Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Realizace předkládaného projektu se týká podporovaných činností v rámci tématu B výzvy 89 - "Implementace principů projektového řízení do praxe úřadu". Cílem projektu je zavést na městské části Praha 10, která patří mezi jednu z největších městských částí hl. m. Prahy, řízení projektů a jejich centrální administraci (projektovou kancelář) vycházející z principů celosvětově nejrozšířenější metodiky projektového řízení Prince2. Tohoto cíle bude dosaženo prostřednictvím realizace těchto aktivit:

- analýza stávajícího stavu,

- návrh centrálního řešení (vytvoření metodiky),

- implementace metodiky, pracovních postupů a SW nástroje pro řízení projektů,

- školení vybraných zaměstnanců úřadu na metodiku Prince2,

- následná konzultační podpora (mentoring), zapracování požadavků na změny,

- ověření systému (projektový audit).

 

Realizace projektu umožní na MČ Praha 10 dosáhnout zejména těchto přínosů:

-stanovení jednotných pravidel pro řízení všech projektů a kontrola jejich dodržování,

-zajišťování dat pro rozhodování vedení úřadu o dalším osudu jednotlivých projektů,

-optimalizace využití zdrojů úřadu, zamezení redundancí v dodávkách vícero projektů,

-minimalizace rizik spojených s tím, že bude dodán produkt, který nebude odpovídat požadavkům MČ Praha 10,

-uložení všech dokumentů k projektům na jednom místě,

-SW nástroj pro evidenci a řízení projektů umožní snazší plánování a kontrolování milníků projektu,

-projektová kancelář se stane jedním z hlavních nástrojů pro dodání podkladů pro audity apod.

Hlavním cílem projektu je pro MČ Praha 10 navrhnout, do praxe zavést a následně ověřit fungování metodiky pro řízení projektů a centrální administraci (projektovou kancelář) vycházející z principů celosvětově nejrozšířenější metodiky projektového řízení Prince2. Ta představuje ucelený přístup k řízení jakéhokoliv druhu projektů a je využívána nejen komerčními společnostmi, ale také organizacemi veřejné správy (jedná se mj. o oficiální metodiku britské vlády a v ČR je v modifikované podobě využívána veřejnou i státní správou pod názvem PrinceeGon).
Projekt nemá partnera.
1. Analýza stávajícího stavu 2. Návrh centrálního řešení (vytvoření metodiky) vycházející z metodologie PRINCE2 3. Implementace metodiky, pracovních postupů a SW nástroje 4. Realizace školení projektového řízení pro zaměstnance úřadu 5. Následná konzultační podpora, zapracování požadavků na změny 6. Audit projektů v organizaci
Celková koncepce projektu je navržena tak, aby umožnila na MČ Praha 10 implementovat a do praxe zavést metodiku a jasná pravidla pro řízení jakéhokoliv druhu projektu, poskytla klíčovým zaměstnancům dostatečné znalosti týkajících se technik projektového řízení vycházející z best practices obsažených v metodice Prince2 a zavedla centrální evidenci projektů (projektovou kancelář).
NE

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílovou skupinu projektu tvoří úřad městské části Praha 10 a její zaměstnanci. Přestože metodika projektového řízení bude závazná pro všechny zaměstnance, bylo s ohledem na vysoké náklady projektového školení rozhodnuto o tom, že vzdělávacích kurzů se účastní z každého odboru 3 lidé. Celkem tedy bude proškoleno 33 osob. Z toho 11 osob bude kurz zakončovat zkouškou a vydáním mezinárodně uznávaného certifikátu projektového řízení Prince2 a 22 osob bude ukončovat kurz vydáním certifikátu o absolvování.