Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Prostřednictvím klíčových aktivit dojde k naplnění cíle projektu, který směřuje k systémové a komplexní podpoře OSPOD Nýřany v kontextu zavádění standardů kvality sociálně-právní ochrany dětí obecního úřadu obce s rozšířenou působností. Obsah projektu tvoří komplexní celek klíčových aktivit:1. personální zabezpečení výkonu sociálně-právní ochrany dětí - navýšení počtu zaměstnanců o 2 nové sociální pracovníky pro výkon agendy sociálně-právní ochrany dětí; 2. profesní rozvoj zaměstnanců - pravidelná a průběžná podpora zaměstnanců kvalifikovaným odborníkem (supervizorem) a nákup odborné literatury pro výkon SPO; 3. systém odborné spolupráce v multidisciplinárních týmech - zmapování sítě a součinnosti multidisciplinárního týmu ve správním obvodu Nýřany, 3 workshopy s návaznou tvorbou metodiky; 4. materiální vybavení pro výkon sociálně-právní ochrany - nákup vybavení ve vazbě na 2 nově vytvořené pracovní pozice sociálních pracovníků. Prostřednictvím realizace klíčových aktivit dojde k naplnění cíle projektu, kterým je standardizace OSPOD Nýřany dle vyhl. 473/2012 Sb.

Cílem projektu je systémová a komplexní podpora OSPOD Nýřany v kontextu zavádění standardů kvality sociálně-právní ochrany dětí. Aplikací klíčových aktivit projektu dojde k postupnému zvyšování kvality výkonu sociálně-právní ochrany dětí, a to na základě vytvoření inovovaných podmínek pro činnost orgánu sociálně-právní ochrany ve správním obvodu Nýřany. Týmem OSPOD v součinnosti s vedením Města Nýřany byly identifikovány priority v zavádění standardů kvality: personální zabezpečení výkonu sociálně-právní ochrany dětí, profesní rozvoj zaměstnanců, systém odborné spolupráce v multidisciplinárních týmech a materiální vybavení pro výkon sociálně-právní ochrany. Cílem projektu je naplnění stanovených priorit prostřednictvím definovaných klíčových aktivit.
-
Průběh projektu byl zajištěn realizací jednotlivých klíčových aktivit: KA 01 Personální zabezpečení výkonu SPO Byla realizována klíčová aktivita vytvoření 2 pracovních místa nové sociální pracovníky na úvazek 1,0 (10.2.2014 – 30.6.2015 a 4.3.2014 – 30.6.2015), kteří v rámci projektu poskytovali SPO v souladu se standardy kvality, spolupodíleli se na tvorbě vnitřních dokumentů a vnitřních metodik. Dále ověřuvali funkčnost jednotlivých implementovaných standardů v praxi, zjišťuvali zpětnou vazbu od klientů. Rovněž se účastnili aktivit v rámci KA 02. Výstupem klíčové aktivity je vnitřní předpis specializace personálního zajištění OSPOD Nýřany. KA 02 Profesní rozvoj zaměstnanců V souladu s harmonogramem projektu probíhala realizace dané klíčové aktivity nákupem odborné literatury, realizací supervizních setkání k týmové a individuální podpoře, k postupném zpracování standardů pro daný správní obvod a jejich implementaci do přímé praxe a ve vytváření plánů individuálních vzdělávacích potřeb na konkrétních pracovních pozicích sociálních pracovníků. Výstupem je 10 plánů individuálního vzdělávání. Dále zde došlo k nepodstatné změně, kdy z uspořených finančních prostředků bylo opakovaně uhrazeno akreditované vzdělávání pro celkem 9 sociálních pracovnic (Nový občanský zákoník a rodinné právo, Rodinné právo – aktuality a praxe s ohledem na NOZ, Kurátor pro mládež, Práce s dětmi a jejich drogově závislými rodiči, Dítě a poruchy rodinného prostředí, Vedení rozhovoru s dětským klientem). Všechny pracovnice kurzy úspěšně absolvovaly a získaly osvědčení. Počet absolventů dosáhl hodnoty 28. KA 03 Systematizace odborné spolupráce V rámci realizace klíčové aktivity byla v souladu s harmonogramem projektu vytvořena databáze spolupracujících subjektů, vytvářejících síť spolupracujících organizací podílejících se na výkonu sociálně právní ochrany dětí a mládeže. Dále byla vytvořena metodika multidisciplinární spolupráce specifikující postupy součinnosti OSPOD a spolupracujících subjektů ve správním obvodu. V rámci sítě spolupracujících subjektů se uskutečnily 3 workshopy. KA 04 Materiální a technické vybavení pro výkon SPO V rámci dané klíčové aktivity došlo v souladu s harmonogramem k nákupu plánovaného zařízení, a to: 1 ks digitální fotoaparát, 2 ks mobilní telefon, 2 ks multifunkce, 2 ks počítačová sestava. KA 05 Koordinace a řízení projektu V rámci klíčové aktivity koordinace a řízení projektu byly pravidelně realizovány pracovní schůzky projektového a finančního manažera k průběžnému třídění podkladů k jednotlivým klíčovým aktivitám a rovnoměrnému čerpání rozpočtu, porady realizačního týmu, na nichž bylo vyhodnocováno naplňování jednotlivých KA a monitorovacích indikátorů. Dále byly zpracovávány monitorovací zprávy.
Monitorovací indikátory: Počet podpořených osob celkem: 9 Počet podpořených organizací: 1 Počet absolventů kurzů: 28 Počet nově vytvořených produktů: 1 metodika systému odborné spolupráce multidisciplinárních týmů
-

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Orgány veřejné správy působící v oblasti sociální integrace