Připravená výzva i realizace projektu vychází z toho, že od 1.1.2015 začnou platit standardy sociálně-právní
ochrany, které upravuje zákon č. 359/1999 Sb. a dále vyhláška 473/2012 Sb. která je rozvádí. Standardy včetně
personálních vycházejí ze zákona a OSPODy se jimi musí řídit. Stát zákonem stanovil povinnosti a
prostřednictvím výzvy C2 dal obcím možnost použít prostředky projektu na přípravu a zvládnutí zavedení
standardů. Od roku 2015 bude financování navázáno na statní rozpočet a prostředky půjdou z klasické OSPOD
dotace. Novela z.č. 359 platí již od 1.1.2013 a zavedla mimo jiné i novinky v oblasti NRP (náhradní rodinné
péče). Na to reagovalo město NB přijetím dalšího pracovníka na OSPOD. K 31.12.2012 byl úvazek 2,9 po tomto
kroku 3,9. NRP se do OSPOD započítává. Počet dětí ve správním území k 31.12.2012 je 3277. Podle základního
kritéria 1/800 (1 pracovník na 800 dětí) nám vychází požadavek na úvazky ve výši 4,09 pracovníka. Tzn., že ze
základního kritéria můžeme žádat jen o nepatrný nárůst úvazků cca 0,1. Dalším kritériem, které je nutno brát v
úvahu je náročnost práce na OSPOD. Zde na základě analýzy MPSV jsme byli zařazeni do první skupiny tzn. do
Běžné náročnosti výkonu soc. práce. Při konzultaci s MPSV (příloha č.005 žádosti) byla diskutována možnost
zažádat o přeřazení ze skupiny s Běžnou náročností do skupiny se Zvýšenou náročností a odůvodnit to tím, že
se v NB nachází sociálně vyloučené lokalita, potom by bylo možno požádat o prostředky na cca 0,8 úvazku. Při
zařazení do kategorie II. = rozmezí 4,7 - 3,6 úvazku. (4,7-3,9 máme =0,8). V rámci projetu tedy žádáme o 0,7
úvazku do OSPOD, zbylá část 0,3 úvazku bude pracovník vykonávat manažera projektu, finančního manažera
projektu a jeho administrátora. Po skončení projektu bude tato část hrazena z městského rozpočtu. Zdůvodnění k
přeřazení ze skupiny s běžnou náročností do skupiny s vyšší náročností je součástí jiné části žádosti v B7 z
důvodu omezené kapacity slov.