Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Projekt je zaměřen na pokračování a další rozvoj stávající služby podporovaného zaměstnávání (dále PZ) pro osoby se zdravotním postižením z okresů Náchod, Rychnov n. K. a Hradec Králové a na podporu jejich zaměstnatelnosti na otevřeném trhu práce. Jeho cílem je nabídnout cílové skupině komplexní služby podporující jejich zaměstnatelnost a zaměstnanost podle individuálních potřeb, zvýšit důvěru cílové skupiny v možnost získání a udržení si zaměstnání; zvýšit zaměstnanost OZP na otevřeném trhu práce; zvýšit sebevědomí a samostatnost uživatelů; zprostředkovat zapojeným účastníkům pracovní uplatnění a udržet je v něm, podpořit jejich společenské uplatnění a dále rozšířit v regionu povědomí o PZ. Projekt se chce nově zaměřit i na osoby končící vzdělávací proces, tj. působit i preventivně. Bude se víc pracovat s klienty stacionářů a domovů pro OZP. V rámci projektu jsou různými nástroji podporovány schopnosti a dovednosti vedoucí k získání a udržení si zaměstnání. Podpora je poskytována také zaměstnavateli. Bude se pracovat min. s 30 uživateli. Kancelář projektu se nachází v Náchodě.

Zabezpečit pokračování a další rozvoj služby podporovaného zaměstnávání (dále jen PZ) pro klienty se zdravotním postižením v Královéhradeckém kraji a podpořit jejich zaměstnatelnost na otevřeném trhu práce. Dílčí cíle: 1) Rozšířit poskytování PZ do okresu Hradec Králové. 2) Doplnit stávající nedostatečnou nabídku služeb pro integraci cílové skupiny do pracovního trhu v regionu. 3) Zajistit dostupné aktivity pro klienty z cílové skupiny podle jejich potřeb a na základě individuálního přístupu. 4) Zajistit možnost kariérového poradenství a rozvoje pro cílovou skupinu. 5) Zvýšit počet OZP zaměstnaných na volném trhu práce. 6) Podpořit zaměstnávání OZP mimo chráněné dílny, přispět k odbourávání stereotypu, že OZP patří do chráněných dílen.
ZPRÁVA O PRŮBĚHU PROJEKTU PODPOROVANÉ ZAMĚSTNÁVÁNÍ Projekt Podporované zaměstnávání se pomalu blíží ke svému závěru. Rádi bychom se tedy opět podělili o dosavadní výsledky a dění v projektu od 14. dubna 2013 do dnešního dne. Práce s klienty začala v měsíci červnu 2013. Ke konci ledna 2015 bylo do projektu zařazeno celkem 30 zájemců, čímž byl úspěšně splněn cíl projektu v počtu zařazených účastníků. Složení účastníků projektu je 16 žen a 14 mužů. Se všemi zájemci o službu Podporovaného zaměstnávání, kteří získali kontakty od spolupracujících organizací a předchozích spokojených klientů, proběhly osobní schůzky v sídle Aspektu či v pronajatých prostorách v Rychnově nad Kněžnou a Jaroměři. Při setkání byl kladen důraz na to, aby zájemci pochopili základní principy služby PZ s důrazem na individuální přístup a rozvoj samostatnosti a jejich dovedností a znalostí. Při úvodních konzultacích bylo používáno tzv. mapování, pokud to bylo vhodné, které vychází ze sociodynamického poradenského přístupu kanadského poradce R. Vance Peavyho. Díky tomuto přístupu se podporuje získání náhledu a lepší pochopení vlastní situace, požadovaných změn v životě a možných řešení. Probíhalo rovněž informování formou letáků a plakátů s informací o projektu a nabídkou zapojení do projektu. Osvěta o službách pro osoby se zdravotním postižením je důležitá vzhledem ke zkušenostem s cílovou skupinou a zaměstnavateli v regionu, z nichž vyplývá, že povědomí zaměstnavatelů o zaměstnávání OZP je hlavně o zaměstnavatelích s více než 50% OZP a s tím spojenými příspěvky. Se stávajícími klienty probíhá intenzivní spolupráce formou individuálního poradenství, a pokud to složení a možnosti klientů dovolují, i formou skupinových schůzek, tzv. kluby práce. Pracovní konzultanti k práci s klienty přistupují v souladu s Metodikou podporovaného zaměstnávání a zároveň se pod vedením metodika práce s klienty a předsedkyní organizace snaží uplatňovat nové přístupy v poradenství, hlavně sociodynamický přístup Vance Peavyho a strategie Trona Inglara. Po celu dobu účasti v projektu klienti využívají doplňkových aktivit k poradenství – psychologického či sociálněprávního poradenství, ergodiagnostiky, rekvalifikace. Další z možností, jak si ujasnit své představy o vysněném zaměstnání, je exkurze u vhodného zaměstnavatele Tato možnost nabízí klientům nahlédnout pod pokličku dané profese a zjistit tak, co dané zaměstnání obnáší a náročnost, která nemusí být při pohledu zvenčí zřejmá. Tímto nástrojem si mohou klienti rychle zhodnotit své možnosti s ohledem na potřeby konkrétního povolání. Celkem 7 klientů během trvání projektu absolvovalo a úspěšně ukončilo rekvalifikační kurzy, které jim umožnily získat pracovní uplatnění nebo rozšířit jejich profesní vzdělání a posílit tak možnosti při hledání zaměstnání. Jedna klientka úspěšně dokončila dlouhodobý rekvalifikační kurz „Zubní instrumentářka“, díky kterému získala pracovní uplatnění v ordinaci zubního lékaře. Celkem tři klientky a jeden klient úspěšně absolvovali kurzy zaměřené na získání či rozšíření si dovedností obsluhy PC. Jedna klientka absolvovala kurz „Čtení a kreslení technické dokumentace (se zaměřením na AutoCAD) a jeden klient absolvoval rekvalifikační kurz „Pracovník v sociálních službách – přímá obslužná činnost“. V současné době je naplánován kurz pro klienta projektu „Vazba květin do nádob“, který bude zahájen 15. 3. Klienti využívají úhrady související s aktivitami projektu. Jsou jim hrazeny náklady spojené s cestou - jízdné jak na konzultační schůzky, tak například na rekvalifikaci, ergodiagnostiku či poradenství. Dále jim je hrazeno stravné a ubytování na rekvalifikaci, očkování a veškeré nutné poplatky související s hledáním práce, jako např. výpis z rejstříku trestů či lékařské prohlídky. Tato možnost je v mnoha případech s ohledem na tíživou finanční situaci pro naše klienty důležitá. Při pravidelném setkávání v rámci konzultačních schůzek získávají účastníci projektu široké znalosti např. - jak a kde hledat práci na internetu, jak správně zpracovat životopis a napsat motivační dopis, připravují se na jednání se zaměstnavatelem a řeší možné podmínky pracovněprávních vztahů. Díky tomu dochází k posílení dovedností orientace a hledání zaměstnání na otevřeném trhu práce. Dosud celkem 18 klientů získalo pracovní uplatnění a zlepšilo si tak svou pracovní situaci. Od 1. 3. 2014 se podařilo ve spolupráci s Městským úřadem v Broumově vytvořit nové pracovní místo pro klienta ve III. stupni ID - obsluha kamerového systému u Městské policie Broumov, které je podpořeno mzdovým příspěvkem. Klientka projektu, která již delší dobu spolupracovala pouze na DPP s technikem požární bezpečnosti a připravovala pro něj pracovní podklady a ve speciálním programu vytvářela nákresy tzv. únikových plánů, nejprve zvažovala SVČ. Zaměstnavatel ji však nabídl spolupráci na pracovní smlouvu. Klientce tak bylo vytvořeno nové pracovní místo „vedení administrativy“ bez mzdového příspěvku. K 1. 10. 2014 byla ve spolupráci s Obcí České Meziříčí zaměstnaná na nově vytvořené pracovní místo klientka ve III. stupni ID na úklid prostor v Kině a v Technických službách České Meziříčí. Toto nově vytvořené pracovní místo je podpořeno mzdovým příspěvkem. O informace se můžete obracet na manažerku projektu, paní Evu Stárovou, email:eva.starova@aspektos.cz či kontaktujte přímo metodika pro práci s klienty, pana Michala Pejskara, email: michal.pejskar@aspektos.cz, nebo telefon 774 120 712. Děkujeme. Za Aspekt Eva Stárová, manažerka projektu.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Osoby se zdravotním postižením, které bydlí nebo hledají uplatnění na  Náchodsku, Rychnovsku  a Královéhradecku.