Veřejný detail projektu

Informace o projektu

STĚŽEJNÍ AKTIVITY PROJEKTU

Informační schůzky „Chcete začít podnikat?“

- prezentace projektu pro potencionální účastníky/ce s cílem seznámit je s projektovými aktivitami, přínosem projektu a možnostmi zapojení do projektu,

- informační schůzky budou realizovány skupinově, případně individuálně ve spolupráci s kontaktními pracovišti ÚP ČR a ve spolupráci s mateřskými a rodinnými centry Libereckého kraje.

Balíček produktů pro rozjezd podnikání, část I.

- poradenský program zaměřený na rozjezd podnikání, sestává se z šesti povinných modulů – tematických celků:  Úvod/SWOT analýza,  Průzkum trhu,  Finanční plánování,  Podnikatelský plán a jeho zpracování,  PR a marketing,  Obsluha PC (příprava webových stránek),

- celkem 13 setkání/dní po 6 vyučovacích hodinách, součástí poradenského programu jsou individuální konzultace k danému tématu pro každého účastníka/ci.

Balíček produktů pro rozjezd podnikání, část II.

- povinně volitelný poradenský program, sestává se z pěti tematických modulů, každá zapojená osoba volí min. dva moduly z nabízených:  Legislativní rámec podnikání v ČR,  Daňová evidence,  Rozvoj komunikačních dovedností,  Rozvoj obchodních dovedností,  Slaďování rodinného a pracovního života,

- celkem 10 setkání/dní po 6 vyučovacích hodinách, součástí každého modulu jsou individuální konzultace k danému tématu.

Podpora po rozjezdu podnikání

- prevence neúspěchu začínajících podnikatelů/podnikatelek,

- podpora začínajících podnikatelů/podnikatelek po zahájení samostatně výdělečné činnosti,

- každá osoba zapojená do projektu může po zahájení své podnikatelské činnosti využít až po dobu osmi měsíců možnosti odborných konzultací s experty na oblast: právo, daně, marketing a komunikace.

DOPOROVODNÉ AKTIVITY PROJEKTU

Workshopy Dobré praxe v podnikání“ a „Rodina není překážkou podnikání“

- setkání zapojených osob s úspěšnými podnikateli/podnikatelkami, resp. s odborníky na gender problematiku a problematiku slaďování rodinného a pracovního života,

- v průběhu realizace projektu celkem čtyři workshopy, vždy jeden workshop v každém okrese Libereckého kraje.

Besedy „Nebojme se podnikat“

- besedy určeny osobám navracejícím se z rodičovské dovolené na trh práce,

- plánováno 12 besed po celou dobu realizace projektu,

- besedy budou probíhat v mateřských a rodinných centrech v celém Libereckém kraji,

- cílem je předat osobám navracejícím se na trh práce cenné informace o zahájení samostatně výdělečné činnosti jako možnosti profesního uplatnění.

Centrum podpory podnikání

- praktická podpora začínajícím podnikatelům/podnikatelkám v podobě zázemí pro jejich aktivity (vybavená kancelář, včetně technického zázemí).

Přímá podpora účastníků/účastnicím projektu

- příspěvek na dopravu,

- příspěvek na hlídání dětí a závislých osob (v odůvodnitelných případech po schválení a předložení dokladu o zaplacení hlídání),

- přímou podporu je možné nárokovat u aktivit: Balíček produktů pro rozjezd podnikání – část I. a část II., workshopy „Dobré praxe v podnikání“ a „Rodina není překážkou v podnikání“.

Hlavním cílem projektu je zlepšit situaci cílové skupiny na trhu práce prostřednictvím podpory zahájení podnikání. Dílčím cílem je šíření informací problematiky slaďování rodinného a pracovního života a napomáhání zavádění těchto principů do praxe u zapojených osob. Cíle projektu bude dosaženo prostřednictvím komplexního poradenského programu na podporu zahájení podnikání. Program vychází ze zkušeností přípravného týmu s obdobnými projekty se zaměřením na rozjezd podnikání. V projektu je poskytována individuální podpora podnikatelů/ek i po zahájení podnikání. Vedle stěžejních aktivit budou nově zřízena Centra podpory podnikání a realizovány tematické workshopy a besedy v mateřských a rodinných centrech.
Centrum pro rodinu Náruč, o.s., Na Sběře 79, 511 01 Turnov
Realizace projektu byla zahájena 1.6.2012. V první fázi proběhly všechny důležité přípravné práce na projektu (stanovení podrobného harmonogramu realizace projektových aktivit, navázání spolupráce s úřady práce a mateřskými centry, stanovení termínů a místa konání informačních schůzek, jejich personální i technické zajištění, příprava informačních materiálů, letáků a plakátů, jejich distribuce mezi cílovou skupinu, příprava zahajovací tiskové zprávy, příprava projektových webových stránek, příprava a realizace výběrového řízení na dodavatele poradenství). Od září 2012 probíhají informační schůzky "Chcete začít podnikat" v okresech Česká Lípa a Jablonec nad Nisou, besedy v tamějších mateřských centrech, uskutečnily se výběry prvních účastnic a účastníků do projektu a nyní probíhá v Centrech podpory podnikání poradenský program (Balíček produktů pro rozjezd podnikání - část I. a II.) pro jednu skupinu v České Lípě a tři skupiny v Jablonci nad Nisou.
Otázku, jak skloubit péči o narozeného potomka s rodinou a po rodičovské dovolené i s profesní kariérou, si klade řada rodičů. Maminky, kterým se blíží konec rodičovské, mají před sebou nelehké období návratu do zaměstnání v nové životní roli. Projekt „Na vlastní noze“ financovaný z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR nabídl jedinečnou možnost podpořit právě tyto rodiče s malými dětmi, včetně samoživitelek, a pomoci jim při realizaci svého snu – zahájení vlastní podnikatelské činnosti. Budoucím podnikatelkám a podnikatelům byl průvodcem a rádcem od začátku jejich podnikání i po jeho rozjezdu. Od října 2012 do konce května 2014 prošlo projektem v celém Libereckém kraji bezmála 250 osob, včetně účastníků jednorázových besed konaných nejčastěji v mateřských a rodinných centrech na téma sladění rodinného a pracovního života, či několika workshopů na téma dobré praxe v podnikání. Unikátní komplexní poradenský program pro začínající podnikatelky či podnikatele pak absolvovalo přes 150 osob. V tuto chvíli reálně podniká 25 osob, další se chystají. Výstupem projektu je rovněž publikace – „Manuál do kapsy pro začínající drobné podnikatelky a podnikatele“ a výuková skripta zpracovaná jako komplexní podklad pro realizaci poradenství pro rozjezd podnikání.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Uchazeči/ky o zaměstnání (pečující o dítě do 15 let) - dlouhodobě nezaměstnané ženy (pro účel podpory se rozumí nezaměstnanost delší než 6 měsíců), - muži v obdobné situaci jako ženy s malými dětmi. Zájemci/kyně o zaměstnání (pečující o dítě do 15 let) - ženy ohrožené nezaměstnaností (vracející se po RD na trh práce, ve výpovědní lhůtě a v obdobných situacích), - ženy začínající podnikání a vykonávající samostatně výdělečnou činnost, - muži v obdobné situaci jako ženy s malými dětmi.