Na začátku realizace projektu budou vypracovány základní dokumenty a bude zahájena informační kampaň. Bude vyhodnoceno plnění předchozího plánu. Organizační struktura (řídící skupina, pracovní skupiny) bude podle potřeby doplněna dalšími členy. Skupiny budou proškoleny a budou se scházet na pravidelných jednáních vedených metodikem. Hlavním podkladem pro jejich práci budou analýzy sociální situace v regionu(sociodemografická analýza, výstup z ankety, popis sociálních služeb v regionu, výstupy z průzkumů potřeb cílových skupin atd.). Po vytvoření SWOT analýz navrhnou pracovní skupiny priority a opatření plánu. Ty budou rozpracovány do podrobných aktivit, které povedou k udržení, zkvalitnění a zefektivnění systému sociálních služeb. Návrh plánu bude předložen k veřejnému projednání, pak bude předložen ke schválení/vzetí na vědomí samosprávám ostatních zúčastněných obcí.