Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Společnost SpolReg s.r.o. podniká od roku 1993 v oblasti měřicí a regulační techniky - MaR a systémů řízení technologických procesů. Jedná se o oblast, v níž dochází k neustálému technickému a technologickému vývoji včetně zpřesňování hodnot snímaných údajů a inovacím metod jak tyto hodnoty interpretovat. Společnost se v roce 2003 vydala cestou vývoje a uplatňování vlastního modelu algoritmů měřícího, regulačního a automatizačního systému, který nazvala  SpolRegSystem SRS, jehož prvky jsou chráněny několika průmyslovými vzory. Návrh, implementace a údržba SRS a jeho prvků u zákazníků představují v současné době cca čtyři pětiny obchodního obratu společnosti, čímž se produkt stal nosným programem žadatele. Nedílnou součástí konkurenceschopnosti žadatele a systému SRS je však kromě nezbytných technických vlastností i know-how, promítnuté do systému prostřednictvím vložených algoritmů, jejichž tvůrci jsou zaměstnanci společnosti. Schopnost prvků SRS plnit přání zákazníků a poskytovat reálný obraz o stavu jejich technologií, šetření energiemi, snižování emisí a celkových zátěží ve značné míře vychází ze způsobilosti a kvalifikace zainteresovaných zaměstnanců, kteří jsou nositeli expertní práce. Udržení a zvyšování přiměřené kvalifikační úrovně zaměstnanců představuje každoročně značné provozní výdaje. I přes snahu vedení organizace uvolňovat maximum finančních prostředků se nedaří zajistit vzdělávání a získávání praktických zkušeností na optimální úrovni, která by zajistila zastupitelnost zaměstnanců v etapách návrhu a implementace SRS a poskytla základnu pro sdílení získaných praktických zkušeností. V současné době pracuje ve společnosti 46 kvalifikovaných zaměstnanců.

Hlavním cílem projektu je zvýšení kvalifikace a profesní způsobilosti vlastních zaměstnanců v oblasti vývoje, návrhu, implementace a servisu systému SpolRegSystem - SRS a tím přispět ke zvýšení konkurenceschopnosti žadatele na jednotném trhu. Hlavního cíle bude dosaženo realizací kurzů tak, aby byla zajištěna zvýšená znalostní platforma a vytvořeny podmínky pro vzájemnou zastupitelnost jednotlivých zaměstnanců v dílčích etapách SRS. Úspěšnost tohoto systému je ze značné míry založená na individuálních odborných znalostech zaměstnanců, kteří se na jednotlivých fázích podílejí. Cílem žadatele je směřovat veškeré aktivity projektu do oblasti specifického vzdělávání, čímž možnost zohlednit 20% obecného vzdělávání v rozpočtu nebude využita.
Projekt byl zahájen 1.ledna 2011 administrativními úkony, které byly nutné pro realizaci celého projektu. Byl aktivován projektový tým, byly vytvořeny smluvní vztahy se zaměstnanci v projektovém týmu. Proběhlo podepsání dohod o účasti zaměstnanců v projektu. Současně bylo vyhlášeno výběrové řízení na nákup zařízení a vybavení. Pro splnění klíčové aktivity "Řízení a publicita projektu", byly zajištěny propagační předměty. Na firemní webové stránky a na budovu sídla firmy byla umístěna oznámení o realizaci projektu. V únoru 2011 se začala realizovat klíčová aktivita vzdělávání - modul 1 na kterou postupně navazovaly další vzdělávací aktivity až po modul 7. Vzdělávací aktivity byly realizovány ve vlastních prostorech, z důvodu nutnosti zajištění technického vybavení. Ukončení projektu bylo k 31.10.2012 zpracováním závěrečné monitorovací zprávy.
V průběhu realizace projektu byly splněny všechny monitorovací indikátory. Počet podpořených organizací: 1, skut.: 1=splněno (100%). Počet nově vytvořených produktů: 8, skut.: 8=splněno (100%). Počet úspěšných absolventů: 185, skut.: 194=splněno (105%). Počet podpořených osob: 46, skut.: 41=splněno (89%). Celkově bylo plnění indikátorů splněno na 98,5% (Dle přílohy D8 Metodiky monitorovacích indikátorů). Menší počet podpořených osob byl způsoben odchodem 5 zaměstnanců v období od podání žádosti do jejího schválení, resp. zahájení realizace projektu. Realizací tohoto projektu došlo k zvýšení kvalifikace a znalostní úrovně našich zaměstnanců tak, aby se jejich působnosti v přiměřeném rozsahu překrývaly. Tím došlo ke snížení rizika v případě odchodu, dlouhodobé nemoci či jiné neočekávané události u některého zaměstnance a zároveň zvýšení konkurenceschopnosti.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílovou skupinou je 46 zaměstnanců realizátora. Jedná se o všechny zaměstnance společnosti. Vzhledem k úzkému pracovnímu kolektivu se podařilo do přípravy projektu aktivně zapojit všechny budoucí účastníky kurzů a zmapovat jejich potřeby vzdělávání a způsoby realizace, které považují za optimální. Aktivním zapojením zaměstnanců do přípravy projektu byla eliminována rizika vyplývající z možného nezájmu o vzdělávání. Zaměstnanci byli seznámeni s důvody, které vedení společnosti vedou k předložení projektové žádosti a byly jim vysvětleny zásady budoucícho hodnocení jejich způsobilosti, jako motivačních faktorů k dosažení aktivního přístupu k realizaci projektu. Zaměstnanci při pohovorech často vznášeli požadavek, aby aktivity projektu byly realizovány v řádné pracovní době a aby byla v maximální možné míře využívána zasedací místnost v sídle žadatele, čímž dojde k eliminaci ztrátových časů při docházení do školící místnost. Oba požadavky byly akceptovány jako podnětné. Výjimku tvoří workshopy, k jejichž konání je potřeba školící místnost vybavená příslušnou výpočetní technikou. Pro zvýšení efektivity je část kurzů realizována prostřednictvím e-learningové aplikace v níž budou zpracovány veškeré školící texty vč. otázek a odpovědí, které poskytnou zpětnou vazbu o úrovni pochopení přednášené problematiky. Reálné ověření znalostí bude prováděno formou testů v rámci seminářů a workshopů. Na základě zjištěných faktů byly analyzovány silné a slabé stránky projektu i rizika a příležitosti, které jeho realizaci provází.