Projekt bude probíhat v 6 klíčových aktivitách
KA1 - Transfer dobré praxe od zahraničního partnera, vývoj metodiky a oslovení CS
Bude zahájena komunikace RT se ZP. Během ledna-června se uskuteční 3 návštěvy RT (4 osoby) u ZP za účelem seznámení RT s prací na dálku (PND), její implementací a přínosy pro CS. Bude také zahájena tvorba MT, která bude vytvářena na základě získaného know-how od ZP a zpětné vazby od CS ZAM. Finálně bude doladěna v rámci 3. návštěvy u ZP. Metodik/čka bude průběžně konzultovat vývoj MT prostřednictvím videohovorů se ZP. MT bude shrnovat veškeré informace o tomto, v ČR inovativním, způsobu práce a bude sloužit jako návod pro zavádění PND v prostředí ČR. Do MT budou zahrnuty zjištění z analýzy místních specifik - součást KA2. MT bude využívána v průběhu KA3 jako podklad a v KA5 při propagaci. Bude také umístěna na WP k volnému šíření a prezentována na závěrečné konferenci projektu. Po získání dostatečného množství informací o PND od ZP bude RT vytvářet informační materiály, které budou využity v KA5 - brožury, obsah WP. V průběhu KA1 koordinátoři/ky aktivit zahájí komunikaci s klíčovými aktéry v ČR - začne vytváření tématické sítě. Spolu s ÚP a dalšími klíčovými aktéry bude zahájena koordinátory/kami aktivit propagace směrem k CS za pomoci letáků (rozdávají ÚP), PR článků (regionální tisk, web), sítě klíčových aktérů. V závěru aktivity bude spuštěn WP, na kterém budou umístěny získané materiály o PND od ZP.
KA2- Analýza místních specifik a možnosti transferu
- Analýzy místních specifik a možnosti transferu know-how zpracované RT
- Konzultace zjištěných výsledků se ZP
Výchozí stav:
Souběžně s touto aktivitou probíhá také KA1, během které je sepisována metodika PND a probíhají zahraniční návštěvy RT u ZP.
Průběh:
Hlavní náplní této KA bude zjištění místních specifik ovlivňujících implementaci získaného know-how od ZP do prostředí ČR. RT vypracuje analýzy: Legislativa ve vztahu k PND (zákoník práce a související zákony), Technická vybavenost CS, Analýza nezaměstnanosti dle pohlaví, věku, odvětví a velikosti firem, Vzdělání a kvalifikace CS.
Při přípravné fázi projektu byl již realizován zběžný průzkum zaměstnanosti a rozšířenosti PND. Nejednalo se však o detailní analýzu. Cílem analýz bude identifikovat nejvýraznější trendy, které mohou ovlivnit implementaci PND do prostředí ČR.
Analýzy budou realizovány průběžně koordinátory/kami aktivit (KOOR) s podporou ostatních členů RT. CS bude oslovena k vyplnění dotazníků prostřednictvím sítě klíčových aktérů. Data pro zpracování analýz budou poskytovat vyplněním dotazníků také vybraní regionální zaměstnavatelé, které osloví KOOR projektu. Poznatky získané z analýz budou předávány metodikovi/čce, který/á je bude před jejich zapracováním do metodiky PND konzultovat při zahraničních návštěvách nebo pomocí videohovorů se ZP. Zjištění analýz budou shrnuta do souhrnného dokumentu, který bude v rámci KA5 propagován na konferencích, seminářích a na WP.
KA3 - Implementace systému práce na dálku a implementace
Bude realizována implementace PND do pracovního života CS. WP bude doplněn o nástroje pro podporu PND, které budou dostupné všem CS zdarma a bez omezení. Koordinátoři/ky aktivit budou iniciovat schůzky se ZAM, na kterých prezentují přínosy implementace PND pro ZAM (proběhne cca 30 schůzek). Budou poskytovat také osobní konzultace pro CS v místě koordinačního centra nebo pomocí Skype. RT bude průběžně organizovat školení pro CS (s vyloučením ZAM), která budou dodána externím dodavatelem (15 školení - min. 15 osob/škol. + 15 webinářů - min. 5 osob/web.). Školení budou realizována v prostorách koordinačního centra nebo formou webinářů, aby byla dostupná všem osobám z CS. Během školení bude zajištěno hlídání dětí. Témata školení a webinářů budou vybírána RT dle výsledků analýz z KA2. Předběžně vytipovaná témata seminářů: komunikace, řízení, nástroje, specifika, praktické návyky při PND. CS pomocí sem. a web. získá praktické znal. o využití PND ve svém prac. životě. Videozáznamy webinářů budou umístěny a šířeny pomocí WP.
V závěru KA3 metodik/čka evaluuje metodiku PND pomocí dotazníkového šetření u CS (u 18 subjektů - 3 z každé CS) . Výsledky šetření budou konzultovány se ZP a následně bude metodika PND finálně upravena. RT zabezpečí zpracování analýz: Přínosů/nákladů implementace PND u zaměstnavatelů a Ovlivnění míry nezaměstnanosti CS po implementaci PND. Výsledky analýz budou šířeny v KA5.
KA4 - Vytvoření a implementace systému práce na dálku v kooperaci s CS zaměstnavatelé
KA4 detailně popisuje spolupráci s CS ZAM, která bude probíhat průřezově v KA1-5.
Již v počátku projektu začne RT vytipovávat a oslovovat ZAM z JMK s cílem představit projekt a zapojit CS ZAM do projektu.
V průběhu KA1 a 3 osloví koordinátoři/ky vybrané firmy z Jihomoravského kraje a zapojí je do vytváření metodiky PND způsobem poskytnutí zpětné vazby. Metodika bude připomínkována celkem 3x (2x v KA1, 1x v KA3) pomocí zaslaných dotazníků. Připomínky budou administrovány koordinátory/kami aktivit a předávány k zapracování metodikovi/čce projektu.
CS ZAM bude koordinátory/kami aktivit oslovena při vypracovávání analýz, které jsou součástí KA2-3. Sběr dat bude proveden pomocí dotazníků v el. podobě. Při spuštění WP budou ZAM prostřednictvím newsletteru a přímého oslovení vyzváni k registraci na WP a vytvoření sítě firem podporujících PND. WP bude obsahovat databázi a mapu registrovaných firem s jejich popisem a detaily. Jednotliví ZAM mohou na WP prezentovat své pokroky a zkušenosti při implementaci PND.
V KA3 budou koordinátoři/ky aktivit realizovat schůzky (30) se ZAM. Cílem schůzek je detailně seznámit ZAM s přínosy PND a způsoby, jakými implementovat PND do života firmy.
Při závěrečné konferenci, která proběhne v rámci KA5, budou nejméně 2 vybraní ZAM přizváni k prezentaci svých zkušeností se zaváděním PND do života firmy.
Za komunikaci s CS ZAM bude odpovídat koordinátor/ka aktivit vybraný/á manažerem/kou projektu. Komunikace bude probíhat prostřednictvím emailu, průběžného newsletteru, WP, videokonferencí nebo osobním kontaktem se ZAM.
KA5 - Šíření výstupů projektu
Specifické propagační akce výstupů:
Uspořádání 1 konference v září 2014 s cílem informovat o výsledcích implementace PND a analýz a všech výstupech projektu. Vystoupí i zástupci CS ZAM. Kapacita konf.: 100 osob. Konf. bude dodána exter. dodavatelem na klíč. Každý účastník konf. obdrží brožuru a CD s ucelenými infor. o PND, které byly získány během realizace projektu.
V průběhu KA5 bude RT uspořádáno 5 seminářů pro CS a KLA v okresních městech Jihomoravského kraje s cílem seznámení CS s výstupy projektu. Kapacita seminářů 10 osob. Koordinátoři/ky aktivit vystoupí na 2 konf. pro státní správu a samosprávu v průběhu roku 2014. Konkrétní konf. budou vybrány manažerem/kou projektu dle aktuální nabídky. Rozšiřování sítě KLA bude probíhat prostřednictvím osobních návštěv členů RT u KLA a Skype hovorů.
Na všech pořádaných akcích bude umístěn roll-up banner/poster a pořízena fotodokumentace. Po dobu trvání projektu budou získávány údaje o počtu podpořených osob prostřednictvím prezenčních listů, potvrzeních o konzultaci, objednávkových formulářů (webináře, videokonzultace).
Veškeré výstupy projektu budou šířeny pomocí WP, který bude v provozován 3 roky po ukončení projektu, pomocí newsletteru, PR článků v tisku, rozesláním výstupů v el. podobě KLA proj.
KA 6 - Řízení projektu
Jedná se o průběžnou a zásadní aktivitu směřující k naplnění ostatních projektových aktivit. KA komplexně zajišťuje projekt se všemi svými dílčími kroky k celkovému cíli.
Za dílčí činnosti odpovídá především manažer/ka projektu, který/á zajišťuje plnění jednotlivých KA svými podřízenými v realizačním týmu (při zahájení realizace projektu je nastavena struktura RT, vnitřní směrnice projektu a komunikační kanály). Zajišťuje také řízení lidských zdrojů v průběhu projektu.
Vytvoření komunikační platformy mezi osobami RT, zahraničním partnerem a partnery projektu.
K řízení je dále ustanoven tzv. Řídící orgán projektu - manažer/ka projektu, finanční manažer/ka, koordinátoři/ky aktivit a zástupce žadatele a místního partnera. Setkávání je organizováno jednou za dva měsíce osobně nebo na dálku.
Manažer projektu dále odpovídá za komunikaci s partnery projektu. Komunikace se zahraničním partnerem probíhá průběžně během celého projektu.
Hlavními poklady pro řízení projektu je finální verze žádosti a Grantová smlouva se všemi Přílohami stanovenými Poskytovatelem dotace.
Řízení projektu je dále založeno na Metodických příručkách OP LZZ - tzv. "Desatero OP LZZ".
Podklady předávané Řídícímu orgánu jsou postoupeny tzv. kontrole "čtyř očí" (konkrétní osoby stanoví vždy manažer/ka projektu).
Součástí je i zajištění výběrových řízení projektu, které je obsahově pod kontrolou manažera/ky projektu. Další specifikace je uvedena v záložce Výběrová řízení.
V závěrečné fázi je zajištěn audit projektu - zde je uvedeno vyúčtování a dále výroky auditora.