Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Těžištěm projektu je sestavení strategického plánu rozvoje města, vytvoření systému strategického řízení, rozvoj řízení a kontroly hospodaření města s využitím softwarové podpory, přejímání dobré praxe do činnosti veřejné správy a získávání zpětné vazby pro strategické řízení. Součástí projektu bude i profesní rozvoj pracovníků MěÚ proškolením v oblastech strategického řízení, managementu finančního řízení, proklientské orientace úřadu.  MěÚ současně hodlá prostřednictvím webových stránek města zviditelnit a pozitivně propagovat práci MěÚ, jeho péči o veřejný majetek, získávat zpětnou vazbu od občanů, propagovat ocenění a jedinečnost města.Projekt bude realizován pracovníky MěÚ, volenými zástupci města Velké Opatovice a externími odbornými dodavateli.

Cílem je zvýšení kvality výkonu a otevřenosti veřejné správy a její přeměna na efektivní veřejnou službu, která je transparentní a přátelská vůči všem klientům - snižuje trvale administrativní zátěž, pružně reaguje na potřeby klientů, efektivně a koncepčně řídí rozvoj regionu. Aktivity projektu jsou zaměřeny na strategické řízení, zavedení efektivních nástrojů řízení a kontroly hospodaření města jako předpoklad transparentnosti a otevřenosti činnosti úřadu.
Projekt nemá partnery.
Město Velké Opatovice uzavřelo projekt Moderní a otevřené město Velké Opatovice. Projekt řešil hlavní témata: vytvoření strategického plánu rozvoje města, efektivní kontrolu hospodaření města, podpora praxe dobré správy a komunikace s klienty městského úřadu. V rámci tvorby strategického plánu byli osloveni klíčoví představitelé veřejného a společenského života, občané, formou dotazníkového šetření. Při tvorbě dokumentu bylo věnováno mnoho času rozhovorům, analýzám a diskusím nad tématy, kudy se město bude ubírat v následujících letech. Horizont strategického plánu je tvořen 2 – 3 volebními obdobími, tedy 8 – 12 let. Strategický plán byl připraven pro potřeby města Velké Opatovice a bude sloužit jako koncepční dokument pro výkon samosprávy v regionu. Veškeré informace obsažené ve strategickém plánu se sestávají z objektivních faktů a podnětů zúčastněných. Strategické priority a cíle tak obsahují mnoho dobrých a zajímavých návrhů občanů a subjektů, kteří se aktivně zúčastnili tvorby tohoto dokumentu. Výsledný dokument obsahuje vyhodnocení aktuálního stavu, SWOT, vyhodnocení průzkumů, rozpracované prioritní osy návrhové části, akční plán. Občané mají k dispozici zkrácenou verzi přístupnou přes webové stránky města. V druhé části projektu byly realizovány kroky zaměřené zkvalitnění služeb a podávání informací MěÚ klientům a veřejnosti. Hlavním cílem realizace bylo zajistit vhodnou úpravou postupů příjem podnětů od občanů, jejich adekvátní zpracování, maximální využití webových stránek města i možností zkvalitnění služeb rozvíjením e-Governmentu. Webové stránky byly doplněny o odkaz na rozklikávací rozpočet a elektronickou úřední desku, která je propojena na elektronickou spisovou službu. Občané mají nově možnost elektronického přihlášení k odběru novinek a informací z městského úřadu mailem. Informace o aktuální dění ve městě soustředěno na jedno místo. Došlo ke sloučení webových stránek města a stránek Služby Města Velké Opatovice, s.r.o., a tím k zavedení společného redakčního systému k aktualizaci dat. Informace není třeba spravovat duplicitně. Byly zpřehledněny informace k aktuálnímu kulturnímu dění, modernizována grafická úprava stránek, doplněny fotografie z aktuálních projektů obnovy majetku města a akcí pořádaných městem, letecké snímky města a okolí. Aktualizované stránky byly doplněny o prezentaci realizovaných projektů města i současném dění, které pozitivně představuje dosažené změny a úspěchy města Velké Opatovice. Bylo provedeno dotazníkové šetření o informovanosti klientů úřadu. Výsledky šetření byly zveřejněny na webu města a poznatky budou využity pro informování veřejnosti a klientů úřadu, efektivní zapojení veřejnosti do záležitostí města, mj. i realizaci strategického plánu města, zlepšení komunikace a poskytování služeb obecně.
Strategický plán města včetně zkrácené webové verze. Upravené webové stránky propagující úspěchy města a umožňující přehled o hospodaření města prostřednictvím zpřístupnění „rozklikávacího“ rozpočtu a elektronické úřední desky, která byla napojena na elektronickou spisovou službu. Proškolení pracovníci a zastupitelé pro oblast strategického plánování a řízení, využívání nástrojů efektivní kontroly rozpočtu a hospodaření města.
Projekt nepočítá s mezinárodní spoluprácí.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Primární cílovou skupinou jsou zaměstnanci MěÚ a volení zástupci města Velké Opatovice, jejich prostřednictvím budou sekundárně podpořeni klienti MěÚ a občané města.