Litoměřice patří již řadu let k samosprávám, které aktivně usilují o zvýšení kvality řízení svého úřadu, zavádějí prvky strategického řízení v duchu principů good governance a udržitelného rozvoje, hospodaří s vyrovnaným rozpočtem a aktivně komunikují se svými obyvateli. Pro zajištění takto rozsáhlé činnosti využívá město z velké části finanční prostředky z EU i domácích zdrojů. I díky těmto zdrojům byly vytvořeny podmínky pro zavedení strategického řízení - město disponuje řadou analýz a koncepčních materiálů, v roce 2012 byl schválen nový Strategický plán rozvoje města Litoměřice (dále jen SPRM), zaměstnanci prošli základním školením k metodám kvality veřejné správy atd. Dosud však není nastaven proces naplňování SPRM a propojení s rozpočtovým procesem, strategické řízení není plně součástí řízení na nižších úrovních řízení a městu chybí důležité koncepční dokumenty, což významně ovlivňuje naplňování vytyčených cílů SPRM. Aby město mohlo dále rozvíjet proces strategického a finančního řízení a efektivně využilo výstupů předchozích projektů, je nezbytné zajistit odborné metodické vedení, aktualizovat či vytvořit vybrané koncepce a metodiky, sestavit a řídit kvalitní a motivovaný strategický tým a posílit lidskou kapacitu na MěÚ prostřednictvím cíleného rozvoje vzdělávání a klíčových dovedností. Klíčové aktivity projektu jsou:
a) Strategické řízení na MěÚ Litoměřice - tato aktivita spočívá v implementaci strategického řízení na MěÚ Litoměřice a v realizaci vybraných doporučení Plánu zlepšování (výstup předchozího projektu ke kvalitě ve veřejné správě). Inplementace strategického řízení zahrnuje odborné konzultace k nastavení a zavedení systému strategického a finančního řízení, včetně vytvoření ucelené metodiky zohledňující praktické zkušenosti během procesu zavádění strategického řízení, zpracování podrobné metodiky pro propojení rozpočtového procesu a SPRM a následně vytvoření Akčního plánu SPRM na roky 2014 a 2015, nastavení a rozběhnutí strategického týmu. Realizace vybraných doporučení Plánu zlepšování spočívá ve zpracování metodiky k nastavení jednotného grantového systému města, metodiky pro sjednocený plán aktivit města a zpracování personální strategie.
b) Zapojování veřejnosti a otevřenost MěÚ - v rámci této aktivity budou realizovány veřejné diskuze nad problémy města a projektové dny k projednání vybrané investice s dotčenou veřejností.
c) Vzdělávací a školící akce spočívají v realizaci úvodního školení (seznámení zaměstnanců MěÚ s projektem) a 3 workshopů:
- workshop I. - Strategické a finanční řízení
- workshop II. - Klíčové kompetence, práce s veřejností, práce a organizace projektového dne
- workshop III. - Vyhodnocení roku 2013 z hlediska zavádění strategického řízení do MěÚ