Předkládaný projekt společností Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, s.r.o. se ve svých výstupech zaměřuje na komplexní řešení problematiky rozvoje a motivace lidských zdrojů skrze realizaci nového komplexního systému vzdělávání pracovníků sektoru údržby.
Hlavním cílem projektu je zvýšení kvalifikace, odbornosti a zisk nových dovedností pracovníků údržby. Vyšší kvalitou pracovníků údržby se dále zvýší bezpečnost práce, TPCA chce také dosáhnout snazší proveditelnosti výroby s nižšími náklady, usnadnění modernizace výroby a snížení dopadu výroby na životní prostředí.
Hlavní cíl projektu bude naplňován skrze realizaci 17 kurzů dalšího vzdělávání. 15 kurzů je specifického charakteru a 2 jsou odborné kurzy obecné. Jednotlivé kurzy jsou rozděleny do 6ti klíčových aktivit podle sektorů údržby.Cílovou skupinou projektu jsou zaměstnanci údržby. Do vzdělávání budou zapojeni zaměstnanci těchto pozic: Operátor údržby, starší operátor údržby, team leader údržby, mistr údržby a někteří pracovníci engineeringu (jedná se jen o osoby, které se zároveň pohybují v údržbě). Profese těchto osob z cílové skupiny vyžaduje vysokou specializaci v řadě oborů (elektro, robotika, programování, hydraulika, pneumatika, chemie, svařování atd.), a také neustálé prohlubování znalostí v prostředí nových strojů a zařízení.
Nároky na údržbu se mění vzhledem k opotřebení či naopak novosti zařízení, včetně vysoce specializovaných znalostí nejmodernějších technologií a robotů. Z těchto důvodů je specifické vzdělávání pracovníků údržby TPCA potřebné a nezbytné. Výroba tří značek aut, využití japonských technologií a unikátních, na zakázku vyráběných robotů a strojů činí výrobu v TPCA zcela jedinečnou. Mezi další potřebu realizace specifického vzdělávání pracovníků údržby TPCA patří nutnost udržet plynulý provoz a kvalitu výroby na linkách, které jsou v provozu od roku 2004, a tedy jsou již opotřebené.
Celkově bude do projektu zapojeno minimálně 65 osob z cílové skupiny.
Potřebnost realizace projektu, který poskytne komplexní vzdělávání TPCA údržby plyne z několika faktorů. Vzhledem k velikosti firmy, jejímu dopadu na zaměstnanost v regionu, respektive celkovém přínosu pro národní hospodářství, je dosažení cílů potřebné a významné také z celospolečenského hlediska.
Plánované aktivity budou realizovány externě i interně, včetně školení u jedinečných dodavatelů v zahraničí. Projektové aktivity jsou plánovány na 16 měsíců. Projekt bude realizován od 1. ledna 2014 do 30. dubna 2015 a bude podpořen částkou 2 737 265,77Kč.