Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Realizací tohoto projektu dojde k výraznému zvýšení přizpůsobitelnosti a zastupitelnosti zaměstnanců vůči rychle

se měnícím požadavkům našich zákazníků a celé dynamizace trhu. Projekt tak přispěje k významnému zvýšení

flexibility práce, zejména pak ohrožené pracovní skupiny zaměstnanců (do 25 let, nad 50 let), k doškolování

nových pracovníků a v neposlední řadě k formování osobnosti pracovníka a jeho pracovních schopností.

Nestabilita přání zákazníků a jejich poptávka ve velkých výkyvech nás nutí rychle se vyrovnávat se

zákazníkovými potřebami, pokud chceme zůstat jeho dodavatelem.

Na základě průzkumu potřeb cílové skupiny je z dlouhodobého horizontu a firemní strategie vycházející potřeba

realizace vzdělávacích aktivit a naplnění tak strategického cíle, kterým je růst produktivity práce a ziskovosti. V

rámci tohoto projektu se může rychleji naše společnost stát týmem nadšených a spolupracujících jedinců, kteří

jsou ochotní se na věci dívat jinak, měnit je a rozhodovat se, nést za ně odpovědnost a do budoucna směřovat s

pocitem, že zdokonalování sebe sama je cesta ke konkurenceschopnosti nejen firmy jako takové, ale také

každého zapojeného jedince, kterému se tak otevírá řada možností na trhu práce.

COPRECI CZ, s.r.o. je dynamickou společností, jejíž prioritou je vysoká spokojenost zákazníků. Tato skutečnost

umocňuje nezbytnost zvyšovat kvalifikaci zaměstnanců firmy, neboť právě adaptabilita a flexibilita zaměstnanců

je jedním z klíčů k úspěchu. Dalším možným posunem řízení lidských zdrojů ve společnosti je pozvednutí

rovnosti žen a mužů a celkové zlepšení vztahů mezi strategickou a operativní úrovní zaměstnanců.

VÝCHOZÍ STAV

V současné době společnost zaměstnává celkem 173 osob, z toho 121 žen (70%) a 52 mužů

Na všech vedoucích pozicích celkem 22 osob (6 žen - tj. 27% a 16 mužů)

Naše společnost zohledňuje RP, resp. zákaz diskriminace žen a mužů v etickém kodexu. V rámci projektu máme

zájem na implementaci problematiky i do dalších interních dokumentů firmy.

Hlavním cílem projektu je zefektivnění vnitropodnikových procesů a skrze vzdělávání zaměstnanců v klíčových oblastech zvýšit následně konkurenceschopnost společnosti. Paralelou tomuto cíli je snaha o zohlednění problematiky rovných příležitostí a to prostřednictvím vzdělávání zaměstnanců v této oblasti a zakomponování genderové problematiky do firemní dokumentace. DÍLČÍ CÍLE - Zvýšení znalostí a dovedností středního a nižšího managementu pro výkon delegovaných pravomocí. - Zlepšení komunikace a spolupráce Top managementu se středním a nižším managementem. - Zefektivnění způsobu zaškolování převáděných a nových zaměstnanců. - Připravit zaměstnance pro práci na nové výrobní lince. - Zvýšení loajality zaměstnanců. - Naučit zaměstnance sebehodnocení a seberozvoji
-
Cílovou skupinu projektu bude tvořit 73 zaměstnanců z naší společnosti. Zaměstnanci byli vybráni na základě profesního zařazení, jež management stanovil, že je potřeba dále rozvíjet. Projektem bychom chtěli doladit kompaktnost našich zaměstnanců na těchto jednotlivých pozicích. U vedoucích pracovníků bychom chtěli nastavit pravidla správného delegování a řízení. U výkoných zaměstnanců chceme prohloubit odborné znalosti. Realizace jednotlivých školeních, interních i externích, bude probíhat z velké části v našem závodě, který je v rámci naší republiky jediný. Z hlediska vymezení dopadu projektu na jednotlivé kraje bude projekt ze 100% realizován v rámci Moravskoslezkého kraje. V místě naší provozovny budou probíhat také aktivity rovných příležitostí, tzn. genderové školení a poradenství. Veškeré projektové aktivity (monitoring a evaluace) bude rovněž probíhat v rámci našeho závodu v okrese Brutnál.
KA 01, zabývající se rovnými příležitostmi žen a mužů, napomůže ke zvýšení povědomí všech zaměstnanců o této problematice. Součástí této aktivity je jednak plánované školení top managementu společnosti, ale také poradenství, na základě kterého chceme zavést patřičné změny interních dokumentů. Máme velký zájem tuto problematiku aktivně řešit a vyrovnat se tak našim západním pobočkám, které jsou v této problematice malinko dál. Naším zájmem je tvorba interních statistik prostřednictvím software minitab. KA 02 reaguje na potřebu posílení role mistra a vedoucího pracovníka v oblasti vedení zaměstnanců. Očekávaným přínosem této aktivity je zlepšení komunikace a spolupráce s mistry. Hmatatelným výstupem bude schopnost klíčových pracovníků delegovat vlastní kompetence a organizovat efektivně chod svých podřízených. Realizací KA 05 dojde k zapojení Top managementu do koučování.Specifické vzdělávání v rámci KA 06 zajistí počáteční kvalifikaci, která je potřebná pro obsluhu nově zavedené výrobní linky BLP 3.
-

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílová skupina je tvořena zaměstnanci společnosti o celkovém rozsahu 73 osob. Předpokládáme však teoreticky vyšší účast u školení KA 7 Loajality. Členění CS: Pohlaví: Ženy: 43 Muži: 30 Věková kategorie: Do 25 let: 3 zaměstnanci - na pozicích Obráběč kovů (1) a Výrobní dělník (2) Nad 50 let: 10 zaměstnanců - na pozicích Výrobní dělník (7), Výrobní dělník - Kovář (1), Mistr výroby (1), Údržbář (1) Profese: Vedení podniku - Ředitel Manažer - Manažer lidských zdrojů - Finanční a IT manažer - Manažer B.U. Vedoucí pracovník - Vedoucí výrobní linky - Vedoucí údržby - Mistr výroby - Vedoucí oddělení kvality Technik - Technik IT - Technik údržby - Technik výrobku - Technik jakosti - Technik linky Výrobní dělník - Výrobní dělník - Výrobní dělník - kovář Obráběč - Obráběč DV - Obráběč kovů Inspektor F.K. Údržbář Skladník Plánovač výroby Účetní Asistenti Logisté