KA 01 PROCES PŘÍPRAVY KLIENTŮ
Etapy:
květen - červen 2014/motivace a výběr klientů, výběr kvalifikace dle nabídky, seznámení se způsobem přípravy, realizace DNE NANEČISTO/OCHT; motivace a výběr studentů - mentorů/ŠKOLA
červenec - srpen 2014/seznámení studentů s klienty/ŠKOLA, OCHT
červenec - prosinec 2014/ podklady pro zveřejnění životních příběhů (se souhlasem) pro instruktážní materiály/ŠKOLA
září 2014 - duben 2015 příprava klientů na kvalifikaci pod vedením mentorů (jeden student - jeden klient), procesu předchází proškolení studenta a seznámení s učebním materiálem - POSTUPEM/ŠKOLA + OCHT
říjen 2014 - duben 2015 učení (120 hodin - maximálně 160) praxe klientů (120 - 200 hodin konkrétně dle dílčí kvalifikace, výjimečně může být praxe delší)/ŠKOLA, OCHT
květen - červen 2015/zkoušky u autorizovaných osob/ŠKOLA, OCHT
Výstupy: osvědčení, doklad o splnění učení, záznamové archy o učení klienta, záznamové archy z monitoringu praxe, instruktážní dokumentace (audiovizuální a tištěná), harmonogram učení a praxe klienta, plán odborného růstu klienta, záznamový arch ze DNE NANEČISTO, záznamové archy ze supervize studentů
Součástí KA je také realizace svépomocných skupin při zajištění péče o děti. Dále realizace dílčí zkoušky.
Praxe je monitorována. Studenti mají povinnou skupinovou supervizi 1x a individuální supervizi minimálně jednou. Studenti a zástupci realizačního týmu projdou školením ke komunikaci s různými typy klientů. (10 - 16 hodin)
Hlavní pozice:
student - mentor pod vedením manažera studentů - vzdělávání klientů podle POSTUPŮ
koordinátor klientů - práce s cílovou skupinou, aby přípravu zvládla, první supervize studentovi v případě problému
manažer studentů - zajišťuje přípravu studentů v souladu se vzdělávacím programem, ve spolupráci s hlavním manažerem projektu a koordinátorem klientů zpracovává harmonogram učení
dispečer - monitoruje odbornou praxi klientů - rozsah kontroly min. 80% dní u každého klienta
Účastníci KA se podílejí na evaluaci.
KA 02
Aktivity jsou shrnuty pod KA z důvodu propojenosti.
Výstupem této KA jsou tzv. POSTUPY - materiály k učení pro kvalifikace a SMLOUVY s organizacemi o spolupráci při praxi, METODIKA POSTUPŮ. POSTUPY určují i oblast aktivit při odborné praxi
Firmy pro praxi jsou již domluveny v době podání a schvalování žádosti.
Dle firem byly s předstihem vytypovány dílčí kvalifikace a byli oslovení potenciální autoři POSTUPŮ v případě, že si klienti tuto kvalifikaci vyberou. Oblasti kvalifikace: zahradnictví a lesnictví, služby, gastronomie, obchod
1) květen - červen 2014 (rezerva může zahrnout i červenec a srpen/DEN NANEČISTO/OCHT, ŠKOLA
Den bude zaměřen: co dělá pracovník v rámci kvalifikace, pro kterou se bude klient připravovat, jaké musí mít znalosti a dovednosti, jaké nároky jsou na vystupování; v rámci tohoto dne bude klient pojištěn. S organizací bude uzavřena smlouva. Rozsah 6 - 8 hodin.
Smluvní zajištění tvorby POSTUPŮ dle kvalifikací, vytvoření metodiky tvorby postupů pro autory/vytvoření první verze září 2014 (včetně proškolení studenta a zahájení učení), případné úpravy po zahájení učení - do konce prosince 2014 včetně vytištění a digitalizace.
2) červenec - říjen 2014/ příprava a uzavírání smluv k praxi klienta s firmou, uzavírání pojištění klientů na praxi /ŠKOLA, OCHT
3) říjen 2014 - duben 2015/praxe klientů ve firmách, monitorování a kontrola, sběr podkladů pro propagační výstupy s postupy a dílčími úspěch klientů /ŠKOLA
4) květen, červen - realizace propagačního tištěného materiálu dle průběžně připravovaných podkladů/ŠKOLA
KA 03
Z důvodu náročnosti bude proces evaluace koordinovat osoba na pozici manažera evaluace. Spolupracovat bude s hlavním manažerem, který prošel vzděláváním pro koordinátory evaluace škol. Obě osoby prošly vzděláváním pro formativní hodnocení organizace v rámci Národní ceny kvality.
Evaluace bude zaměřena na cíle dle intervence a fáze řízení.
Intervence:
U cílové skupiny klientů bude měřena změna chování včetně získaných znalostí a dovedností.
Pro cílovou skupinu bude zpracován i produkt - POSTUPY k dílčí kvalifikaci.
Fáze řízení:
a) nalezení vhodné varianty vzdělávání cílové skupiny a vyhotovení produktu dle již známých charakteristik cílové skupiny
b) pilotáž varianty vzdělávání a práce s produktem pro cílovou skupinu
Techniky:
1) PŘÍMÉ POZOROVÁNÍ, FOKUSNÍ SKUPINY, ROZHOVORY, PRŮZKUM (změna chování);
2) ROZHOVORY, EXPERTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU METODIKY PRO PRÁCI S CÍLOVOU SKUPINOU (SOCIÁLNÍ PEDAGOG), HODNOCENÍ UŽIVATELE - STUDENTA/MENTORA
Zhodnocení dat: bude stanovena referenční hranice výsledků intervence, přičemž základ je v úspěšnosti cílových skupin při plnění povinností a složení zkoušek u autorizovaných osob.
V případě, že bude možnost výběru z většího vzorku klientů, je možno projekt pojímat i jako experiment a zhodnocení potom realizovat jako srovnání dvou skupin klientů před projektem a po projektu. Muselo by se jednat o klienty vzdělavatelné s velkou možností integrace. V případě, že vzorek bude větší jen o několik osob, je možno i s těmito osobami počítat v projektu z důvodu maximalizace šancí na úspěšné dokončení.
V průběhu projektu bude vyhodnocována jeho ekonomická stránka. Zhodnocení bude součástí každé monitorovací zprávy.