Veřejný detail projektu

Informace o projektu

 

 

Projekt se zaměřuje na zvýšení zaměstnatelnosti cílových skupin a přispívá k jejich úspěšnému začlenění na trh práce. K tomu využívá nástroje a opatření aktivní politiky zaměstnanosti tak, aby byla práce s klienty efektivní a cíleně zaměřená na jejich individuální potřeby.

Obsahem projektu je komplexní řešení situace klienta/ky s cílem získat vhodné zaměstnání. Klientům/kám nabízíme ucelený balíček logicky provázaných služeb a aktivit. Podporovanými činnostmi projektu je individuální personální poradenství, pracovní diagnostika, motivační aktivity, rekvalifikační a vzdělávací kurzy, zprostředkování zaměstnání a doprovodná opatření.

V rámci poradenství poradce/kyně pomáhá klientům/kám zorientovat se v jejich situaci a sestavit individuální plán služby, koordinuje poskytované služby a poskytuje osobní podporu. Pracovní diagnostika pomůže klientům/kám lépe poznat a rozebrat s odborníkem své silné a slabé stránky s ohledem na výběr pracovního uplatnění.

Motivační aktivity, zejména kariérní plánování, navazují na tento rozbor a umožňují jim naplánovat další profesní dráhu. Skupinová setkávání JobCluby podporují motivaci, aktivizaci a resocializaci klientů/ek a pomáhají obnovovat pracovní návyky. Následně mohou klienti/ky absolvovat rekvalifikační kurzy v oblasti práce s PC, účetní praxe a administrativy a navazující kurz obchodní angličtiny. Nabídneme klientům/kám zprostředkování zaměstnání, vytvoříme nová pracovní místa s možností zkrácených pracovních úvazků. U nově vytvořených a části zprostředkovaných pracovních míst budou zaměstnavatelé finančně podpořeni příspěvkem na mzdové náklady. Doprovodné aktivity (hlídání dětí, stravování, příspěvek na dopravu) snižují nebo odstraňují bariéry bránící klientům/kám v účasti v projektu.

Cílem projektu je zvýšit zaměstnatelnost nezaměstnaných osob a osob ohrožených nezaměstnaností a přispět k jejich úspěšnému začlenění na trh práce. Toho dosáhneme díky komplexnímu programu, který zahrnuje široké spektrum nástrojů APZ a který klade důraz na individuální práci s klienty. 200 osob podpoříme personálním poradenstvím, motivačními, vzdělávacími a zprostředkovatelskými aktivitami. Uskutečníme 14 kurzů pro 140 osob, u 120 osob provedeme profesní diagnostiku, proběhne 8 cyklů motivačních kurzů JobClubů pro 64-80 osob. Vytvoříme 4 nová pracovní místa na částečný úvazek (2 plné úvazky) a spolu s dalšími 8 místy je podpoříme finančním příspěvkem. 62 klientům (31 %) zprostředkujeme zaměstnání. Všechny aktivity doplníme o hlídání dětí a další doprovodná opatření.
První aktivitou projektu je personální poradenství. Poradna je místem prvního kontaktu pro všechny účastníky/ice projektu. Během individuálních konzultací poradce/kyně zmapuje situaci klienta/ky v pracovní i osobní rovině, společně sestaví individuální plán, který shrnuje praktické kroky vedoucí ke stanoveným cílům. Následně vyberou vhodné aktivity projektu, kterými mohou být profesní diagnostika, poradenství při výběru vzdělávacích programů, pomoc s vyhledáváním zaměstnání, podporu při sestavení životopisu, motivačního dopisu a odeslání nabídek, účast na skupinových setkáváních formou JobClubů. Druhou aktivitou je zprostředkování zaměstnání, v jehož rámci poradce bude průběžně oslovovat zaměstnavatele v regionu s cílem získat uplatnění pro klienty/ky, motivovat zaměstnavatele k zavádění opatření příznivých pro rodinu. Třetí aktivitou je vzdělávání, jehož cílem je umožnit klientům získat kompetence nutné k úspěšnému získání zaměstnání. Kurzy jsou upraveny pro specifické potřeby cílových skupin. Prezenční výuka probíhá pouze v dopoledních hodinách, protože celodenní výuka by představovala příliš velkou zátěž pro klienty/ky i jejich děti. Během odpoledne musí studenti/ky vypracovat úlohy samostatné práce. Mohou tak učinit v naší učebně nebo doma u svého počítače. V odpoledních a večerních hodinách je studentům k dispozici lektor samostatné práce, který odpovídá na dotazy studentů a řeší jejich individuální problémy související s výukou. Na závěr skládají studenti zkoušku, po jejímž úspěšném složení obdrží osvědčení. Další aktivitou je hlídání dětí našich klientů, které je zajištěno v době kurzů, v průběhu JobClubů a podle potřeby i během všech aktivit poradny. Jsme schopni zajistit hlídání dětí ve věku od 6 měsíců do předškolního věku. Dětem je k dispozici vybavená herna, která se nachází přímo v objektu, kde probíhají aktivity projektu, ale současně je umístěna tak, aby provoz herny nerušil výuku nebo činnost poradny.
V rámci jednotlivých aktivit chceme podpořit 200 osob. Personální poradenství poskytneme 200 klientům/kám. Dále nabídneme 120 osobám pracovní diagnostiku ve formě testů profesní diagnostiky s podrobnou interpretací výsledků. Uspořádáme 8 JobClubů pro 64 - 80 účastníků. Pro 100 klientů je připraveno individuální kariérní plánování. Uskutečníme 12 rekvalifikačních kurzů (6 z oblasti ICT, 4 zaměřené na účetní praxi, 2 na administrativu) a 2 návazné intenzivní kurzy obchodní angličtiny pro celkem 112 – 140 účastníků/nic. Zprostředkujeme zaměstnání minimálně 62 osobám, 8 volných pracovních míst a 4 nově vytvořená pracovní místa podpoříme mzdovým příspěvkem.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

uchazeči/ky o zaměstnání zájemci/kyně o zaměstnání