Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Obsahem předkládaného projektu je realizace vzdělávacích programů akreditovaných MPSV, jejichž potřebnost byla zjištěna dotazníkovým šetřením vzdělávacích potřeb pracovníků poskytovatelů sociálních služeb. Všechny vzdělávací programy budou realizovány pro pracovníky různých poskytovatelů jako nadregionální, což přinese efekt v podobě výměny zkušeností a sdílení dobré praxe mezi kraji ČR (kromě Prahy). Vzdělávací programy byly vytvořeny na základě dlouhodobých zkušeností předkladatele se vzděláváním pracovníků

zkušeností a sdílení dobré praxe mezi všemi kraji ČR (kromě Prahy). Vzdělávací programy byly vytvořeny na základě dlouhodobých zkušeností předkladatele se vzděláváním pracovníků poskytovatelů sociálních služeb. Předkladatel se zavazuje při realizaci projektu dbát na zajištění nejvyšší kvality poskytnutých vzdělávacích programů. Projekt je rozdělen do pěti hlavních aktivit podle zaměření vzdělávacích programů:

1.      Odborné stáže pro pracovníky pobytových zařízení - systém stáží zaměřený na zvyšování kvality poskytovaných služeb, případně na zkušenosti z transformačního procesu pobytových služeb.

2.     Management sociálních služeb (celkem 40 h) - pro vedoucí pracovníky Úvod do studia managementu, základní manažerské dovednosti, 8 h Strategie řízení organizace a SWOT analýza, 8 h Organizační struktura, 8h Managerské dovednosti související s hodnocením a kontrolou I., 8 h Managerské dovednosti související s hodnocením a kontrolou II., 8 h

3.     Řízení lidských zdrojů (celkem 38 h) Řízení lidských zdrojů, 8 h Personální řízení, 8 h Týmová práce, 8 h Vzdělávací seminář ke standardu č. 9 a 10, 6 h Supervize, 8 h

4.     Vzdělávání pracovníků zodpovědných za tvorbu metodik poskytování sociálních služeb v souladu se standardy kvality, 200 h

 

5.     POST, vzdělávací program posuzování stupně závislosti uživatelů/zájemců o sociální službu na pomoci jiné osoby, 174 h (lze absolvovat jednotlivé moduly v rozsahu cca 50 hodin)

Cílem projektu je rozvinout odborné kompetence pracovníků poskytovatelů sociálních služeb tak, aby efektivně zajišťovali integraci uživatelů služeb do běžného života ve společnosti a do volného trhu práce. Toho chce projekt dosáhnout naplněním dílčích cílů: 1. Příprava a realizace odborných stáží pro pracovníky poskytovatelů pobytových sociálních služeb. 2. Realizace akreditovaných vzdělávacích programů: - management sociálních služeb, - řízení lidských zdrojů v sociálních službách, - metodickou práci v sociálních službách, - komunikaci a posuzování stupně závislosti na pomoci druhé osoby s jednotlivými skupinami uživatelů / zájemců o službu. Dalším cílem je poskytnout tyto vzdělávací programy ve vysoké kvalitě a osobám, které prokážou dostatečnou kvalifikaci, zájem a provázanost s potřebami organizace, ve které jsou zaměstnáni.
Projekt není realizován ve spolupráci s partnerem.
U vzdělávacích aktivit 2) až 5) budou v rámci přípravné fáze osloveni poskytovatelé sociálních služeb, kteří vyjádřili předběžný zájem o vzdělávání. S lektory budou vyjednány termíny vzdělávání a bude sestaven harmonogram vzdělávání. V průběhu 2. a 3. měsíce budou zpracovávány přihlášky do vzdělávání. V případě velké poptávky po vzdělávání bude proveden výběr účastníků prostřednictvím výběrové řízení podle motivačního dopisu, CV a doporučení zaměstnavatele. Při výběru se bude také přihlížet k zastoupení druhů služeb nebo cílových skupin a k zastoupení všech přihlášených krajů. Vzdělávání bude realizováno vzhledem k nadregionálnímu dopadu v Praze, v seminární místnosti o.s. INSTAND. 1) ODBORNÉ STÁŽE PRO PRACOVNÍKY POBYTOVÝCH ZAŘÍZENÍ V rámci přípravy realizace stáží budou s organizacemi, které vyjádřily souhlas s přijímáním stážistů uzavřeny smlouvy o poskytování stáží. Stážisté budou podpořeni ve stanovování cílů a způsobů jejich dosažení s využitím prvků koučování. Přijímající organizace se bude moci společně se stážisty zaměřit na konkrétní činnosti a oblasti. Omezí se tak běžné riziko stáží, kdy stážisté jsou „diváky“ bez vtažení pozorovaného k vlastní činnosti a implementace do praxe. Za obsah stáže bude odpovědná přijímající organizace, resp. průvodce stáží. 2) MANAGEMENT SOCIÁLNÍCH SLUŽEB Rozsah vzdělávání Management sociálních služeb je 40 hodin a zahrnuje téma – úvod do studia managementu, základní manažerské dovednosti, strategie řízení organizace a SWOT analýza, organizační struktura, manažerské dovednosti související s hodnocením a kontrolou I a II. Aktivita bude v plném rozsahu realizována dvakrát v období březen 2014 – červen 2015, tzv. I. a II. běh. 3) ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Tato aktivita má rozsah 38 hodin a skládá se z témat vzdělávání – řízení lidských zdrojů, personální řízení, týmová práce, vzdělávací seminář ke standardu č. 9 a 10, supervize. Aktivita bude v plném rozsahu realizována dvakrát v období březen 2014 – červen 2015, tzv. I. a II. běh. 4) VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ ZODPOVĚDNÝCH ZA TVORBU METODIK POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V SOULADU SE STANDARDY KVALITY Jednotlivé moduly vzdělávacího programu budou realizovány v období březen 2014 – červen 2015. Vzdělávání bude probíhat v třídenních teoretických blocích. Mezi teoretickými bloky budou účastníci vzdělávání provádět praktickou aplikaci metodické práce ve svém zařízení (celkem 9 dní x 8 hodin) a 8 hodin budou provádět náslech/konzultaci u svého kolegy, účastníka vzdělávání v jiném zařízení. Na základě akreditace bude každý účastník průběžně zpracovávat obsáhlé portfolio, které bude na závěr hodnoceno lektory. Obsah teoretického vzdělávání bude tematicky zaměřena - kontrola, týmová práce, technologie tvorby metodik, znám a učím, řešení konfliktů, problematické situace v týmu, prezentace vytvořených portfolií, vyhodnocení vzdělávání. 5) POST – Vzdělávací program posuzování stupně závislosti uživatelů / zájemců o sociální službu na pomoci jiné osoby. Rozsah 174 hodin. V období březen 2014 – červen 2015 budou realizovány jednotlivé moduly vzdělávacího programu: - Specifika přístupu k lidem s duševním onemocněním, mentálním, tělesným, smyslovým postižením, k seniorům a lidem s demencí v rámci posuzování stupně závislosti na pomoci jiné osoby - Metody zjišťování informací k hodnocení míry závislosti osob na pomoci jiné osoby - Metody vyhodnocování informací k hodnocení míry závislosti osob na pomoci jiné osoby - Efektivní komunikace v rámci posuzování stupně závislosti osob na pomoci jiné osoby - Kazuistická práce pod supervizí Vzdělávání proběhne v 7 vícedenních blocích. Účastníci zpracují závěrečnou kazuistiku shrnující nabyté znalosti z jednotlivých modulů (podmínka úspěšného zakončení podle akreditace). Místem realizace bude výuková místnost o. s. INSTAND.
Pracovníci poskytovatelů sociálních služeb prostřednictvím podpořených a rozšířených kompetencí efektivněji podporují integraci uživatelů služeb do běžného života ve společnosti a na trhu práce. Vyšší kvalita poskytovaných služeb díky hlubšímu vhledu do managementu, řízení lidských zdrojů, zavádění a tvorbě metodických postupů v souladu se standardy a posuzování stupně závislosti na pomoci druhé osoby jak zájemců o sociální službu, tak i u stávajících uživatelů sociálních služeb.
Projekt nemá mezinárodní spolupráci.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Poskytovatelé sociálních služeb a další subjekty poskytující služby napomáhající sociální integraci cílovým skupinám.