Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Činnost ČSSZ pro potřeby systému sociálního zabezpečení spočívá v poskytování informací různými způsoby široké veřejnosti. Je proto nutné věnovat pozornost tomu, jak má ČSSZ komunikovat uvnitř instituce, s médii a veřejností a s orgány veřejné správy, protože kromě rychlosti a kvality rozhodování ČSSZ je jedním z faktorů, který veřejnost citlivě vnímá a vytváří si mínění o fungování instituce, její komunikační projev.

 

Projekt si klade za cíl vymezit pravidla integrované komunikace. Předmětem zájmu bude jak interní komunikace, tak externí komunikace, mediální komunikace, zejména pak budování dobrého jména instituce, firemní (podnikové) kultury, identity a image instituce. Účelem projektu je konsolidace zásad integrované komunikace s důrazem na nastavení pravidel krizové komunikace z pohledu oboru public relations, součástí bude i doplnění o komunikaci vč. Prezentace ČSSZ prostřednictvím sociálních sítí. Optimalizace integrované komunikace bude znamenat zkvalitnění vzájemných vztahů mezi jednotlivými účastníky integrované komunikace a zároveň specifikuje kompetence v poskytování informací uvnitř ČSSZ a zejména pak ve vztahu k médiím a prostřednictvím sociálních sítí. Řešení současně povede k podpoře a zvyšování komunikační zdatnosti pracovníků ČSSZ. Pro účinnou integrovanou komunikaci bude ČSSZ využívat určené lidské zdroje a prostředky.

 

Projekt bude realizován prostřednictvím tří klíčových aktivit:

1.    administrace a řízení projektu – KA 01

2.    analýza současného stavu – KA 02 (vč. zajištění průzkumu veřejného mínění o ČSSZ interní a externí veřejností; vytvoření interních směrnic a tím k nastavení procesů vedoucích k posílení provádění integrované komunikace)

3.    školení a vzdělávání v oblasti komunikace pro cílovou skupinu – KA 03 (vč. předání školících materiálů k užití ČSSZ)

Cílem projektu je posílení provádění integrované komunikace ČSSZ, prohloubení komunikačních dovedností zaměstnanců ČSSZ (zejména komunikace s médii s důrazem na krizovou komunikaci) a vytvoření jednotné komunikační platformy a budování firemní kultury. Prostředkem k dosažení cíle je analýza a zhodnocení způsobu a kvality interní a externí komunikace ČSSZ vč. průzkumu veřejného mínění. Na základě jejich výsledků bude možné provést konsolidaci integrované komunikace, bude posílen jednotný komunikační styl směrem k veřejnosti a budována firemní kultura a jednotná identita ČSSZ. Dalším prostředkem k dosažení cíle jsou specifické vzdělávací aktivity pro vybrané skupiny zaměstnanců ČSSZ, kteří budou získané dovednosti aplikovat v praxi a současně je efektivně předávat dalším zaměstnancům ČSSZ.
Projekt nemá partnery.
KA 01 (Administrace a řízení projektu) bude realizována v období 2. 4. 2014 – 31. 12. 2015 Veřejná zakázka projektu bude probíhat v období 1. 6. 2014 – 31. 8. 2014 KA 02 (Analýza současného stavu) bude realizována v období 1. 9. 2014 – 31. 5. 2015 KA 03 (Vzdělávaní zaměstnanců) bude realizována v období 1. 3. 2015 – 31. 10. 2015 Předpokládaný termín ukončení realizace projektu je 31. 12. 2015
1) Analýza současného stavu Analýza bude zpracovaná externí odbornou firmou. Součástí analýzy je i průzkum veřejného mínění. Po skončení projektu bude analýza sloužit jako zdroj informací při přípravě aktualizací interních dokumentů týkajících se komunikace, řešení krizových situací či při přípravě následných projektů týkajících se oblasti komunikace či vzdělávání zaměstnanců ČSSZ. 2) Směrnice o zásadách provádění integrované komunikace Směrnice bude zařazena do souboru vnitřních pravidel ČSSZ a i po skončení projektu bude sloužit jako závazný interní předpis pro všechny zaměstnance pro oblast komunikace. 3) Grafický manuál Grafický manuál bude zařazen do souboru vnitřních pravidel ČSSZ a aktivně využíván i po skončení projektu jako významná součást corporate identity. 4) Studijní materiál pro samostudium zaměstnanců Studijní materiály budou obsahovat texty i praktické návody v oblasti integrované komunikace (zejména pro vedoucí zaměstnance, zástupce a vybrané odborníky pro vybranou oblast sociálního pojištění). Školící materiály budou přístupné na intranetu ČSSZ k dalšímu prohlubování vzdělávání a zvyšování kompetencí zaměstnanců ČSSZ. 5) Proškolení zaměstnanci Všechna školení budou mít dvě části – teoretickou a praktickou. K teoretické části dostane každý zaměstnanec studijní materiál s danou tematikou, který bude moci dále využívat k samostudiu. Na základě proškolení k obsahu studijního materiálu, budou zaměstnanci v samostatné části školení prakticky trénovat nově nabyté znalosti. Praktická část školení zajistí přenesení teoretických poznatků do praxe a nahradí tak písemné testování např. formou znalostních testů. Osvědčení o absolvování kurzu bude předáno zaměstnanci, který se bude účastnit obou částí, tj. teoretické i praktické. Jediným měřitelným kritériem úspěšnosti je v případě tohoto typu školení sebereflexe každého jednotlivého účastníka školení, která bude vyjádřena na hodnotícím formuláři. Všechny výstupy projektu budou využitelné v rámci celé ČSSZ i po skončení projektu bez dalších nároků. Výstupy projektu budou začleněny do interních procesů ČSSZ revizí komunikační směrnice, která je přímo závazná pro všechny zaměstnance ČSSZ. Tím bude dosaženo žádané optimalizace procesů zkvalitnění služeb vůči veřejnosti. Externí komunikace bude vycházet prvotně z komplexního zaměření na změnu v interních strukturách týkajících se účastníků komunikace. Změny budou souviset s formou komunikace na sociálních sítích, zintenzivnění externí komunikace směrem ke klientovi.
Zdroj financování č. 1: Strukturální fondy EU 85% (4 930 000 Kč) Zdroj financování č. 2: Státní rozpočet ČR (ČSSZ) 15% (870 000 Kč)

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Primární cílovou skupinou předkládaného projektu je organizace Česká správa sociálního zabezpečení a její zaměstnanci (celkově cca 8 000 osob). Projekt předpokládá aktivní zapojení min. 230 vybraných zaměstnanců (3 podskupiny – vybraní vedoucí zaměstnanci, jejich zástupci a vybraní odborníci pro vybranou oblast sociálního pojištění), a to formou účasti na prezenčním školení. Pro ostatní zaměstnance ČSSZ budou školící materiály vytvořené v rámci projektu dostupné na intranetu ČSSZ. Zapojení primární cílové skupiny bude závislé na náplni a zaměření jednotlivých klíčových aktivit. Klíčová aktivita 02 (Analýza současného stavu). Cílová skupina se na realizaci bude podílet formou poskytování podkladů a informací požadovaných vybraným dodavatelem pro zpracování analýzy. Po ukončení realizace aktivity budou vedoucí pracovníci přímými uživateli všech výstupů této aktivity (Analýza současného stavu, Směrnice o zásadách provádění integrované komunikace a Grafický manuál) a spolu s ostatními zaměstnanci ČSSZ budou jejich realizátory v praxi. Klíčová aktivita 03 (Vzdělávání zaměstnanců). Cílová skupina se na realizaci aktivity bude podílet přímo, a to účastí na vzdělávacích akcích. Následně pak budou proškolení zaměstnanci získané dovednosti aplikovat v praxi a současně je efektivně předávat dalším zaměstnancům ČSSZ. Projekt bude mít pozitivní dopad i na veřejnost, která ale není v projektu blíže specifikována jako cílová skupina a aktivit projektu se účastní pouze nepřímo (respondenti průzkumu veřejného mínění). Je však klientem ČSSZ a tedy uživatelem veřejných služeb, jejichž zkvalitnění je hlavním cílem projektu.