Průběh projektu byl zajištěn realizací jednotlivých klíčových aktivit:
KA 01 Personální zabezpečení výkonu SPO
Byla realizována klíčová aktivita vytvoření 2 pracovních místa nové sociální pracovníky na úvazek 1,0 (10.2.2014 – 30.6.2015 a 4.3.2014 – 30.6.2015), kteří v rámci projektu poskytovali SPO v souladu se standardy kvality, spolupodíleli se na tvorbě vnitřních dokumentů a vnitřních metodik. Dále ověřuvali funkčnost jednotlivých implementovaných standardů v praxi, zjišťuvali zpětnou vazbu od klientů. Rovněž se účastnili aktivit v rámci KA 02. Výstupem klíčové aktivity je vnitřní předpis specializace personálního zajištění OSPOD Nýřany.
KA 02 Profesní rozvoj zaměstnanců
V souladu s harmonogramem projektu probíhala realizace dané klíčové aktivity nákupem odborné literatury, realizací supervizních setkání k týmové a individuální podpoře, k postupném zpracování standardů pro daný správní obvod a jejich implementaci do přímé praxe a ve vytváření plánů individuálních vzdělávacích potřeb na konkrétních pracovních pozicích sociálních pracovníků. Výstupem je 10 plánů individuálního vzdělávání.
Dále zde došlo k nepodstatné změně, kdy z uspořených finančních prostředků bylo opakovaně uhrazeno akreditované vzdělávání pro celkem 9 sociálních pracovnic (Nový občanský zákoník a rodinné právo, Rodinné právo – aktuality a praxe s ohledem na NOZ, Kurátor pro mládež, Práce s dětmi a jejich drogově závislými rodiči, Dítě a poruchy rodinného prostředí, Vedení rozhovoru s dětským klientem). Všechny pracovnice kurzy úspěšně absolvovaly a získaly osvědčení. Počet absolventů dosáhl hodnoty 28.
KA 03 Systematizace odborné spolupráce
V rámci realizace klíčové aktivity byla v souladu s harmonogramem projektu vytvořena databáze spolupracujících subjektů, vytvářejících síť spolupracujících organizací podílejících se na výkonu sociálně právní ochrany dětí a mládeže. Dále byla vytvořena metodika multidisciplinární spolupráce specifikující postupy součinnosti OSPOD a spolupracujících subjektů ve správním obvodu. V rámci sítě spolupracujících subjektů se uskutečnily 3 workshopy.
KA 04 Materiální a technické vybavení pro výkon SPO
V rámci dané klíčové aktivity došlo v souladu s harmonogramem k nákupu plánovaného zařízení, a to: 1 ks digitální fotoaparát, 2 ks mobilní telefon, 2 ks multifunkce, 2 ks počítačová sestava.
KA 05 Koordinace a řízení projektu
V rámci klíčové aktivity koordinace a řízení projektu byly pravidelně realizovány pracovní schůzky projektového a finančního manažera k průběžnému třídění podkladů k jednotlivým klíčovým aktivitám a rovnoměrnému čerpání rozpočtu, porady realizačního týmu, na nichž bylo vyhodnocováno naplňování jednotlivých KA a monitorovacích indikátorů. Dále byly zpracovávány monitorovací zprávy.