Projekt podporuje zavedení standardů sociálně-právní ochrany dětí v působnosti ORP Bučovice a tím naplňování §9a zákona č.359/1999Sb.,o sociálně-právní ochraně dětí.
Jde zejména o zajištění místní a časové dostupnosti služeb OSPOD, tj. v první řadě přiměřeného počtu pracovníků ze stávajících 3 (2,5 úvazku) na 4 stálé pracovníky (3,5 úvazku). Dle standardů vyhl. 473/2012 Sb. vyplývá, že výkon OSPOD Bučovice, spadající do kategorie 1-Běžná míra náročnosti výkonu SPOD, při stavu 2.952 registrovaných dětí ve věku 0-18 let s trvalým bydlištěm ve správní oblasti ORP (k 31.12.2012) vyžaduje personální zajištění v rozsahu 2,9 až 3,69 pracovního úvazku.
Bude zřízena místnost pro komunikaci s klienty a pracoviště pro nového pracovníka včetně zařízení nábytkem, komunikační a výpočetní technikou. Efektivní práce pracovníků OSPOD Bučovice bude podpořena účastí na školeních, zavádění nových poznatků a metod do praxe s pomocí odborně kvalifikovaného externisty - supervizora. Bude vytvořena interní metodika výkonu OSPOD Bučovice dle standardů vyhl. č.473/2012 Sb., zkvalitněna přístupnost informací o poskytovaných službách OSPOD Bučovice na webových stránkách města tak, aby byly poskytnuty v dostatečné šíři, klientům přístupnou a srozumitelnou formou. Důležitým krokem bude i zkvalitnění spolupráce OSPOD Bučovice s dalšími subjekty spádové oblasti ORP Bučovice zapojenými do systému péče o ohrožené děti uspořádáním 2 workshopů.
Hlavní výstupy projektu:
1) Rozšířený tým pracovníků OSPOD o 1 pracovníka
2) Zařízené a vybavené pracovitě pro nového zaměstnance a místnost pro komunikaci s klienty
3) Proškolený tým pracovníků OSPOD
4) Vytvořená metodika OSPOD Bučovice dle standardů vyhl. č. 473/2012 Sb.
5) Zkvalitněný systém spolupráce s dalšími subjekty spolupracujícími v oblasti péče o ohrožené děti a jeho vazba na metodiku
6) Fungující webové stránky s informacemi o službách OSPOD
Projekt negeneruje příjmy a patří do kategorie veřejně prospěšných projektů.