Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Předkládaný projekt společností Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, s.r.o. se ve svých výstupech zaměřuje na komplexní řešení problematiky rozvoje a motivace lidských zdrojů skrze realizaci nového komplexního systému vzdělávání pracovníků sektoru údržby.

Hlavním cílem projektu je zvýšení kvalifikace, odbornosti a zisk nových dovedností pracovníků údržby. Vyšší kvalitou pracovníků údržby se dále zvýší bezpečnost práce, TPCA  chce také dosáhnout snazší proveditelnosti výroby s nižšími náklady, usnadnění modernizace výroby a snížení dopadu výroby na životní prostředí.

Hlavní cíl projektu bude naplňován skrze realizaci 17 kurzů dalšího vzdělávání. 15 kurzů je specifického charakteru a 2 jsou odborné kurzy obecné. Jednotlivé kurzy jsou rozděleny do 6ti klíčových aktivit podle sektorů údržby.Cílovou skupinou projektu jsou zaměstnanci údržby. Do vzdělávání budou zapojeni zaměstnanci těchto pozic: Operátor údržby, starší operátor údržby, team leader údržby, mistr údržby a někteří pracovníci engineeringu (jedná se jen o osoby, které se zároveň pohybují v údržbě). Profese těchto osob z cílové skupiny vyžaduje vysokou specializaci v řadě oborů (elektro, robotika, programování, hydraulika, pneumatika, chemie, svařování atd.), a také neustálé prohlubování znalostí v prostředí nových strojů a zařízení.

Nároky na údržbu se mění vzhledem k opotřebení či naopak novosti zařízení, včetně vysoce specializovaných znalostí nejmodernějších technologií a robotů. Z těchto důvodů je specifické vzdělávání pracovníků údržby TPCA potřebné a nezbytné. Výroba tří značek aut, využití japonských technologií a unikátních, na zakázku vyráběných robotů a strojů činí výrobu v TPCA zcela jedinečnou.  Mezi další potřebu realizace specifického vzdělávání pracovníků údržby TPCA patří nutnost udržet plynulý provoz a kvalitu výroby na linkách, které jsou v provozu od roku 2004, a tedy jsou již opotřebené.

Celkově bude do projektu zapojeno minimálně 65 osob z cílové skupiny.

Potřebnost realizace projektu, který poskytne komplexní vzdělávání TPCA údržby plyne z několika faktorů. Vzhledem k velikosti firmy, jejímu dopadu na zaměstnanost v regionu, respektive celkovém přínosu pro národní hospodářství, je dosažení cílů potřebné a významné také z celospolečenského hlediska.

Plánované aktivity budou realizovány externě i interně, včetně školení u jedinečných dodavatelů v zahraničí. Projektové aktivity jsou plánovány na 16 měsíců. Projekt bude realizován od 1. ledna 2014 do 30. dubna 2015 a bude podpořen částkou 2 737 265,77Kč. 

 

Hlavním cílem projektu je zvýšení kvalifikace, odbornosti a zisk nových dovedností pro 65 pracovníků údržby. Vyšší kvalitou pracovníků údržby chceme zvýšit především bezpečnost práce, dosáhnout snazší proveditelnosti výroby s nižšími náklady, usnadnit modernizaci výroby a snížit dopady výroby na životní prostředí. Hlavní cíl projektu bude naplňován skrze realizaci 17 kurzů dalšího vzdělávání, ze kterých 15 je kurzů specifického charakteru a 2 jsou odborné kurzy obecné. Jednotlivé kurzy jsou rozděleny do 6 klíčových aktivit podle sektoru údržby. Dalšími dílčími cíli projektu jsou: - nastavení efektivního a dlouhodobého systému rozvoje lidských zdrojů; - zvýšení flexibility a adaptability zaměstnanců; - zkvalitnění údržby jako takové; - na základě evaluací určení rozvojových potřeb zaměstnanců.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Účastníky projektu jsou zaměstnanci údržby společnosti TPCA. Do aktivit projektu se zapojí nejméně 65 zaměstnanců, zařazených do jednotlivých kurzů vzdělávání na základě zjištěných individuálních potřeb i rozvojových potřeb společnosti. Do vzdělávání budou zapojeni zaměstnanci těchto pozic: operátor údržby, starší operátor údržby, team leader údržby, mistr údržby a někteří pracovníci engineeringu (jedná se jen o osoby, které se zároveň pohybují v údržbě). Všechny osoby z CS - zaměstnanci údržby musí mít tuto kvalifikaci: SŠ v oboru elektro se školením dle vyhlášky 50/78 Sb. § 5-7; pracovníci sekce engeneeringu pak musí mít VŠ v oboru strojní výroby. Plánované vzdělávací aktivity jednak odráží zjištěné nedostatky a úzká místa v procesu údržby, jsou však i investicí do budoucího rozvoje jak lidí, tak firmy. Pracovníci údržby jsou kvalifikovaní v oboru elektro, k práci v údržbě však nezbytně potřebují znalosti i z dalších oborů (strojírenství, hydraulika, chemie, pneumatika a další) - tyto nedostatky chceme řešit právě navrženým vzdělávacím programem. Účastníci vzdělávání budou seznámeni s projektem, jeho cíli, aktivitami a harmonogramem realizace. Cílová skupina bude do projektu zapojena formou aktivní účasti na teoretických i praktických formách vzdělávání. V rámci jednotlivých kurzů vzdělávání dostanou účastníci možnost na základě svých konkrétních potřeb formulovat svá očekávání a přednášet doplňující návrhy k obsahu a formám vzdělávání. Součástí každého školení bude vyhodnocení a zpětná vazba. Účastníci se budou moci k průběhu projektu (realizaci jednotlivých školení) otevřeně vyjadřovat a přinášet návrhy na případné úpravy metod, forem a dalších aspektů vzdělávání. Účastníkům projektu firma umožní účast na školení, termíny aktivit projektu budou stanoveny tak, aby v minimální míře narušovaly pracovní či osobní plány zaměstnanců. Společnost TPCA sleduje úroveň kompetencí svých zaměstnanců. Pravidelně jsou vypracovávány plány školení, které jsou následně vyhodnocovány. Na rozvoj lidských zdrojů naše společnost dlouhodobě klade velký důraz. Díky tomuto vnitropodnikovému postupu máme poměrně jasnou představu o potřebách CS. Identifikované potřeby jsou vnímány jako příležitosti pro zlepšení. Návrh vzdělávacích aktivit projektu odráží tyto zjištěné příležitosti - zaměřili jsme se na sdílené potřeby a úzká místa v procesu údržby v jednotlivých provozech firmy. Prohloubením a zvýšením kvalifikace dojde k naplnění významných potřeb cílové skupiny. Hlavním přínosem pro cílovou skupinu vybraných zaměstnanců je tak zisk pokročilých, v některých případech nejvyšších možných technických dovedností a znalostí, které přispějí nejen firmě, ale i samotnému zaměstnanci - jeho vyšší kvalifikací a odborností, hodnocením nadřízených a v neposlední řadě posílením zdravého sebevědomí z dobře odvedené práce.