Veřejný detail projektu

Informace o projektu

A1 Strategické plánování rozvoje městaKA se realizuje podle plánu: - připravili jsme a uskutečnili výběrové řízení na externího dodavatele návrhu SPR - připravili a uskutečnili jsme úvodní setkání se zastupiteli a občany města k přípravě SPR (30. 1. 2013 v prostorách ZŠ v Hodkovicích, celkem 63 účastníků)- bylo provedeno vícedenní školení zastupitelů a zaměstnanců MÚ k tématice SPR, další školení jsou plánována na podzim 2013- probíhala jednání tří tematických pracovních skupin občanů, zastupitelů a zaměstnanců MÚ a řídící skupiny- uskutečněno dotazníkové šetření a individuální rozhovory- SPR byl zpracován a schválen Zastupitelstvem města

A2 Optimalizace finančního řízení a správy majetku městaKA se realizuje podle plánu: - byla připravena grantová pravidla pro grantový fond- vzniklý Grantový program (GP) byl předložen Radě a Zastupitelstvu a následně schválen- vyhlášeno první kolo výběru projektů v GP, celkem bylo podpořeno 26 projektů částkou 150 tis. Kč (celkové náklady projektů jsou za více než 730 tis. Kč)- v podzimních měsících budou uskutečněna školení zaměstnanců MÚ a zastupitelů v oblasti finančního řízení- zároveň je domluvena spolupráce s externím dodavatelem na provedení analýzy hospodaření města- připravuje se zpráva o řízení a správě majetku města- proběhla aukce energií pro občany města i městské organizace

A3 Zvyšování transparentnosti činnosti MÚ a zlepšení komunikace s veřejnostíKA se realizuje podle plánu: - sestaveny 2 pracovní skupiny – 1. Zveřejňování dodavatelů města a jeho organizací a 2. Čerpání rozpočtu a jeho zveřejnění na webu města.- zlepšení jednání Zastupitelstva města, využití projekční techniky- Je založen samostatný odkaz na veřejné zakázky na webu města (http://www.hodkovicenm.cz/cs/verejne-zakazky/). Ke každé veřejné zakázce je vždy zveřejněna výzva, výsledek VŘ, smlouva k zakázce.  - Město má nově schválenou Směrnici pro zadávání veřejných zakázek.- připravuje se nová verze tzv. rozklikávajícího rozpočtu a bude tak zajištěna transparentní práce s rozpočtem - tvorba databáze uživatelů pro novinky na webu města- zveřejňovány měsíční zprávy o proběhlých platbách nad 20 000 Kč z rozpočtu města- v podzimních měsících budou uskutečněna školení zaměstnanců MÚ a zastupitelů v oblasti komunikace s veřejností- zaveden systém zasílání SMS veřejnosti – novinky z MÚ- plánuje se zlepšení a zpřehlednění webových stránek města

Informace zveřejněné k 10. 7. 2013

Podrobnosti o realizaci projektu a jeho výsledcích najdete na http://www.hodkovicenm.cz/cs/tri-kroky-pro-mesto-hodkovice/

Hlavním cílem projektu je zvýšit institucionální kapacitu a efektivnost veřejné správy v Hodkovicích nad Mohelkou posunutím na kvalitativně vyšší úroveň v plánování rozvoje města, ve finančním řízení, v transparentnosti práce úřadu a volených orgánů, v komunikaci s uživateli služeb MÚ a v další praxi odpovídající zásadám good governance. Dílčí cíle projektu jsou: 1. Zpracovat a přijmout strategický plán rozvoje města (SPR) na 5-7 let a koncepci zapojení mládeže a seniorů, vyvinout a do praxe přenést postupy pro aktualizaci SPR a pro tvorbu ročních plánu rozvoje města; v potřebném rozsahu proškolit zastupitele i zaměstnance MÚ, kterých se SPR týká. 2. Analyzovat a navrhnout změny v práci s rozpočtem města, optimalizovat řízení rozpočtu a cash flow, dosáhnout úspor ve financování potřeb města, připravit a realizovat grantový program ve městě, prověřit a zlepšit systém správy majetku města a proškolit zastupitele a zaměstnance MÚ, kterých se to týká. 3. Provést komunikační audit města s důrazem na good governance, navrhnout a realizovat soubor systémových opatření ke zvýšení transparentnosti činnosti orgánů města a MÚ, ke zlepšení komunikace s občany a uplatnění principů good governance, vyvinout postupy pro zapojení občanů do přípravy klíčových rozhodnutí (SPR, územní plán, rozpočet) a realizovat tomu odpovídající proškolení zastupitelů a vybraných zaměstnanců MÚ.
---
Od ledna 2013 se realizují všechny tři klíčové aktivity, které se skládají z dílčích činností: A1 Strategické plánování rozvoje města A11 Příprava, analýza, místní šetření a SWOT vyhodnocení problematiky města A12 Tvorba záměrů, finalizace SPR města a Akčního plánu na r. 2014 a jejich projednávání A13 Příprava a realizace opatření k realizaci, vyhodnocení a aktualizaci SPR: navazuje na schválený plán, bude uskutečňován vlastními silami žadatele A14 Vzdělávání k přípravě a implementaci SPR města obsahuje tři školení, která plně vycházejí z konkrétních potřeb předchozích dílčích aktivit: a) školení Komunitní metody plánování rozvoje města. b) seminář Znalosti a dovednosti pro implementaci SPR c) seminář Možnosti financování realizace SPR a akčního plánu na rok 2014 A2 Optimalizace finančního řízení a správy majetku města A21 Optimalizace a řízení rozpočtu a cash flow A22 Příprava a realizace grantového programu města A23 Systém pořizování a správy majetku města A24 Vzdělávání k optimalizaci finančního řízení zahrne jedno školení A3 Zvyšování transparentnosti činnosti a zlepšení komunikace s veřejností A31 Příprava a realizace systémových opatření ke zvýšení transparentnosti činnosti orgánů města a MÚ, zlepšení komunikace s občany a uplatnění principů good governance A32 Zapojování občanů do přípravy klíčových rozhodnutí A33 Zlepšení komunikace orgánů města a MÚ se zvláštními skupinami občanů (mládež, senioři) a jejich zapojování A34 Vzdělávání k problematice komunikace s veřejností
Výstupy projektu jsou postupně uskutečňovány: Aktivita A1: -analýzy tematických oblastí -realizovaný průzkum a místní šetření -vyhodnocení pomocí SWOT -Plán rozvoje na 5-7 let -Akční plán na rok 2014 -školení Komunitní metody plánování rozvoje města -seminář Znalosti a dovednosti pro implementaci SPR -seminář Možnosti financování realizace SPR a akčního plánu na rok 2014 Aktivita A2: -poradenství v oblasti řízení rozpočtu a cash- flow (zápis z výsledného jednání) -nový systém řízení rozpočtu a cash- flow (písemný návrh- směrnice) -grantový program města ve verzi pro rok 2014 (je již zpracován a proběhlo první kolo výběru projektů) -systém pořizování a správy majetku města -školení Práce s rozpočtem a prezentace bezpečných fin. produktů Aktivita A3: - inovované webové stránky - SMS systém pro komunikaci s občany - komunikační audit města s důrazem na good governance (písem. zpráva) - školení Způsoby zvyšování transparentnosti místní správy. - školení Metody zapojování občanů do práce samosprávy - školení Principy good governance a jejich aplikace na problematiku města - škol. Komunikační a prezentační dovednosti
---

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Do této cílové skupiny patří: a) město Hodkovice n. M., b) jeho MÚ, c ) zaměstnanci MÚ. a) Hodkovice nad Mohelkou Město zřídilo 4 příspěvkové organizace (Bytové hospodářství Hodkovice, Technické služby Hodkovice, Mateřská škola, Základní škola T. G. Masaryka) a 4 organizační složky (Dům s pečovatelskou službou, Městská knihovna, Městské kino, Městské kulturní středisko). Z nich má z hlediska tohoto projektu zvláštní význam základní škola (jejím prostřednictvím lze zapojit mnoho rodičů do klíčové aktivity A3). Město je vlastníkem s. r.o. Teplo Hodkovice – ústředního dodavatele tepla. b) Městský úřad Městský úřad řídí tajemník a dělí se na několik odborů: - odbor ekonomický a správy majetku - odbor správní a sociální - odbor stavební úřad - oddělení životního prostředí - městská knihovna + spisovna c) MÚ má nyní 12 zaměstnanců. Z hlediska projektu jsou klíčovými pracovníky tajemník, vedoucí ekonomického odboru a vedoucí správního a sociálního odboru Zaměstnanci budou zapojeni do všech projektových aktivit.