Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Městský úřad obce Štětí usiluje o a) zvýšení kvality řízení na MÚ,b) vypracování Strategického plánu rozvoje města,c) implementaci nových metod finančního řízení, d) zefektivnění řízení lidských zdrojů a e) vzdělání zaměstnanců MÚ Štětí. Realizace projektu je plánována na 1.1.2013 až 31.3.2015. Výsledkem budou 1. vyškolení zaměstnanci, 2. výstup ze sebehodnocení CAF, 3. strategický plán města Štětí  4. vypracovaná Strategie MÚ, 5. funkční systém hodnocení zaměstnanců 6. metodika strategického plánování a řízení obce vč. rozpočtového výhledu na dalších 5 let. Budou vypracovány analýzy v obl. Balanced Scorecard, SWOT analýza, do realizace budou zapojeny odborné pracovní skupiny. Výsledné změny ve finanční i personální praxi úřadu povedou k transparentnosti a větší efektivitě.

Městský úřad obce Štětí usiluje o a) zvýšení kvality řízení na MÚ, b) vypracování Strategického plánu rozvoje města, c) implementaci nových metod finančního řízení, d) zefektivnění řízení lidských zdrojů a e) vzdělání zaměstnanců MÚ Štětí. Realizace projektu je plánována na 1.1.2013 až 31.3.2015. Výsledkem budou 1. vyškolení zaměstnanci, 2. výstup ze sebehodnocení CAF, 3. strategický plán města Štětí 4. vypracovaná Strategie MÚ, 5. funkční systém hodnocení zaměstnanců 6. metodika strategického plánování a řízení obce vč. rozpočtového výhledu na dalších 5 let. Budou vypracovány analýzy v obl. Balanced Scorecard, SWOT analýza, do realizace budou zapojeny odborné pracovní skupiny. Výsledné změny ve finanční i personální praxi úřadu povedou k transparentnosti a větší efektivitě.
Bude nastaveno hodnocení úřadu dle modelu CAF (=systém kvality ve státní správě), sebehodnocení bude implementováno do každodenní praxe úředníků. Aktivita bude realizována v následujících krocích: A) Ustavení týmu pro zavedení modelu CAF do úřadu. B) Úvodní plánování, určení rozsahu a přístupu sebehodnocení. C) Shromáždění materiálů a dokumentace. D) Zajištění komunikace. E) Realizace 1. sebehodnocení na úřadu dle modelu CAF F) Zpracování 1. Sebehodnotící zprávy a plánu zlepšování. G) Realizace 2. sebehodnocení na úřadu dle modelu CAF Druhé sebehodnocení bude realizováno s ročním odstupem od prvního, stejným realizačním týmem. H) Zpracování 2. Sebehodnotící zprávy a plánu zlepšování. Aplikace modelu CAF Zpráva bude reflektovat změny v řízení a organizaci úřadu a efekt změn na fungování úřadu. Budou porovnány výsledky z obou sebehodnocení, ty budou východiskem pro další strategické plánování obce. Strategické plánování a tvorba zásadních koncepcí obce 1. Strategický plán rozvoje města: Pracovní skupiny: 6 zaměstnanců úřadu, zastupitel města, zástupci občanů a místních podniků. Dílčí aktivita bude realizována v následujících krocích: a) analýza rozvojového potenciálu a stávajícího stavu strategického plánu Města b) formulace charakteristik potřeb strategického plánování c) tvorba metodiky strategického plánování d) tvorba Strategického plánu města Štětí a akčního plánu pro jeho naplňování 2. Strategie úřadu: Dílčí aktivita bude realizována ve 4 krocích: a) Ustanovení týmu pro zpracování Strategie MÚ, rozdělení kompetencí (metodikCAF), b) Analýza stávajícího stavu úřadu v obl. BSC, c) příprava strategie MÚ v dílčích oblastech BSC s vazbou na Strategický plán rozvoje obce a výstupů z projektu Zdravé město, d) implementace strategie úřadu do praxe prostřednictvím modelu BSC (k tomu se pojí aktivity 3, 4, 5). Aktivita bude realizována v budově úřadu, a to v době od března do listopadu 2013 (9 měsíců) Implementace metod, postupů a dobré praxe v oblasti finančního řízení obce Hlavním cílem je zavedení nových prvků finančního řízení do praxe úřadu včetně vytvoření rozpočtového výhledu s analýzou financí obce. Aktivita bude realizována prostřednictvím dílčích kroků: a) Ustanovení realizačního týmu klíčové aktivity. Jeho členy budou 3 zastupitelé, tajemník, vedoucí ekonomického odboru, hlavní účetní. b) analýza finančního zdraví obce Štětí (SWOT analýza silných a slabých stránek financí obce/města, příležitostí a ohrožení, návrh závazných ukazatelů rozpočtu pro udržení a zajištění finančního zdraví, analýza spolupráce obce s příspěvkovými organizacemi s návrhy doporučení pro optimalizaci zdrojů) c) rozpočtový výhled obce na následujících 5 let akcentující přijatá doporučení z analýzy d) proces a vazba mezi tvorbou a realizací strategií a cílů a financemi města, e) opatření ke zlepšení a stabilizaci stavu financí města s důrazem na vývoj ekonomiky a průběh světové finanční recese, zavedení nových prvků finančního řízení do praxe úřadu Zefektivnění řízení lidských zdrojů na úřadu Budou zavedeny systémové nástroje v řízení lidských zdrojů. Východiskem budou závěry ze zpracované Strategie MÚ a modelu CAF. Aktivita bude realizována prostřednictvím dílčích kroků: a) Ustanovení realizačního týmu zodpovědného za organizaci a realizaci aktivity. Na aktivitě se bude podílet 9 pracovníků úřadu: tajemník,vedoucí jednotlivých odborů úřadu a vedoucí organizačních složek (6 pracovníků), koordinátorka projektu Zdravé město, konzultant pro zavádění výsledků CAF do plánování a praxe, b) Zajištění návaznosti jednotlivých kroků na výstupy ze zavedení metody CAF, vypracování strategií a modelů pro možnosti řízení lidských zdrojů úřadu na základě výsledků aplikace modelu CAF, c) Zpracování kompetenčních modelů pro klíčové pracovní pozice na úřadu, vedoucí odboru, referent, d) tvorba a aplikace systému hodnocení zaměstnanců úřadu, stanovení kritérií hodnocení (výkon, způsobilost), e) tvorba a aplikace Standardu personalistiky pro vedoucí zaměstnance úřadu (minimum personální práce vedoucího zaměstnance vůči svým podřízeným, přehledná a věcná forma), f) tvorba hodnotící zprávy Aplikace modelu CAF při zefektivňování řízení lidských zdrojů ve veřejné správě Realizace aktivity povede k zavedení systémových opatření do praxe městského úřadu vedoucích k zefektivnění řízení lidských zdrojů. Vzdělávání zaměstnanců a zastupitelů Vzdělávání připraví zaměstnance a odborné týmy pro realizaci projektu a aplikaci výstupů aktivit. 1. Proškolení dvou interních lektorů na úřadu - čtyřdenní akreditovaný kurz pro zaškolení lektorů: a) Identifikace vzdělávacích potřeb, b) tvorba vzdělávacího plánu, c) příprava vzdělávací akce, d) realizace vzdělávací akce, proces realizace vzdělávací akce, mapa aktivit, techniky, e) hodnocení vzdělávací akce především z pohledu zlepšení výkonu správních činností. 2. Budou vyškoleni zaměstnanci úřadu. Náplní vlastního vzdělávání zaměstnanců, zastupitelů budou akreditované kurzy: a) Strategické plánování a řízení ve veřejné správě (2 nebo 4 dny), b) Praxe finančního řízení a plánování obce (6 nebo 4 dny), c) Projektové řízení ve veřejné správě (4 dny), d) Proškolení v systému hodnocení zaměstnanců a vedení hodnotícího rozhovoru (1 den), e) Finanční řízení a plánování obce (4 dny).
KA1 Zavedený model sebehodnocení CAF, který bude obsahovat: - sebehodnotící zpráva z 1. sebehodnocení včetně vazby na výstupy z projektu Zdravé město - vypracovaný plán zlepšování k 1. sebehodnotící zprávě - sebehodnotící zpráva z 2. sebehodnocení včetně vazby na výstupy z projektu Zdravé město - vypracovaný plán zlepšování k 2. sebehodnotící zprávě. KA2 Výstupem služby budou tato díla (hmotně zachycené výsledky činnosti): a. Metodika strategického plánování obce b. Zpráva o sociálně-ekonomickém a environmentálním stavu města, demografickém vývoji, podmínkách pro podnikání, zájmu a potřebách občanů a dalších ukazatelích potřebných pro strategické plánování c. Strategický plán rozvoje města Štětí včetně akčního plánu pro jeho naplňování d. Metodika zpracování a aktualizace strategie MÚ e. Strategie MÚ. KA3 Výstupem služby budou tato díla (hmotně zachycené výsledky činnosti): a) Analýza financí obce, b) Vytvoření rozpočtového výhledu obce, c) Manuál uvádějící do problematiky řízení cílů, financí a hospodařeni samosprávy. KA4 Výstupem služby budou tato díla (hmotně zachycené výsledky činnosti): a) Kompetenční model obce, b) Systém hodnocení zaměstnanců úřadu, c) Standard personalistiky pro vedoucí zaměstnance úřadu, d) Závěrečná hodnotící zpráva modelu CAF při zefektivňování řízení lidských zdrojů ve veřejné správě. KA5 Výstupem služby bude proškolení 28 osob. Ty budou rozděleny do čtyř skupin různých velikostí: 6 zastupitelů, 5 vedoucích zaměstnanců, 15 dalších zaměstnanců, 2 interní lektoři. Členové realizačního týmu projektu jsou pro tuto aktivitu zároveň členy cílové skupiny, zúčastní se školení v oblasti strategického plánování a řízení obce a projektového řízení. Realizaci aktivity budou zajišťovat externí lektoři ve spolupráci s konzultantem zavádění CAF.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Politici územných samosprávných celků včetně volených zástupců územných samosprávných celků Územní samosprávné celky a úřady územních samosprávných celků, jejich orgány a jejich zaměstnanci CS je složena z 55 zam. Města Štětí a org. slož. (+ 28 + 8 + 20 ) Aktivně bude do proj. aktivit zapojeno: A) 6 vedoucích zam. (vedoucí odborů a organizačních složek), B) 15 dalších zaměstnanců MÚ Štětí, C) 2 inter. lektoři MÚ Štětí D) Ostatní zam. MÚ. Příjemci výstupů projektu s možností připomínkování a doporučení v jeho jednotlivých fázích Skupinám CS jsou jsou určeny všechny části projektu, zejména však č. 4 a č. 5, ty se soustředí na zavedení systémových nástrojů v oblasti řízení zaměstnanců úřadu a odpovídající vzdělání zaměstnanců, jehož výsledkem bude zvýšení jejich kompetence k zavedení systémových opatření v oblastech strategického, personálního, projektového a finančního řízení obce a které je nezbytné pro dosažení cílů projektu v plánovaném rozsahu. CS se na přípravě projektu a jednotlivých vzdělávacích bloků přímo podílela věcnými připomínkami, náplň kurzů přímo vyplývá z jejích potřeb. 1. Budou zpracovány kompetenční modely pro klíčové pracovní pozice, vedoucí odboru, referent. Budou určeny znalosti, dovednosti a projevy,které musí daní zam. prokazovat, aby bylo dosaženo cílů úřadu. 2. Bude vytvořena aplikace systému hodnocení zaměstnanců včetně stanovení kritérií hodnocení v oblasti výkonnosti a způsobilosti. 3. Bude vytvořena aplikace Standardu personalistiky pro vedoucí zaměstnance, které přehlednou a věcnou formou zpracuje minimum personální práce vedoucího zaměstnance vůči svým podřízeným. 4. Vedoucí zam. se zúčastní akreditovaných kurzů Strategické plánování a řízení ve veřejné správě, Praxe finančního řízení a plánování obce,Projektové řízení ve veřejné správě, Proškolení v systému hodnocení zaměstnanců a vedení hodnotícího rozhovoru. 5. Zaměstnanci absolvují kurzy Strategické plánování a řízení ve veřejné správě, Finanční řízení a plánování obce, Proškolení v systému hodnocení zaměstnanců a vedení hodnotícího rozhovoru. 6. Bude zlepšena kvalita řízení zejména v oblasti financí a lidských zdrojů a kvalifikovanost managementu.