Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Projekt je realizován ve spolupráci LOM o.s., Unie center pro rodinu a komunitu a Fatherhood Institute z Velké Británie. Začíná v prosinci 2012 a bude ukončen v listopadu roku 2014. Čerpá z expertízy a zkušeností zahraničního partnera Fatherhood Institute z Velké Británie, konkrétně z jeho příkladu dobré praxe - procesu "Tátové vítáni", jež motivuje k aktivitám podporující vstřícnost firem k poskytování benefitů otcům a k zavádění takových forem organizace práce, které umožňují rovnocenné pracovní zapojení obou rodičů. Cílem projektu je přenesení a adaptace značky na podmínky v ČR tak, aby se udělování a získání značky "Tátové vítáni" stalo součástí služeb a společenské odpovědnosti zaměstnavatelů. 

Smyslem projektu je posílit prestiž i kompetence mužů v roli primárních pečovatelů, jeho základním cílem pak zavedení značky "Tátové vítáni" jako inovativního produktu. Tato značka se bude udělovat zaměstnavatelům a organizacím podporujícím ve svých personálních strategiích a politikách aktivní otcovství.
Unie center pro rodinu a komunitu, Fatherhood Institute
Realizace projektu má tyto fáze: a) podrobné seznámení s principy udělovaní značky ve VB a se zkušenostmi, jež zahraniční partner v průběhu své činnosti získal; b) modifikace a propagace značky v ČR; c) aplikace značky na lokální úrovni prostřednictvím dalšího partnera projektu Unie center pro rodinu a komunitu: motivace konkrétních zaměstnavatelů k získání značky, motivace budoucích rodičů k zájmu o aktivní otcovství; d) evaluace projektu v součinnosti s oběma partnery projektu.
Výsledkem projektu bude značka "Tátové vítáni", která se bude udílet různým typům zaměstnavatelů a bude vnímána jako nástroj pro podporu slaďování rodinného a profesního života. Každoročně bude k tomu vyhlašována lokální i celostátní soutěž "Táta roku", kam mohou posílat adepty jak jedinci, tak zaměstnavatelé.
Projekt je realizován ve spolupráci se zahraničním partnerem Fatherhood Institute, který má s podporou aktivního otcovství mnohé zkušenosti. Využije příkladu dobré praxe partnera konkrétně procesu "Dads included" k podpoře a adaptaci značky "Tátové vítáni".

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílovými skupinami jsou potencionální/budoucí rodiče, zaměstnavatelé, nestátní neziskové organizace, rodiče s dětmi.