Bude nastaveno hodnocení úřadu dle modelu CAF (=systém kvality ve státní správě), sebehodnocení bude implementováno do každodenní praxe úředníků.
Aktivita bude realizována v následujících krocích:
A) Ustavení týmu pro zavedení modelu CAF do úřadu.
B) Úvodní plánování, určení rozsahu a přístupu sebehodnocení.
C) Shromáždění materiálů a dokumentace.
D) Zajištění komunikace.
E) Realizace 1. sebehodnocení na úřadu dle modelu CAF
F) Zpracování 1. Sebehodnotící zprávy a plánu zlepšování.
G) Realizace 2. sebehodnocení na úřadu dle modelu CAF Druhé sebehodnocení bude realizováno s ročním odstupem od prvního, stejným realizačním týmem.
H) Zpracování 2. Sebehodnotící zprávy a plánu zlepšování.
Aplikace modelu CAF
Zpráva bude reflektovat změny v řízení a organizaci úřadu a efekt změn na fungování úřadu. Budou porovnány výsledky z obou sebehodnocení, ty budou východiskem pro další strategické plánování obce.
Strategické plánování a tvorba zásadních koncepcí obce
1. Strategický plán rozvoje města: Pracovní skupiny: 6 zaměstnanců úřadu, zastupitel města, zástupci občanů a místních podniků.
Dílčí aktivita bude realizována v následujících krocích:
a) analýza rozvojového potenciálu a stávajícího stavu strategického plánu Města
b) formulace charakteristik potřeb strategického plánování
c) tvorba metodiky strategického plánování
d) tvorba Strategického plánu města Štětí a akčního plánu pro jeho naplňování
2. Strategie úřadu: Dílčí aktivita bude realizována ve 4 krocích:
a) Ustanovení týmu pro zpracování Strategie MÚ, rozdělení kompetencí (metodikCAF),
b) Analýza stávajícího stavu úřadu v obl. BSC,
c) příprava strategie MÚ v dílčích oblastech BSC s vazbou na Strategický plán rozvoje obce a výstupů z projektu Zdravé město,
d) implementace strategie úřadu do praxe prostřednictvím modelu BSC (k tomu se pojí aktivity 3, 4, 5).
Aktivita bude realizována v budově úřadu, a to v době od března do listopadu 2013 (9 měsíců)
Implementace metod, postupů a dobré praxe v oblasti finančního řízení obce
Hlavním cílem je zavedení nových prvků finančního řízení do praxe úřadu včetně vytvoření rozpočtového výhledu s analýzou financí obce.
Aktivita bude realizována prostřednictvím dílčích kroků:
a) Ustanovení realizačního týmu klíčové aktivity. Jeho členy budou 3 zastupitelé, tajemník, vedoucí ekonomického odboru, hlavní účetní.
b) analýza finančního zdraví obce Štětí (SWOT analýza silných a slabých stránek financí obce/města, příležitostí a ohrožení, návrh závazných ukazatelů rozpočtu pro udržení a zajištění finančního zdraví, analýza spolupráce obce s příspěvkovými organizacemi s návrhy doporučení pro optimalizaci zdrojů)
c) rozpočtový výhled obce na následujících 5 let akcentující přijatá doporučení z analýzy
d) proces a vazba mezi tvorbou a realizací strategií a cílů a financemi města,
e) opatření ke zlepšení a stabilizaci stavu financí města s důrazem na vývoj ekonomiky a průběh světové finanční recese, zavedení nových prvků finančního řízení do praxe úřadu
Zefektivnění řízení lidských zdrojů na úřadu
Budou zavedeny systémové nástroje v řízení lidských zdrojů.
Východiskem budou závěry ze zpracované Strategie MÚ a modelu CAF.
Aktivita bude realizována prostřednictvím dílčích kroků:
a) Ustanovení realizačního týmu zodpovědného za organizaci a realizaci aktivity. Na aktivitě se bude podílet 9 pracovníků úřadu: tajemník,vedoucí jednotlivých odborů úřadu a vedoucí organizačních složek (6 pracovníků), koordinátorka projektu Zdravé město, konzultant pro zavádění výsledků CAF do plánování a praxe,
b) Zajištění návaznosti jednotlivých kroků na výstupy ze zavedení metody CAF, vypracování strategií a modelů pro možnosti řízení lidských zdrojů úřadu na základě výsledků aplikace modelu CAF,
c) Zpracování kompetenčních modelů pro klíčové pracovní pozice na úřadu, vedoucí odboru, referent,
d) tvorba a aplikace systému hodnocení zaměstnanců úřadu, stanovení kritérií hodnocení (výkon, způsobilost),
e) tvorba a aplikace Standardu personalistiky pro vedoucí zaměstnance úřadu (minimum personální práce vedoucího zaměstnance vůči svým podřízeným, přehledná a věcná forma),
f) tvorba hodnotící zprávy Aplikace modelu CAF při zefektivňování řízení lidských zdrojů ve veřejné správě Realizace aktivity povede k zavedení systémových opatření do praxe městského úřadu vedoucích k zefektivnění řízení lidských zdrojů.
Vzdělávání zaměstnanců a zastupitelů
Vzdělávání připraví zaměstnance a odborné týmy pro realizaci projektu a aplikaci výstupů aktivit.
1. Proškolení dvou interních lektorů na úřadu - čtyřdenní akreditovaný kurz pro zaškolení lektorů:
a) Identifikace vzdělávacích potřeb,
b) tvorba vzdělávacího plánu,
c) příprava vzdělávací akce,
d) realizace vzdělávací akce, proces realizace vzdělávací akce, mapa aktivit, techniky,
e) hodnocení vzdělávací akce především z pohledu zlepšení výkonu správních činností.
2. Budou vyškoleni zaměstnanci úřadu.
Náplní vlastního vzdělávání zaměstnanců, zastupitelů budou akreditované kurzy:
a) Strategické plánování a řízení ve veřejné správě (2 nebo 4 dny),
b) Praxe finančního řízení a plánování obce (6 nebo 4 dny),
c) Projektové řízení ve veřejné správě (4 dny),
d) Proškolení v systému hodnocení zaměstnanců a vedení hodnotícího rozhovoru (1 den),
e) Finanční řízení a plánování obce (4 dny).