Činnost ČSSZ pro potřeby systému sociálního zabezpečení spočívá v poskytování informací různými způsoby široké veřejnosti. Je proto nutné věnovat pozornost tomu, jak má ČSSZ komunikovat uvnitř instituce, s médii a veřejností a s orgány veřejné správy, protože kromě rychlosti a kvality rozhodování ČSSZ je jedním z faktorů, který veřejnost citlivě vnímá a vytváří si mínění o fungování instituce, její komunikační projev.
Projekt si klade za cíl vymezit pravidla integrované komunikace. Předmětem zájmu bude jak interní komunikace, tak externí komunikace, mediální komunikace, zejména pak budování dobrého jména instituce, firemní (podnikové) kultury, identity a image instituce. Účelem projektu je konsolidace zásad integrované komunikace s důrazem na nastavení pravidel krizové komunikace z pohledu oboru public relations, součástí bude i doplnění o komunikaci vč. Prezentace ČSSZ prostřednictvím sociálních sítí. Optimalizace integrované komunikace bude znamenat zkvalitnění vzájemných vztahů mezi jednotlivými účastníky integrované komunikace a zároveň specifikuje kompetence v poskytování informací uvnitř ČSSZ a zejména pak ve vztahu k médiím a prostřednictvím sociálních sítí. Řešení současně povede k podpoře a zvyšování komunikační zdatnosti pracovníků ČSSZ. Pro účinnou integrovanou komunikaci bude ČSSZ využívat určené lidské zdroje a prostředky.
Projekt bude realizován prostřednictvím tří klíčových aktivit:
1. administrace a řízení projektu – KA 01
2. analýza současného stavu – KA 02 (vč. zajištění průzkumu veřejného mínění o ČSSZ interní a externí veřejností; vytvoření interních směrnic a tím k nastavení procesů vedoucích k posílení provádění integrované komunikace)
3. školení a vzdělávání v oblasti komunikace pro cílovou skupinu – KA 03 (vč. předání školících materiálů k užití ČSSZ)