zaměstnance a tím i na vzdělávání. V rámci pravidelného šetření v oblasti systému vzdělávání a jeho vyhodnocování bylo prokázáno, že: -systém vzdělávání prozatím ne zcela reflektuje nový styl práce a nároky z toho na zaměstnance plynoucí-je potřeba podpořit odklon od úzce zaměřeného vzdělávání na systém, umožňující získání širších znalostí, což učiní zaměstnance víc uplatnitelné -pracovníci potřebují rozšířit znalosti odpovídající novým kompetencím i nově vyvinutým a vyvíjeným produktům-uplatnění agilní formy práce vyžaduje podpořit rozvoj vybraných firemních procesů i obecných znalostí, přičemž systém vzdělávání toto doposud nereflektoval