Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Projekt řeší získání a rozvoj znalostí zaměstnanců společnosti Pelikan Hardcopy CZ s.r.o. v oblastech, které přímo souvisejí s výrobním zaměřením společnosti. Projekt plánuje proškolit 40 zaměstnanců, kteří získají během jednotlivých školení nové znalosti a dovednosti nutné pro podávání vynikajících pracovních výkonů. Zvýšené pracovní kompetence umožní lépe dosáhnout dlouhodobého cíle společnosti, kterým je převzetí zbývajících klíčových aktivit (výzkum a vývoj, řízení kvality) z mateřské společnosti ve Švýcarsku. Předpokládaný počet absolventů je 330, minimum je 200.

Plánované oblasti školení jsou následující:

Specifické vzdělávání1. Školení výrobně-informačního systému Infor ERP Baan, který je centrálním nástrojem řízení výroby i všech ostatních aktivit v celé skupině Pelikan a je upraven na míru pro potřeby společnosti. Zaměstnanci v ČR obsluhují jednotlivé moduly na základní uživatelské úrovni. V souvislosti se zvyšováním jejich kompetencí je nutné zajistit uživatelům nadstavbové školení (nastavování parametrů, výrobních postupů, správa dat).2. Příprava podnikových lektorů v oblasti výzkumu a vývoje a řízení kvality. Cílem je, aby určení zaměstnanci získali od pracovníků mateřské společnosti, zejména globálního oddělení výzkumu a vývoje a centrálního řízení kvality, takové vědomosti a znalosti, aby mohli samostatně pracovat na vývoji nových výrobků a zároveň působili jako podnikoví lektoři v těchto oblastech.3. Výrobní školení - spočívají ve školení mistrů, výrobních dělníků a ostatních zaměstnanců na výrobní operace a technologické postupy  při zavádění nových či inovovaných výrobků do sériové výroby. Školení povedou podnikoví lektoři, vyškolení dle bodu 2.

Obecné vzdělávání1. Obecné jazykové vzdělávání2. Školení měkkých dovedností

Cílem projektu je zvýšit profesní kompetence zaměstnanců v oblasti skupinového výrobně-informačního systému, připravit podnikové lektory v oblasti výzkumu a vývoje a řízení kvality a realizovat školení zaměstnanců formou výrobních školení, která povedou výše uvedení podnikoví lektoři. Doplňkovou aktivitou je rozvoj jazykové terminologie a vybraná soft skills školení . Po skončení projektu budou zaměstnanci na takové úrovni, že budou schopni převzít některé z klíčových aktivit, které pro nás doposud zajišťuje mateřská společnost ve Švýcarsku. Po dobu trvání projektu bude proškoleno 40 zaměstnanců, předpokládaný celkový počet absolventů v případě plného obsazení všech kurzů je 330, minimální počet absolventů je 200. V průběhu projektu vznikne 5 nových produktů - školení.
Projekt je realizován bez partnerů.
Projekt bude realizován v průběhu 2 let. První dva měsíce jsou věnovány výběrovým řízením a přípravě projektu, od počátku roku 2011 pak bude realizováno vlastní vzdělávání. Veškeré kurzy budou probíhat v sídle společnosti v Kyjově, Svatoborská 395.
Po skončení projektu by měli být zaměstnanci na takové úrovni, že budou schopni převzít některé z klíčových aktivit, které pro společnost doposud zajišťuje mateřská firma. Po dobu trvání projektu bude proškoleno 40 zaměstnanců, předpokládaný celkový počet absolventů v případě plného obsazení všech kurzů je 330, minimální počet absolventů je 200. V průběhu projektu vznikne 5 nových produktů - školení. Projekt rovněž zvýší možnosti pro inovaci výrobků v blízké budoucnosti. Díky absolvovaným školením bude možné kromě jiného přesunout primární výzkum a vývoj z mateřské společnosti do ČR a společnost tak bude schopna zavádět inovované produkty v mnohem větší míře a rychleji než doposud.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílová skupina projektu byla identifikována na základě skloubení dvou potřeb: 1. Poptávka po vzdělávání ze strany zaměstnanců, která je evidována v hodnotících formulářích. Hodnotící pohovory jsou prováděny v pravidelných ročních intervalech a vedou je jednotliví nadřízení se svými zaměstnanci. Poslední kolo hodnotících pohovorů proběhlo v lednu a únoru 2010 a zúčastnilo se ho 391 zaměstnanců. Z toho 82 zaměstnanců má zájem aktivně se účastnit školení. Školení 40 osob je řešeno v rámci tohoto projektu, školení zbývajících 42 osob zajistí společnost vlastními zdroji. Vzor dotazníku a hodnotících formulářů je uveden v příloze č. 7. 2. Potřeba ze strany vedení společnosti. Z důvodu plánovaného převzetí dalších aktivit z mateřské společnosti ve Švýcarsku je nutno rozšířit profesní kompetence zaměstnanců a zvýšit jejich odbornou způsobilost. Cílovou skupinou projektu jsou vlastní zaměstnanci PHCZ z různých oddělení: 1. pracovníci výzkumu a vývoje: 5 zaměstnanců 2. oddělení řízení kvality - 3 zaměstnanci 3. výrobní oddělení - mistři a předáci, výrobní dělníci 4. plánovači, nákupčí, přípraváři výroby, vedoucí výroby, výrobní kontroling: 17 zaměstnanců 5. střední management společnosti - vedoucí jednotlivých středisek Celkem projekt počítá s proškolením 40 zaměstnanců, přičemž někteří zaměstnanci budou absolvovat školení ve více oblastech. Minimální počet absolventů bude 200. Projekt zlepší postavení cílových skupin ve smyslu získání větších znalostí, dovedností a odbornosti, čímž přispěje k posílení pozice PHCZ v rámci skupiny a nepřímo tak i k udržení zaměstnanosti v regionu. Po ukončení jednotlivých školení bude s absolventy provedeno interview s cílem získat zpětnou vazbu pro další školení a ověřit fakt, zda skutečně došlo ke změně v přístupu zaměstnanců k dané problematice. Budou prováděny neformální pohovory s účastníky během celého období projektu za účelem sledování, jak jde projekt dopředu a zda se naplňují stanovené cíle.