Veřejný detail projektu

Informace o projektu

 

Projekt navazuje na vydaný příkaz ministra č.23/2013 "Vymezení pravomocí a odpovědností subjektů, které se podílejí na přípravě a realizaci projektů financovaných ze strukturálních fondů Evropské unie", jímž dochází k zásadnímu rozšíření kompetencí Odboru řízení projektů na MPSV, který představuje projektovou kancelář úřadu. Odbor řízení projektů, resp. projektová kancelář (PK) má na starosti buďto přímou realizaci projektů MPSV, nebo zejména monitoring a kontrolu všech projektů resortu MPSV (v současné době cca 270 projektů celého resortu MPSV, z toho 42 projektů MPSV a 228 projektů podřízených organizací MPSV – projekty ukončené i ve fázi realizace).

 

Definice cílů projektu ve formě SMART: S jako specifický – zvýšení efektivnosti vnitřních procesů MPSV, které se týkají řízení projektů financovaných z evropských strukturálních fondů. K naplnění cílů byly definovány jednotlivé klíčové aktivity, které jsou jasně popsány. Projektový manažer bude po celou dobu projektu ověřovat, že realizační tým je srozuměn s cíli projektu. M jako měřitelný - cíle jsou měřitelné především prostřednictvím nastavených monitorovacích indikátorů, které budou v průběhu realizace projektu naplněny. Realizační tým bude průběžně sledovat plnění indikátorů projektu a tím pádem monitorovat postup plnění cílů projektů. Co se týče kvalitativní stránky výstupů projektu, budou všechny výstupy před dokončením vždy pečlivě připomínkovány. A jako adekvátní – cíle jsou adekvátní v souladu s parametry danými výzvou C7 a zároveň jsou adekvátní ve vztahu k rozvoji procesů MPSV týkajících se projektového řízení a rozvoje kompetencí zaměstnanců odboru řízení projektů R jako realistický – cíle jsou koncipovány jako realistické na základě vypořádaných potenciálních rizik, které během realizace projektu mohou nastat. Co se týče reálnosti zdrojů projektu, tak finanční zdroje byly kvalifikovaně rozvrženy v rozpočtu projektu, který bude řízen finančním manažerem, a lidské zdroje jsou určeny podobou realizačního týmu, který bude řízen projektovým manažerem. T jako termínovaný – projekt má jasně nastaven harmonogram odrážející průběh a návaznost jednotlivých klíčových aktivit. Projektový manažer ve spolupráci s dalšími členy realizačního týmu bude po celou dobu realizace sledovat plnění harmonogramu a v případě potřeby budou prováděny jeho úpravy tak, aby došlo ke zdárnému dokončení projektu. Podpůrným procesem bude kontinuální zvyšování kompetencí pracovníků HPK a ostatních pracovníků oddělení v rámci Odboru řízení projektů. V úvodní fázi, po ustálení činností HPK, bude provedena detailní analýza vzdělávacích potřeb pracovníků kanceláře, na základě které dojde k vydefinování ideální skladby kurzů a seminářů, vhodných pro zajištění plynulého chodu kanceláře. Po dobu realizace projektu budou pracovníkům, zajišťujícím chod HPK a realizaci projektů MPSV, zvyšovány kompetence nejen v oblasti řízení projektů financovaných ze SF EU, ale i v projektovém řízení obecně, v oblasti veřejných zakázek atd.
-
Administrace projektu byla prováděna v souladu s příručkami OP LZZ. Dále se administrace projektu soustředila na koordinaci klíčových aktivit projektu, monitoring a finanční řízení projektu a v neposlední řadě vypracování monitorovacích zpráv projektu a žádostí o platbu, vypracování osmi podstatných změn projektu a to vše v souladu s publicitou projektu. Dále byla průběžně prováděna příprava a realizace veřejných zakázek, kdy na základě průzkumu trhu byla připravena zadávací dokumentace pro výběr dodavatele v oblasti školení, odborných posudků a dodání IT techniky. Při přípravě a řízení VZ byla dodržována pravidla ZVZ a pravidla pro zadávání VZ OP LZZ. Za celou dobu realizace bylo dosaženo hodnoty 98 podpořených osob, z toho 39 mužů a 59 žen. Za celou dobu realizace bylo dosaženo hodnoty 263 podpořených osob, z toho 98 mužů a 165 žen. Školení a workshopy probíhaly prezenčně, závěrečná konference byla pracovní celodenní akcí. Za celou dobu realizace projektu byly jako indikátory vytvořeny 2 nové produkty - Jedná se o Procesní a kompetenční mapu PK a Příručku pracovních postupů.
Globálním cílem projektu bylo posílení institucionální kapacity a především efektivnosti vybraných vnitřních procesů na MPSV, týkajících se realizace projektů financovaných ze SF EU. Tento globální cíl byl naplněn prostřednictvím cílů dílčích. Ty byly plněny za pomoci nastavení jasných procesů a kompetencí např. v Procesních mapách, Metodice řízení projektů či Příručce pracovních postupů, což se projevilo v oblasti zvýšení kvality řízení a managementu projektů řízených PK a v optimalizaci a stabilizaci již nastavených procesů. Prostřednictvím školení se zvýšily pracovní kompetence pracovníků PK a zaměstnanců odboru řízení projektů. K cíli odstranění překryvů a duplicit projektů napomohla nově sestavená resortní rada řízená odd. hlavní projektové kanceláře. Nastavením jednotné Metodiky řízení projektů došlo k naplnění dílčího cíle zavedení jednotného systému řízení projektů a upevnění principů projektového řízení na MPSV.
-

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Zaměstnanci odboru řízení projektů MPSV.