Projekt byl sestaven na základě požadavků na SMART Administration (S - jasně definované, M - měřitelné konkrétní výstupy, A, R, T - dosažitelné řpi normálním chodu úřadu, v daném harmonogramu, nastavených rozpočtových nákadech a se zapojeným realizačním týmem). Cíle projektu byly nastaveny na základě potřeb samosprávy a chodu MěÚ.
V rámci projektu bude realizováno pět klíčových aktivit:
KA 1 - Vytvoření a implementace systému finančního řízení města v období krize
Na základě analýzy aktuálního stavu finančního řízení budou definovány požadavky na otevřená i uzavřená školení pro zaměstnance a samosprávu v oblasti financí, rozpočtu, účetnictví, daní atp.
KA 2 - Vytvoření strategie úřadu a implemetace zákaznické orientace
Aktivita je zaměřená na vytvoření víceleté strategie úřadu a zavedení prvků zákaznické orientace do praxe úřadu. Pro realizaci klíčové aktivity je vybrán externí dodavatel.
KA 3 - Zpracování Strategického plánu rozvoje města
Strategický plán rozvoje města bude zpracován s výhledem na 15 - 20 let, pro jeho tvorbu je vybrán externí dodavatel.
KA 4 - Procesní a bezpečnostní audit
Obsahem klíčové aktivity je zpracování procesní a bezpečnostního auditu úřadu, rozdílové analýzy a dokumentu s návrhy na zefektivnění procesů s možnými vazbami na změnu organizační struktury. Klíčová aktivity je realizována externím dodavatelem.
KA 5 - Implemetace projektového řízení
Klíčová aktivita je zaměřena na zavedení principů projektového řízení do chodu úřadu. Cílem je využít principů jednotného projektového řízení pro všechny projekty města (nejen projekty dotační).