Veřejný detail projektu

Informace o projektu

V předkládaném projektu:

a) jsme nastavili systém práce s talenty, tj. zavedli pravidla TalentPoolu do interních dokumentů, vyberali zaměstnance a připravili jejich rozvojové plány,b) zavededli pružnou formu organizace práce, konkrétně home office (práce konaná z domu), pilotně umožnili tuto formu práce zaměstnancům vracejícím se z rodičovské dovolené následně pak všem zaměstnancům se specifickými potřebami, c) proškolili zaměstnance, kteří získali některý z mezinárodně uznávaných certifikátu (IPMA, CIMA, FCE, MCTS, Profesní kvalifikace), jednalo se o obecné vzdělávání;d) vytvořili tzv. Interní certifikáty specifické pro naši společnost dle vzoru profesních kvalifikací z Národní soustavy kvalifikací, proškolili zaměstnance, kteří se po následném přezkoušení stali držiteli těchto interních certifikátů. 

V projektu bylo podpořeno celkem 40 zaměstnanců a vytvořeno 16 nových produktů (1x Home office; 1x Talent pool; 6x rozvojové plány členů talent poolu; 4x interní certifikát; 4x studijní materiály k interním certifikátům).Projekt byl realizován od 1. 6. 2013 do 31. 5. 2015, což je 24 měsíců s celkovým rozpočetem cca 2 452 916,44 Kč.

Realizovaný projekt měl následující tři cíle: 1. Rozvoj kompetencí zaměstnanců a jejich kvalifikační úrovně - dosaženo poskytnutím vzdělávacích aktivit zakončených externími nebo firemními certifikáty (klíčová aktivita 3 a 4). 2. Motivaci a aktivizaci zaměstnanců k dalšímu podnikovému vzdělávání - nastaven systém práce s talenty ve firmě, tzv. talent pool (klíčová aktivita 1). 3. Zavedení flexibilních forem organizace práce - nastavena pravidla pro tzv. home office (práce konaná alespoň z 50 % doma) a poskytnuta možnost využít tuto formu práce zaměstnancům se specifickými potřebami, zejména pak osobám vracejícím se zpět do práce po rodičovské dovolené (klíčová aktivita 2).
Projekt byl realizován bez partnera.
Projekt je realizován ve čtyřech klíčových aktivitách: 1) TaletPool Proběhlo nastavení systému práce s talenty ve firmě, tj. pravidla a s tím související procesy. Tyto byly zahrnuty do interních směrnic. Dále byli vybráni členové TalentPoolu a byli pro ně připraveny rozvojové plány na rok 2015 (samotný rozvoj, již byl realizován mimo projekt, tj. z vlastních prostředků firmy). 2) Rovné příležitosti žen a mužů Byla zavedena nová forma organizace práce, tzv. Home office (práce konaná z domu), nastaveny pravidla a tato zanesena do interních směrnic společnosti. Home office byl pilotně ověřen u matek vracejících se z rodičovské dovolené. 3) Externí certifikace zaměstnanců Externí certifikace zaměstnanců byla zaměřena na vzdělávání vedoucí k získání některého z mezinárodních certifikátů jako jsou IMPA, CIMA, FCE, MCTS, MCSA,...Formou certifikovaných zaměstnanců zvýšila firma svou konkurenceschopnost a zaměstnanci svou cenu na trhu práce. 4) Interní certifikace zaměstnanců V rámci interní certifikace zaměstnanců byly vytvořeny 4 interní certifikáty dle vzoru profesních kvalifikací v Národní soustavě kvalifikací. Dále byly proškoleni vybraní zaměstnanci a určená zkušební komise provedla jejich závěrečné přezkoušení, poté jim byl vystaven interní certifikát.
Realizací projektu bylo dosaženo následujících výsledků: - Podpořena 1 organizace; - Podpořeno 40 zaměstnanců organizace (z toho 20 mužů a 20 žen); - Získáno 38 certifikátů (11 interních a 27 externích); - Vytvořeno 16 produktů DPV.
V rámci projektu nebyla plánována mezinárodní spolupráce.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílovou skupinou projektu byli zaměstnanci společnosti TREXIMA, spol. s r. o. Do projektových aktivit se zapojilo cca 40 zaměstnanců. První klíčová aktivita byla zaměřena na nastavení systematické práce s talenty, tady byla zapojena cílová skupina 6 zaměstnanců, kteří byli vybráni do tzv. TalentPoolu a byly pro ně za jejich spolupráce připraveny rozvojové plány. Ve druhé klíčové aktivitě byla nastavena pravidla pro Home office a umožněno jeho využívání pilotně rodičům vracejícím se z rodičovské dovolené. Do třetí klíčové aktivity bylo zapojeno 25 zaměstnanců, kteří po důkladné přípravě získali mezinárodně uznávané certifikáty jakou jsou IPMA, CIMA, FCE, MCTS... Ve čtvrté klíčové aktivitě byly vytvořeny 4 interní certifikáty a k nim studijní materiály specifické pro naši společnost, následně proběhlo proškolení 13 zaměstnanců, z nichž 11 po přezkoušení získalo interní certifikát.