Veřejný detail projektu

Informace o projektu

C2 je zaměřena na podporu naplnění standardů kvality sociálně-právní ochrany, kterými jsou povinny se řídit OSPODy. Aby bylo možné standardy naplnit, budeme realizovat aktivy, odpovídající těm z výzvy:1. pers. standardy2. systém vzdělávání3. systém spolupráce s institucemi4. materiální a technické vybavení5. podmínky pro práci s klienty6. úprava webu1. Oddělení SPOD má k 31.12.2012 2,9 úvazku. V roce 2013 byla přijata pracovnice pro oblast NRP (příspěvkem na výkon pěstounské péče). Současný stav je 3,9 úvazku. K 31.12.2012 máme podle statistiky MPSV 3277 dětí do 18 let. Základní kritérium 1/800 by mělo být nastavení 4,09 úvazku (3277/800). Skutečnost odpovídající úvazku 3,9 na 3277 dětí vychází cca 840 dětí na pracovníka. Ze základního kritéria vyplývá možnost drobného posílení. Další kritérium je náročnost práce SPOD. Podle rozdělení MPSV jsme zařazeni do běžné míry náročnosti práce. Vzhledem k tomu, že se v NB nachází sociálně vyloučená lokalita, předkládáme možnost přesunout NB do kategorie s vyšší náročností sociální práce. Otázka byla konzultována s MPSV a tato možnost potvrzena a doplněna výpočtem počtu úvazků. Příloha č. 005. Požadavek do projektu je 0,7 úvazku.2. Prostředky projektu použijeme k nastavení systému vzdělávání tam, kde máme slabá místa. (vytvoření systému supervize kolektivní i individuální,nákup odborné literatury, akreditované kurzy se zaměřením na práci s problémovými dětmi) příloha č. 004 a 006 žádosti.3.Praxe ukazuje, že u mládeže je nutné nastavit systém prevence a bohužel někdy i represe. První z nich bude založen na spolupráci se školami v regionu, druhá část na spolupráci s Policií ČR a probační službou.4.Z výzvy plyne, že je možné pořídit vybavení pro nového pracovníka ve vztahu k výši jeho úvazku. Pořizujeme základní vybavení, kdy jsou respektovány obvyklé ceny z tabulky OPLZZ nebo přímo pro C2, někde vázány na úvazek.5.Pořízení drobných položek na úpravu místnosti pro jednání6. úprava webu - samostatná rubrika SPOD

Cílem výzvy C2 i projektu je připravit se na standardizaci orgánů sociálně-právní ochrany obecních úřadů obcí s rozšířenou působností od 1.1.2015. Dosáhneme toho realizací aktivit projektu, které se kryjí s aktivitami výzvy. tzn. naplněním personálního standardu 4b, vytvořením systému vzdělávání pracovníků OSPOD 6b, nastavením systému spolupráce s dalšími orgány st. správy v našem případě Policií ČR a školami. Zajištěním materiálního vybavení 2b (pouze nová část úvazku podle podmínek C2), vytvořením vhodného prostředí pro práci s klienty 2a (vybavení jednací mistnosti) a úpravou webových stránek města Nový Bydžov, kde bude vytvořena zabezpečená sekce pro pracovníky OSPOD a jejich klienty na úvodní straně webu, aby informace nebyly skryty pod dalšími údaji z jiných sekcí a odborů 3b.
projekt nemá partnera
Připravená výzva i realizace projektu vychází z toho, že od 1.1.2015 začnou platit standardy sociálně-právní ochrany, které upravuje zákon č. 359/1999 Sb. a dále vyhláška 473/2012 Sb. která je rozvádí. Standardy včetně personálních vycházejí ze zákona a OSPODy se jimi musí řídit. Stát zákonem stanovil povinnosti a prostřednictvím výzvy C2 dal obcím možnost použít prostředky projektu na přípravu a zvládnutí zavedení standardů. Od roku 2015 bude financování navázáno na statní rozpočet a prostředky půjdou z klasické OSPOD dotace. Novela z.č. 359 platí již od 1.1.2013 a zavedla mimo jiné i novinky v oblasti NRP (náhradní rodinné péče). Na to reagovalo město NB přijetím dalšího pracovníka na OSPOD. K 31.12.2012 byl úvazek 2,9 po tomto kroku 3,9. NRP se do OSPOD započítává. Počet dětí ve správním území k 31.12.2012 je 3277. Podle základního kritéria 1/800 (1 pracovník na 800 dětí) nám vychází požadavek na úvazky ve výši 4,09 pracovníka. Tzn., že ze základního kritéria můžeme žádat jen o nepatrný nárůst úvazků cca 0,1. Dalším kritériem, které je nutno brát v úvahu je náročnost práce na OSPOD. Zde na základě analýzy MPSV jsme byli zařazeni do první skupiny tzn. do Běžné náročnosti výkonu soc. práce. Při konzultaci s MPSV (příloha č.005 žádosti) byla diskutována možnost zažádat o přeřazení ze skupiny s Běžnou náročností do skupiny se Zvýšenou náročností a odůvodnit to tím, že se v NB nachází sociálně vyloučené lokalita, potom by bylo možno požádat o prostředky na cca 0,8 úvazku. Při zařazení do kategorie II. = rozmezí 4,7 - 3,6 úvazku. (4,7-3,9 máme =0,8). V rámci projetu tedy žádáme o 0,7 úvazku do OSPOD, zbylá část 0,3 úvazku bude pracovník vykonávat manažera projektu, finančního manažera projektu a jeho administrátora. Po skončení projektu bude tato část hrazena z městského rozpočtu. Zdůvodnění k přeřazení ze skupiny s běžnou náročností do skupiny s vyšší náročností je součástí jiné části žádosti v B7 z důvodu omezené kapacity slov.
Výsledky projektu budou dosaženy realizováním následujících aktivit projektu: Personální standardy Nastavení systému vzdělávání Nastavení systému spolupráce s institucemi Pořízení materiálního a technického vybavení Zajištění podmínek pro práci s klienty Úprava webu města Řízení projektu
není plánována

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Orgány veřejné správy působící v oblasti sociální integrace