Projekt svým zaměřením reaguje na relativně velkou skupinu osob, která spadá do režimu hmotné nouze. Žadatel se organizací veřejné služby zabývá již třetím rokem, a proto může kvalifikovaně pojmenovat základní nedostatky a neefektivitu, která při výkonu této služby vzniká. Veřejná služba se zabývá ve většině času údržbou veřejné zeleně, prostranství a pořádku ve městě Vsetíně. Vzhledem k povaze práce se všechno dělá ručně bez pomoci mechanizace, jež by práci zrychlila, zkvalitnila a zefektivnila. Projekt proto reaguje na tuto potřebu a dává možnost pracovníkům veřejné služby přihlásit se do rekvalifikačního kurzu, který je naučí zahradní mechanizaci používat. Nejlepším absolventům kurzu zajistí pracovníci místa (2x rekvalifikační kurz, po každém kurzu zřízení 3 dotovaných pracovních míst po dobu 8 měsíců) u spolupracující organizace, Technických službách p.o., či u žadatele projektu na pozici technického pracovníka při veřejné službě. Pro absolventy kurzu bude motivací nové pracovní místo, ale také nově nabyté zkušenosti, které je mohou zvýhodnit na trhu práce při hledání zaměstnání, v neposlední řadě mohou vykonávat zajímavější práci při výkonu veřejné služby (oproti ručnímu sběru odpadu, zametání chodníků apod.), což povede k zefektivnění práce veřejné služby a lepšímu náhledu na tuto činnost široké veřejnosti, jíž je veřejná služba často kritizována pro nízkou efektivitu práce. Pro všechny osoby z veřejné služby je k dispozici projektem vytvořená část úvazku poradenského pracovníka (fundovaného člověka z občanské poradny žadatele), který jim bude dělat psychologickou podporu, podporu při vyhledávání zaměstnání a bude také aktivně vyhledávat pracovní příležitosti v oboru kontaktem se zaměstnavateli specializovanými na práci v oblasti údržby veřejné i soukromé zeleně. Projekt má jasně definované pozitivní dopady jak na cílové skupiny i širokou veřejnost.